FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
dis
Wysłany: Czw 22:13, 16 Cze 2011 Temat postu:
Elvis chyba żeś trochę przesadził! Jak by oleju było pełno i sięgał by 1-2cm od krawędzi to zawieszenie w ogóle by nie pracowało bo zalany olej nie jest ściśliwy i nie miał by się gdzie przemieszczać w chwili gdy miało by mieć miejsce ściśnięcie sprężyny. Olej tłumi bezwładność sprężyny a nie amortyzuje sam w sobie dlatego też nie może go być pełno. Jest go niecałe 400ml w ladze a ona ma dość sporą objętość. Jak się przeliczy skok zawieszenia i pomnoży przez powierzchnię poprzeczną lagi to wyjdzie ile powinno być wolnej przestrzeni (wartość minimalna). Jak byś miał nalany jak piszesz to skok zawieszenia nie miał by nawet 2cm bo gaz też ma granicę ściśliwości a dodatkowo koło było by spuszczone luźno w dół czyli wolna objętość jeszcze by wzrosła i w sumie miała by ona wynosić do 2cm wysokości???!!!
Jeśli masz tak u siebie to radził bym sprawdzić czy nie masz go aby za dużo.
elvis
Wysłany: Czw 20:56, 16 Cze 2011 Temat postu:
Aby sprawdzic olej w lagach mozesz to zrobis dosyc prosto.
Postaw motor na srodkowa noge.
Podloz pod filtr oleju samochodowy podnosnik (masz tam taka blaszke) i podnies tak aby przod wisial w powietrzu. Z umiarem...
Wtedy sprezyny sa na luzie? Mozesz odkrecic gore (moze lekko podskoczyc od sprezyny tak ze przytrzymaj) i zobacz ile tego oleju tam jest. Powinno byc az do gory okolo 1-2cm od brzegu (dokladnie nie pamietam), ale conakmniej zobacz czy nie spadl ci mocno poziom.
Good luck
STEFAN
Wysłany: Czw 7:13, 26 Maj 2011 Temat postu:
maciej792 napisał:
wlozylem dzisiaj NGK i miodzio,silnik troszke sie wyciszyl-jest dobrze,wymienilem tez plyn chlodniczy(prosta robota),braklo czasu na plyn hamulcowy-kiedy indziej,ale wymienie.Panowie zaobserwowalem przykre zjawisko w przednim zawieszeniu,od predkosci 50 wzwyz podskakuje kierownica,myslalem wina kola(opony),ale puszczone w ruch nie wykazuje bic,to sprawa lag?Lagi sa suche,chcialoby sie wiedziec ile bedzie kosztowalo haha
Jeśli lagi są suche w czasie użytkowania moto , to są tylko w takich przypadkach dwie opcje:
Masz dobre uszczelniacze.
Brak oleju w lagach.
Zaczął bym od sprawdzenia tej drugiej opcji czyli od oleju ( jeśli coś nawet zleci to te coś porównałbym z serwisówką odnośnie ilości ).
Tak czy siak to i tak nie obędzie się bez rozebrania przedniego zawieszenia.
Bo nawet jeśli tego oleju nie ma, lub jest go za mało to coś musiało być na rzeczy , że go tam tyle jest i demontaż jest nieunikniony.
Musisz być bardzo ostrożny jeżdżąc a zwłaszcza na zakrętach na nierównej nawierzchni możesz mieć uślizg przedniego koła .
Pozdrawiam Stefan
maciej792
Wysłany: Śro 21:35, 25 Maj 2011 Temat postu:
Mialem na mysli suche lagi tzn,niema wyciekow,pewnie p mechanik bedzie musial sie zabrac za to,moge tylko napisac ze zawiesznie b latwo :dobic: ,
dis
Wysłany: Śro 21:22, 25 Maj 2011 Temat postu:
A olej w lagach w ogóle masz? Sprężyny mogą być też zużyte jeśli dobijasz zawieszenie na postoju. Sprężyny niecałe 400zł olej do lag jak jest sucho ok 30-50zł zależnie od marki i najlepiej wymienić też uszczelniacze (ok 100zł razem z osłonkami przeciwkurzowymi)
maciej792
Wysłany: Śro 20:40, 25 Maj 2011 Temat postu:
wlozylem dzisiaj NGK i miodzio,silnik troszke sie wyciszyl-jest dobrze,wymienilem tez plyn chlodniczy(prosta robota),braklo czasu na plyn hamulcowy-kiedy indziej,ale wymienie.Panowie zaobserwowalem przykre zjawisko w przednim zawieszeniu,od predkosci 50 wzwyz podskakuje kierownica,myslalem wina kola(opony),ale puszczone w ruch nie wykazuje bic,to sprawa lag?Lagi sa suche,chcialoby sie wiedziec ile bedzie kosztowalo haha
czarny
Wysłany: Wto 20:23, 24 Maj 2011 Temat postu:
Jak coś mam od początku NKG i są ok.
maciej792
Wysłany: Wto 11:47, 24 Maj 2011 Temat postu:
Dziekuje panowie ,zapisalem sobie ,powymienia sie swiece bo przy zimnym silniku lubi chodzic na jeden gar(pirewszy),nie zawsze ale w Virago tak mialem i tu pomogly kable chociaz serwis dal nowe ,dlatego przyczyny szukalem i szukalem i jak trzymalismy fajke kluczem to iskra ladnie uciekala bokiem wiec wyszlo na kabel a co do swiec - Denso czy NGK zobacze jakie beda,Wasze opinie przychylaja sie tak 50:50 wiec co bedzie to kupie,jeszce raz dziekuje
STEFAN
Wysłany: Wto 11:09, 24 Maj 2011 Temat postu:
maciej792
Masz jeszcze i tu :
http://www.larsson.pl/index.php?c=l&bid=110363
Pozdrawiam Stefan
dis
Wysłany: Wto 10:48, 24 Maj 2011 Temat postu:
Denso lepsze są symbol X24EPR-U9 koszt realny 12-15zł. A NGK to normalnie są w takich samych cenach. po 18 zł jeszcze świec nie spotkałem.
pumex
Wysłany: Wto 10:31, 24 Maj 2011 Temat postu:
NGK DPR-8 EA-9 cena ok 18zł
maciej792
Wysłany: Wto 10:26, 24 Maj 2011 Temat postu:
Dziekuje,moze dzisiaj pokupuje plyny i jak Najwyzszy pozwoli to na przyszla srode zjedzie do domu,zazdroszcze wam zlotu,no coz nie wyrobi sie czlowiek,ale Czarny Hel jest aktualny-pamietam.Panowie prosba - moge was prosic o oznaczenie swiec do VX? Wtej chwili nie moge ich wykrecic,a wybieram sie do sklepu-pomozecie:)
STEFAN
Wysłany: Wto 8:01, 24 Maj 2011 Temat postu:
pumex napisał:
Witam.
Borygo ma również inne zastosowanie
Za oknem ciepło się zrobiło więc przerzuciłem się na czystą('
')
Pozdrawiam Stefan
pumex
Wysłany: Wto 7:52, 24 Maj 2011 Temat postu:
Witam.
Ja również mam zalaną Borygiem. Zalewam swoje auta tym płynem i jest wszystko ok. Borygo ma również inne zastosowanie
STEFAN
Wysłany: Wto 6:54, 24 Maj 2011 Temat postu:
maciej792 napisał:
ok , tu nie zaluje kasy, ,mam jeszcze pytanie -plyn chlodniczy jaki?(mam na mysli kolor ) i jaka ilosc?B dziekuje za odpowiedz,pozdrowienia dla wszystich
Ja podobnie jak Kolega "czarny " zalałem "Brygo".
Ale jak napisałeś wyżej możesz ( tu nie żałuje kasy )zapodać swojej Zuzannie Coś dedykowanego .
Jeśli chodzi o ilość to w zależności od wersji od 1,7 do 1,8 litra.
I na koniec żeby krócej odpowietrzać układ chłodzenia po zalaniu około litra odpal maszynę i resztę wlewaj powoli pod korek.
Korek odpowietrzający masz siedząc na maszynie po lewej stronie na ramie ,na wysokości głowicy ( taka śrubka na kluczyk bodajże 10-kę ).
Pozdrawiam Stefan
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin