FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
maciej792
Wysłany: Sob 20:45, 23 Kwi 2011 Temat postu:
Witam,zmieniam zawsze ze sprzeglem,bo nasze moto nie wyposarzane sa w sprzety do takich zabaw(pisze o tym dis ). w moim moto(przebieg 64 tys) wszystkie biegi w gore od dwojki wchodze jak mazenie nawet bez sprzegla;wiem bo tez probowalem,ale przyznam ,ze nie chce tak robic ze wzgledu na skrzynie (szkoda mi jej)
griba
Wysłany: Pią 22:55, 22 Kwi 2011 Temat postu: Tak jak Mariusz.
No właśnie - jak się troszkę poćwiczy to biegi w górę same wchodzą lepiej jak przy użyciu sprzęgła. Trudno na 100% powiedzieć, ale ja nie sądzę żeby cokolwiek się tam nadmiernie przez to zużywało.
Gdy odpuszczamy manetkę przy lekko spiętej skrzyni, prędkości kół zębatych się wyrównują i bieg niejako sam się załącza gdy kręcą się one z taką samą prędkości - tak to rozumiem.
Mariusz a z 1 na 2 też bez sprzęgła raczej zmieniasz?
Pozdrawiam,
Griba
mariusz1209
Wysłany: Pią 21:03, 22 Kwi 2011 Temat postu:
Ja staram się używać sprzęgła tylko do ruszania i redukcji w dół. Jazda wtedy jest bardziej płynna a przyspieszanie bardziej efektywne. NIE NALEŻY
oczywiście robić tego na siłę!! Przy odrobinie wprawy biegi ''same'' wchodzą bez żadnych zgrzytów czy szarpnięć.
dis
Wysłany: Pią 11:27, 22 Kwi 2011 Temat postu:
Nawet umiejętne dopasowanie obrotów do zmiany biegu i jego zmiana bez sprzęgła będzie powodowała szybsze zużywanie się zębów kół w skrzyni. Warto się zastanowić co lepsze i tańsze wymiana tarcz sprzęgłowych czy wymiana zużytej skrzyni biegów która nie działa precyzyjnie.
Aby zmieniać biegi bez sprzęgła w sportowych maszynach nawet stosuje się specjalne urządzenia tzn. quickshiftery dzięki którym nie niszczą się skrzynie.
Ja wolę by mi się zużyły tarcze niż skrzynia i dlatego zmieniam zawsze ze sprzęgłem.
griba
Wysłany: Czw 23:58, 21 Kwi 2011 Temat postu: Biegi w górę.
Zbychu, najpierw zacznij ćwiczenia od zmiany w górę.
Najlepiej trenować gdzieś na trasie gdzie jest spokojnie, bezpiecznie i nic nie rozprasza.
Załóżmy, że będziesz jechał na 4. Na początku żadnych szaleństw. Przyspieszaj umiarkowanie. Manetka średnio odkręcona, Gdy będzie zbliżał się moment zmiany biegu zacznij naciskać lekko dźwignię w górę. W momencie gdy uznasz, że czas zmienić bieg, odpuść gaz i jednocześnie zdecydowanie ale z wyczuciem zwiększ nacisk. Dzięki wyrównaniu prędkości kół zębatych w skrzyni, bieg powinien ładnie GŁADKO wskoczyć bez żadnych zgrzytów, trzasków, oporu.
Jak się uda z 4 na 5 to poćwicz z 3 na 4. Z 2 na 3 raczej bym sobie odpuścił.
Redukcja z dodaniem gazu jest fajna, ale tu musisz wyczuć dobrze manetkę i moment dodania gazu przy wciskaniu sprzęgła.
Daj znać jak Ci poszło.
Pozdrawiam,
Griba
zbychu
Wysłany: Czw 22:59, 21 Kwi 2011 Temat postu:
Wielkie dzięki. Lektura ciekawa i bardzo mi się przyda. Dziś teoria a jutro ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ............ Dzięki
Pozdrawiam
griba
Wysłany: Czw 21:37, 21 Kwi 2011 Temat postu: Było.
Witaj!
Było już co nieco.
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/zeskakujace-biegi,759.html
Polecam lekturę:
http://www.moto3miasto.pl/viewtopic.php?t=4170
Zmienianie za każdym razem bez sprzęgła to może nie koniecznie. Ale przy sprincie czemu nie. Lub gdy trzeba mocno kierownicę trzymać.
Z tym, że raczej z 3 na 4 i z 4 na 5. Z 2 na 3 mogą za duże siły działać, chodź jak prędkość dobrze się dobierze to też powinno gładko dać się zapiąć bieg.
W tym artykule też płynna redukcja dobrze opisana. To działa.
Pozdrawiam,
Griba
pumex
Wysłany: Czw 21:34, 21 Kwi 2011 Temat postu:
Witam.
Brak wysprzęglania to szybsze zużycie skrzyni biegów.W naszych moto o ile się nie mylę mamy skrzynkę kłową ,bez synchronizacji. Załączenie ,,na siłę" biegu bez sprzęgła. jest możliwe ale niestety kosztem kłów. Nie radzę stosować tej metody. Pozdrawiam.
czarny
Wysłany: Czw 21:32, 21 Kwi 2011 Temat postu:
yyyyyy.......... to po co sprzęgło by było :/ W samochodzie wolę sprzęgło wrzucać, bo nie chce skrzyni rozwalić, przypuszczam że w moto może być tak samo.
zbychu
Wysłany: Czw 21:21, 21 Kwi 2011 Temat postu: ZMIANA BIEGÓW BEZ SPRZĘGŁA
Na wstępie... SIEMA
Mam pytanie do bardziej doświadczonych motocyklistów. Znajomy radził mi abym od 2 biegu wrzucał resztę biegów w górę bez sprzęgła. Czy wiecie coś na ten temat ? dobra ta rada? . kolega mówił że zmniejszam w ten sposób zużycie tarcz itd.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin