FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Wto 0:21, 19 Cze 2012 Temat postu: Rozwiązanie.
Witam!
No i już wiem co ściągało.
Jakiś czas temu nie podobała mi się izolacja przewodów w okolicy główki ramy idących do przedniej lampy. W celu podratowania umieściłem ją w grubym karbowanym peszlu... Ten oto peszel okazał się na tyle sprężysty, że odpychał kierownicę w prawo, a to powodowało, że motocykl skręcał w lewo (przy odpuszczonej kierownicy).
Wpadłem na to przed wczoraj przy robocie (dodatkowy sygnał dźwiękowy). Wywaliłem peszel i w końcu doprowadziłem wiązkę na odcinku z reflektora do główki ramy i kawałek dalej do porządku owijając ją nową taśmą izolacyjną. Wymagało to trochę kombinacji, żeby zrobić to ładnie jak w oryginale, bez rozłączania przewodów. Ale jakoś się udało.
No i dziś VX już nie ściągał.
Tak czy inaczej dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Griba
góri
Wysłany: Pią 22:11, 15 Cze 2012 Temat postu:
Sprawdź czy ciężarki z felgi nie odpadły...
griba
Wysłany: Pią 15:13, 15 Cze 2012 Temat postu: Ściąga w lewo.
Ok, dzięki koledzy za podpowiedzi ale to raczej nic z powyższych.
Sprawdzę jeszcze łożysko główki ramy ale raczej chodzi gładko z tego co pamiętam.
Może po prostu silnik krzywo włożyłem w ramę po ostatniej naprawie...
Pozdrawiam,
Griba
Ikis
Wysłany: Pią 12:38, 15 Cze 2012 Temat postu:
Łożyska główki ramy, postaw na centralnej, pod poprzeczkę z przodu ramy podstaw podnośnik trapezowy tak by unieść przód i zobacz jak zachowuje się kierownica w poblizu położenia środkowego. jakakolwiek róznica w oporze, 'wskakiwanie" w połozenie środkowe itd oznaczają konieczniość wymiany łożysk. prosta robota alw rób sobie zdjęcia co, gdzie i jak jest poprowadzone.
aha. wewnętrzna bieżnia donego łozyska siedzi jak... ja zeszlifowałem ją niemal do zera i wprawnym uderzeniem przecinaka przeciąłem ją w najcieńszym miejscu. Montaż też nie jest prostu bo wymagał siły (odpowiednia rurka i młotek) Coś te łożysko było zbyt ciasno pasowane. Typy łożysk są na forum.
owsik
Wysłany: Czw 23:52, 14 Cze 2012 Temat postu:
A olej w amorkach dawno wymieniałeś? Może to jest to
dis
Wysłany: Czw 22:40, 14 Cze 2012 Temat postu:
Odpowiedź na główne pytanie: nie - ściąganie niekoniecznie oznacza krzywą ramę.
Niektórzy mówią że ściąga na lewo podczas puszczenia kiery przez to że wał jest z tej strony i hamuje. Nie mniej są to gdybania że niby...
Powodów ściągania może być kilka a rama to już mocna ostateczność. Może ściągać przez łożysko główki ramy ponieważ gdy jest wyrobione nie chodzi płynnie, lekko się blokuje i jest wrażenie że ściąga bo więcej siły trzeba włożyć by wyprostować maszynę bez trzymanki.
Może być też kwestia, że dołożyłeś może coś do maszyny co powoduje nieznaczne przesunięcie masy na lewą stronę. Trzeba pokombinować i posprawdzać co się da.
griba
Wysłany: Czw 22:30, 14 Cze 2012 Temat postu: Ściąga przy puszczonej kierownicy.
Hej!
Mam pytanie - czy ściąganie przy puszczonej kierownicy oznacza krzywą ramę?
Czy istnieją też inne możliwe do wyeliminowania przyczyny takiego zachowania?
Ostatnio sprawdzałem u siebie i ściąga. Kiedyś na pewno nie ściągało. Potem miałem ślizga i dalej nie ściągało.
A ostatnio odpuściłem kilka razy dla zabawy kierownicę i ściąga - motocykl zaczyna jechać w lewo.
Podczas prowadzenia jest to zupełnie nieodczuwalne ale jednak świadomość tego, że nie sam jedzie równo nie daje mi spokoju.
Może ktoś coś podpowie?
Pozdrawiam,
Griba
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin