FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
ivf
Wysłany: Czw 7:46, 13 Maj 2010 Temat postu:
popieram przedmówców. pisz, pisz jak najwięcej, tylko z łaski swojej wstawiaj jeszcze czasami entery między niektórymi zdaniami, żeby trochę rozdzielać tekst bo taki zlany ciężko się czyta, porozdzielany łatwiej i wracając do tematu łatwiej odnajduje się interesujący fragment
waffen99
Wysłany: Czw 6:27, 13 Maj 2010 Temat postu:
STEFAN-jesteś WIELKI!
dis
Wysłany: Śro 22:43, 12 Maj 2010 Temat postu:
I takich tematów tu brakowało
Oby jeszcze więcej na pozostałe tematy!!
Swoją drogą należą się podziękowania za tak treściwe a dodatkowo bardzo rozbudowane opisy.
ropa2
Wysłany: Śro 20:41, 12 Maj 2010 Temat postu:
profesjonalizm motoryzacyjny.......szacun
czarny
Wysłany: Śro 15:59, 12 Maj 2010 Temat postu:
Jak zawsze miło się czyta twoje posty ze względów merytorycznych. Tak napisane, że nawet ja zrozumiałem
Pozdrawiam.
STEFAN
Wysłany: Śro 15:55, 12 Maj 2010 Temat postu: Czy to już począte końca mego silnika ?
Spotkałem się na forum z wątpliwościami odnośnie kondycji serduszka w naszej Zuzannie.
Parę słów do Tych posiadaczy VX-sów , którym coś wydobywa się z kominów ale do końca nie wiadomo co to jest.
To co określamy jako dym nie zawsze nim jest.
Można ogólnie stwierdzić , że z naszych wydechów jeżeli się już coś wydobywa to te coś można podzielić na trzy kolory : biały , czarny i niebieski.
Oczywiście te trzy kolory mogą się z sobą mieszać ale o nich pisać nie będę.
Biały kolor wydobywający się ze wszystkich kominów pojazdów samochodowych widzą wszyscy zmotoryzowani i nie tylko najczęściej zimą lub w chłodne dni i jest to para wodna, często z tych rur wydechowych kapie lub leci ciurkiem skroplona woda.
Tym białym kolorem głowy nie będziemy sobie zaprzątać.
Kolor czarny to paliwo.
Jest go w danej chwili za dużo w komorze spalania w stosunku do powietrza zassanego.
I teraz we wszystkich pojazdach , które posiadają wtrysk paliwa często występuje taka sytuacja , że ukazuje się na krótko najczęściej zaraz po odpaleniu i z chwilą nagrzania się silnika zanika .
Jest to prawidłowy objaw , bo wszystkie układy zasilające tego typy wzbogacają mieszankę paliwowo-powietrzną elektronicznie przy niedogrzanym silniku.
A my w naszej Zuzannie przy zimnym silniku w czasie rozruchu ręcznie wzbogacamy mieszankę wyciągając ssanie.
Jeżeli ten czarny dym z komina utrzymuje się po rozgrzaniu silnika , trzeba zajrzeć do układu zasilania.
W naszym przypadku to regulacja , czyszczenie i synchronizacja gaźników i to żaden problem każdy z nas może się z tym uporać.
Problem zaczyna się w tedy kiedy z naszych lśniących kominów wydostaje się dym koloru niebieskiego .
Najczęściej jak jest zimny intensywność jest mniejsza a jak się rozgrzeje większa (gęstość oleju).
To zjawisko bardzo widoczne jest (przy rozgrzanym silniku) jak gwałtownie ruszamy z miejsca .
Jeżeli zauważymy że z naszych kominów wydostaje się dym koloru niebieskiego możemy z całą pewnością stwierdzić , że olej , który wlewamy do silnika dostaje się nad tłok a następnie do komory spalania .
Byłbym ostrożny w stawianiu diagnozy na podstawie koloru dymu.
Trudno jest stwierdzić nie mając odpowiednich przyrządów i narzędzi czy mamy zużyte uszczelniacze zaworowe , czy pierścienie zgarniające, czy głęboką rysę na gładzi cylindra, czy przytarty tłok z pierścieniami i pierścienie w miejscu przytarcia nie mogą się rozprężyć i tych przyczyn można jeszcze wymieniać więcej.
Czasami najlepsze do tego celu przyrządy i narzędzia nie są w stanie stwierdzić co jest przyczyną i trzeba po prostu zajrzeć do środka.
Przedostawanie się oleju do komory spalania jest najczęściej procesem rozciągniętym w czasie, bo zużywanie się w/w części silnika odpowiedzialnych za ten stan rzeczy nie zużywa się w ciągu tygodnia.
Intensywność wydostawania się tego dymu jest również uzależniona od stopnia zużycia tych elementów silnika.
I na koniec do tych , których ten temat nie dotyczy.
Pamiętać należy , że możemy wydłużyć żywotność naszego silniczka, trzeba tylko pilnować stanu oleju w okienku i utrzymywać go zawsze nieco wyżej niż średni .
Większość silników suzuki z tego okresu produkcji i nie tylko z tego okresu lubi wyższe stany oleju.
Pozdrawiam Stefan
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin