FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
wiktor
Wysłany: Czw 19:51, 07 Lut 2013 Temat postu:
Dzięki, te zdjęcia oglądałem już kilkanaście razy, albo nawet kilkadziesiąt, ale obejrzę jeszcze kilka razy i jak nic nie wymyślę to rozbiorę mechanizm i będę analizował każdy jeden element po kolei aż wszystko będzie działało prawidłowo.
STEFAN
Wysłany: Czw 18:48, 07 Lut 2013 Temat postu:
wiktor napisał:
Prosił bym o przesłanie zdjęć mechanizmu zapadkowego i jego elementów jeśli ktoś posiada.
To są zdjęcia naszego kolegi "Griba "
z działu "Zrób to sam" , temat: "Wymiana panewek w VX-sie ".
Może tu coś znajdziesz gdzie popełniłeś błąd.
"wiktor" - masz tu prawie cały ( podkreślam prawie cały ) mechanizm zmiany biegów jak na widelcu.
https://picasaweb.google.com/duke666nukem/VXIPanewki?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLjL18e-hYjurQE&feat=directlink
Pozdrawiam Stefan
wiktor
Wysłany: Czw 17:01, 07 Lut 2013 Temat postu:
kamyki powinny być dobrze bo przeglądałem zdjęcia i katalog przy składaniu
chyba nie obędzie się bez zdjęcia sprzegła i całego mechanizmu odpowiedzialnego za zmianę biegów
Prosił bym o przesłanie zdjęć mechanizmu zapadkowego i jego elementów jeśli ktoś posiada.
griba
Wysłany: Czw 16:53, 07 Lut 2013 Temat postu: Zapadki.
Hej!
Nie pamiętam już dokładanie jak to szło - bo składałem w zeszłym roku, ale zapadki nie mają prawa się blokować o tą blaszkę.
Ona z tego co pamiętam dociska tylko mechanizm - kółko z zapadkami do właściwego wałka.
Naciskasz dźwignie i kółko z zapadkami przesuwa wałek, sprężyna cofa dźwignię i kółko z zapadkami też się cofa. Ogranicznikiem 1 i 5 biegu jest sam wałek, na którego dalszy obrót nie pozwalają wodziki.
Niestety u siebie pokrywy nie ściągnę - tym bardziej, że świeży olej zalałem przed zimą - a więcej fotek nie mam :/.
Może masz te kamyki odwrotnie włożone i za bardzo wystają? Jest to możliwe przy składaniu żeby się pomylić. Pamiętam, że chwilkę nad tym mechanizmem ślęczałem.
Sprężynki, które je rozpierają są na swoim miejscu?
Kółko z zapadkami to chyba się nie da o 180 stopni odwrócić, bo ma otwory na bolce ale sprawdź to też.
Zrób lepsze foty jeśli dasz radę.
Pozdrowienia,
Griba
wiktor
Wysłany: Czw 16:29, 07 Lut 2013 Temat postu:
Przykręciłem pokrywę nalałem oleju wyjechałem na drogę i tak jak by nie było jedynki tylko 2,3,4 i ze dwa razy luz, ruszyłem trche regulacją sprzegła przy silniku i teraz 1,luz i 2 jest reszty brak. Wcześniej na postoju obracając samym mechanizmem zmiany biegów pod pokrywą wydawało się że sa wszytskie biegi.
Oj moja Suzi chyba chce się ze mną sprzeczać
wiktor
Wysłany: Śro 15:36, 06 Lut 2013 Temat postu:
zdjąłem dzisiaj pokrywe i kręcąć samodzienlnie za pomocą mechanizmu zapadkowego brakuje prawdopodobnie 4 biegu, czy jest taka mozliwość ? w tym miejscu występuje luz
nie wiem czy uda mi się zdemontować mechanizm zapadkowy bo najpierw trzeba by jeszcze rozebrać sprzęgło
Zwróciłem jeszcze uwagę na "blaszkę" przykręcaną na dwie śrubki z łebkiem na krzyżaka, czy jest może jakaś różnica w jej montażu ? Kiedy przesunę mechanizm zapadkowy do samego dołu
http://zapodaj.net/57f9e3fd8d84a.jpg.html
wygląda tak jak by blokowała ona ruch mechanizmu zapadkowego
Zastanawia mnie jeszcze wpływ sprzęgła na prace skrzyni, bo wiadomo mogą wystąpić problemy z wrzucaniem biegów, ale czy może to powodować aż takie nieprawidłowości ?
wiktor
Wysłany: Wto 20:53, 05 Lut 2013 Temat postu:
Patrząc na to zdjęcie to miałem mechanizm ustawiony w tej samej pozycji, ale jutro sprawdze dokładnie.
griba
Wysłany: Wto 20:48, 05 Lut 2013 Temat postu: Sprawdzenie.
Ok, daj znać co ustaliłeś.
Pozdrawiam,
Griba
wiktor
Wysłany: Wto 20:47, 05 Lut 2013 Temat postu:
dzięki wielkie za rady, jutro spróbuje to zrobić,
sezon już blisko a ja w "lesie"
griba
Wysłany: Wto 20:44, 05 Lut 2013 Temat postu: Sprawdzenie.
Tak, wrzucić luz, rozebrać zapadki i na początek zobaczyć czy kręcąc wałkiem od wodzików jesteś wstanie zmieniać biegi od 1 przez N do 5.
Pozdrawiam,
Griba
wiktor
Wysłany: Wto 20:38, 05 Lut 2013 Temat postu:
zarówno przy zgaszonym jak i przy odpalonym na centralnej, po przestawieniu było już lepiej, ale brakowało 5 biegu na pewno
co do wałka też nie przypominam sobie innej możliwości, będę próbował jakoś to rozwiązać
czyli wrzucic luz, rozebrać i szukać przyczyny ? nie wiem co mogłem pominąć no ale trudno
griba
Wysłany: Wto 20:34, 05 Lut 2013 Temat postu: Zapadki.
Hej!
Ewidentnie miałeś źle ustawione zęby wybieraka względem siebie. Powinny być jak na drugim zdjęciu.
Co do wałka, to on po prostu obraca się od lewej do prawej o pewien kąt i w tym zakresie wodziki przechodzą przez wszystkie położenia określające biegi, a po drodze jest też luz.
Nie wydaje mi się możliwe, żeby można było źle włożyć wałek - w takiej sytuacji wodziki nie weszłyby w wycięcia na nim.
Rozbierz mechanizm zapadkowy - wydaje mi się, że tutaj musi być przyczyna. Porównaj z moimi fotkami. Składaj, kiedy masz wrzucony luz. Jeżeli będzie problem z odpowiednim ustawieniem wałka od wodzików obróć nieco wałem silnika.
A tu zobacz - od zdjęcia 39/73 >
https://picasaweb.google.com/duke666nukem/VXIPanewki?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLjL18e-hYjurQE&feat=directlink#5736015224609896514
.
Pozdrawiam,
Griba
wiktor
Wysłany: Wto 20:19, 05 Lut 2013 Temat postu:
dzisiaj odkręciłem pokrywe po prawej stronie, zdjęcie przedstawia widok położenia wałka zmiany biegów i mechanizmu zapadkowego kiedy wrzuciłem na luz
http://img841.imageshack.us/img841/3297/dscn5791t.jpg
przestawiłem wałek zmiany biegów tak, aby każdy ząbek pasował odpowiednio w każde wycięcie w mechaniźmie zapadkowym, (tak jak na zdjęciu z demontażu u Griby
https://lh5.googleusercontent.com/-pZYfCChXEFk/T5prSIc2P4I/AAAAAAAAB4Q/fPPSO-bS54w/s640/DSC03611.JPG
)
Może ktoś widzi jakieś nieprawidłowości przy moim silniku
Przyglądając się opisowi składania silnika Griby z tematu "wymiana panewek" widzę że mechanizm zapadkowy jest inaczej położony czy to jest właśnie ten problem czy to tylko zależność od włączonego biegu?
U mnie ta zmiana przyniosła niewielki efekt ponieważ nadal skrzynia nie pracuje w pełnym zakresie
Czy jest teraz możliwość przy złożonym silniku żeby zmienić położenie wałka znajdującego się za mechanizmem zapadkowym, po którego powierzchni przesuwają się wodziki (widelce) ?
Przepraszam was sa chaos jaki wprowadzam ale to co zastałem dzisiaj przy mojej Suzi mnie dołuje. Temat po zakończeniu pojdzie do usunięcia żeby nie zaśmiecać forum
griba
Wysłany: Sob 18:22, 02 Lut 2013 Temat postu: Wybierak biegów.
Hej!
Raczej stawiałbym na mechanizm zapadkowy oraz ustawienie zębatek wybieraka względem samego mechanizmu po prawej stronie silnika.
Tam może tkwić przyczyna.
Pozdrowienia,
Griba
wiktor
Wysłany: Sob 13:50, 02 Lut 2013 Temat postu: Brak pierwszego biegu
Witam wszystkich.
Jak niektórzy wiedzą przeprowadziłem ostatnio naprawę VX w związku z wymianą łożyska w przekładni napędowej przez co cały silnik był robierany.
Teraz po złożeniu i odpaleniu sprawdzałem dźwięk, no i na szczęście jest ok, ale jest inny problem, nie mogę znaleźć 1 biegu, a żeby wrzucić luz trzeba mocniej przycisnąć dźwignię.
Jak to rozwiązać, czy wystarczy przestawić dźwignię zmiany biegów tą przy silniku na inne frezy ? (teraz jest założona w taki sposób jak przed naprawą)
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin