FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
SuMo
Wysłany: Pon 20:12, 11 Lip 2011 Temat postu:
Dzięki za odpowiedź - zadowolony z tego, że moje moto znowu żyje zapomniałem wrzucić informacje na forum
Po kilku dniach walki z wiązkami i z miernikiem moto zostało uruchomione
W sumie poprzecieranych było 8 (!) przewodów - kilka z nich trzymało się dosłownie na 1 włosku i w momencie, gdy zacząłem przekładać kable (co było konieczne podczas zdejmowania owiewki) wszystko się posypało
Kable były źle poprowadzone (po izolacji widać było, że ktoś już wcześniej przy tym grzebał).
Treaz już wszystko gra i znowu mogę cieszyć się jazdą
dis
Wysłany: Pią 10:24, 24 Cze 2011 Temat postu:
Przełącznik sprzęgła był niby tylko w wersji VS51A choć też nie każdy taki model to posiada. Możesz sprawdzić czy pod dźwignią sprzęgła masz czujnik bo to właśnie on jest od tego by można włączać tylko przy wciśniętym sprzęgle. Jak go nie masz to problem z głowy.
Jeśli chodzi o czujnik stopki to można go odłączyć na stałe tylko wtedy możesz pojechać nawet z otwartą boczną stopką. Najprawdopodobniej jak stopka jest otwarta to obwód także. Można to sprawdzić wywalając czujnik i sprawdzając czy jest przejście na wysuniętym bolcu czy na wciśniętym. Jak na wciśniętym to aby moto palił bez czujnika starczy połączyć przewody idące do niego na stałe. Jak przejście jest przy wysuniętym bolcu to przewody trzeba zostawić niepołączone i to tyle.
Najczęstszą przyczyną niepalenia przez wysuniętą stopkę są wyrobione sprężyny trzymające ją. Można je wymienić i tez problem powinien być z głowy. Stara są za słabe by odpowiednio dociągnąć ją do czujnika by wcisnąć bolec.
griba
Wysłany: Czw 22:24, 23 Cze 2011 Temat postu: Schematy w PDF.
Ten wyłącznik od sprzęgła tylko niektóre wersje miały.
Ja mam schematy do różnych modeli w PDF - mogę wysłać - w razie czego podaj mail na priv.
Pozdr,
Griba
SuMo
Wysłany: Czw 20:20, 23 Cze 2011 Temat postu:
Dzięki za odpowiedź.
Mam zamiar jutro zabrać się za to z miernikiem - dzisiaj niestety nie mogłem go ze sobą wziąć.
Niestety jest dokładnie tak jak piszesz - ktoś już przy tym wcześniej grzebał i część kolorów nie zgadza się z tym co jest na schemacie, a to bardzo utrudnia sprawę
Co do styków - spryskałem wszystko WD40 przed założeniem stelaża i po tej operacji motocykl odpalał bez problemów.
Mam jeszcze jedno pytanie - w jaki sposób najprościej odłączyć ten czujnik w bocznej stopce ? Wiem, że kiedyś miałem już z nim problem (mimo złożonej stopki moto nie chciało odpalić - kilkukrotne złożenie i rozłożenie stopki rozwiązywało problem na jakiś czas).
Poza tym na schemacie widzę, że jest jakiś czujnik w sprzęgle (że niby można odpalić motocykl tylko przy włączonym sprzęgle ?) - spotkaliście się z tym u siebie, czy to istnieje tylko na schemacie ? (chodzi mi o CLUTCH-SW, z którym szeregowo podłączony jest przycisk startera)
dis
Wysłany: Czw 19:55, 23 Cze 2011 Temat postu:
Najprostsza opcja wziąć miernik uniwersalny i sprawdzać przejście na poszczególnych elementach przy włączaniu kolejnych elementów. Warto przy okazji sprawdzić styki czy nie zaśniedziały ale to pewnie już robiłeś.
Ja także miałem problem z elektryką przy składaniu sprzętu bo były takie same 2 wejścia i podłączyłem je początkowo odwrotnie co powodowało że nie dało rady odpalić a uruchamiały się inne obwody. Możliwe że ktoś przerabiał instalacje przed wstawieniem owiewki i to jest efektem kilku takich samych złączy (oryginalnie 1 wejście pasuje tylko do 1 wyjścia i kolor przewodów się pokrywa)
SuMo
Wysłany: Czw 19:19, 23 Cze 2011 Temat postu: Pomocy - problem z elektryką
Witam
Jakiś czas temu pękło mi mocowanie owiewki (rdza przeżarła stelaż w kilku miejscach). W związku z tym musiałem zdemontować całą owiewkę (jakieś 20 śrub w różnych, słabo dostępnych miejscach
), zdemontować stelaż mocujący owiewkę, pospawać gdzie trzeba i złożyć wszystko do kupy.
Myslałem, że najwięcej roboty będę miał z ponownym zamontowaniem owiewki, ale dzisiaj okazało się, że to był dopiero początek problemów...
Korzystając z dnia wolnego od pracy poszedłem dzisiaj do garażu aby złożyć wszystko w całość. Zamontowałem stelaż, poprowadziłem kable i je podłączyłem, a następnie sprawdziłem, że wszystko działa ok - odpaliłem motocykl , sprawdziłem światła, kierunkowkazy i światło stopu - do zdjęcia owiewki potrzebowałem prawie wszystko porozłączać (kable były tak dziwnie poprowadzone, że nie dało się wyjąć stelaża bez ich rozłączenia).
Zadowolony, że wszystko działa jak należy zacząłem montować wszystkie plastiki. Jakie było moje zdziwienie, gdy po złożeniu całości do kupy motocykl przestał odpalać, a po przekręceniu stacyjki zaczął mrugać długimi światłami
(bez względu na to, czy kierunki były włączone, czy nie). Postanowiłem wszystkie kable porozłączać i ponownei złączyć zgodnei ze schematem.
Niestety - motocykl nadal nie odpala. Wszystko pozostałe działa bez najmniejszego zarzutu - ale motocykl nie reaguje zupełnie na przycisk startu (nie kręci rozrusznikiem, nic się nie dzieje).
Ze schematu widziałem, że przyczyna może być w kilku miejscach - stacyjka, czerwony przełącznik przy prawej manetce, czy przycisk startu. Dziwi mnie jednak, że wcześniej wszystko działało i w trakcie montażu plastików "coś gdzies się musiało ruszyć" (musiałem nieco poprzesuwać kable, aby je dobrze ułożyć) i teraz motocykl nie daje znaku życia
Macie może jakieś sugestie, albo porady - jak po kolei sprawdzić i wyeliminować możliwe źródła awarii ?
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin