FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Śro 20:32, 27 Lut 2013 Temat postu: Regulacja cd.
Rurkę od airboxu zaślep zatyczką - to źródło fałszywego powietrza.
Wyreguluj skład mieszanki śrubami biegu jałowego wg opisu >
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regulacja-skladu-mieszanki-by-griba,1803.html
.
Daj znać czy coś się zmieniło.
Pozdrowienia,
Griba
Gregor
Wysłany: Wto 23:12, 26 Lut 2013 Temat postu:
Kurcze dziś kolejny test i to samo, zalałem paliwa do pełna i od 5 tys zaczyna prychać. Próbowałem też jazdy na ssaniu i mniej więcej to samo, na pusto wchodzi na obroty do końca, chociaż przy 8 tys na siłę da się dosłuchać lekkich zakłóceń w równej pracy, ale generalnie wkręca się.
Airboxy szczelne na jednej rurce brak zatyczki, co do ilości paliwa podawanego przez pompkę nie wiem jak to ocenić. To co zauważyłem, to po wkręceniu śruby składu mieszanki od tylnego gaźnika silnik zwiększa obroty, po odkręceniu choćby o 1/4 obroty i dalej nie ma już różnicy... A może ja źle zsynchronizowałem gaźniki na ururce?
Zaczyna mi brakować pomysłów i jestem coraz bliższy oddania na gaźniki do serwisu...
dis
Wysłany: Sob 20:50, 23 Lut 2013 Temat postu:
Miałem tak w 2T ale wtedy to łapało lewe powietrze przez co mieszanka była uboższa. Na wolnych wchodził ok bo nie miał obciążenia. Sprawdź lewe powietrze tzn. połączenie gaźnik cylinder.
griba
Wysłany: Sob 13:46, 23 Lut 2013 Temat postu: Pomysły
Hej!
Luźne pomysłu >
Może za mało paliwa? Pompa paliwa siada? Sprawdź też przewód podciśnienia, które do niej dochodzi.
Sprawdź również fałszywe powietrze - czy airbox'y szczelne i czy mają założone rurki odprowadzające skropliny, a na końcu tych rurek czy są zatyczki.
A na postoju wkręca się na 7-8 tys. obrotów bez problemu?
Pozdr,
Griba
Gregor
Wysłany: Sob 12:42, 23 Lut 2013 Temat postu:
Moje szczęście nie mogło trwać wiecznie, dziś w warunkach śnieżnych jechałem na przegląd techniczny i maszyna chodzi pięknie na wolnych obrotach, na postoju wkręca się ślicznie na wysokie, ale podczas jazdy dochodzi do 5 tys i dalej koniec, co najwyżej jakieś prychanie. Do 5 jest super, a na postoju jest super do końca. Coś złożyłem nie tak, czy skład mieszanki źle dobrany?
Gregor
Wysłany: Pią 21:30, 22 Lut 2013 Temat postu:
Właśnie przymaszerowałem z garażu gdzie w końcu udało mi się zsynchronizować gaźniki i to za pomocą ururki
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc, już miałem się poddać ale przez Wasze rady
, no oczywiście dzięki nim, próbowałem do skutku.
Napiszę tylko, że kluczem do sukcesu było to co powiedział Peter, zacisnąłem rurkę na samym dole tak, żeby płyn z trudem się przesączał każdą ze stron, wówczas opanowałem wysysanie benzyny z rurki, po wstępnej regulacji zwolniłem zupełnie zacisk i wyregulowałem to dokładnie, a później reakcję na gaz.
Teraz jest bomba! Silnik pracuje równo i ładnie wkręca się na obroty, dymek wydaje się równo wydobywać z obydwu kominów.
Jedyny moment, kiedy płyn w ururce ulega lekkiemu zawirowaniu, jest wtedy, gdy puszczam gaz, ale z tym chyba da się żyć
Jeszcze raz chciałem wszystkim podziękować!
Przyznaję, poziom satysfakcji jest ogromny
[/b]
griba
Wysłany: Nie 15:59, 17 Lut 2013 Temat postu: Wakuometry z dyszami
Hej!
Od siebie dodam tylko, że wakumoetry zegarowe również można "zdławić" - wówczas nie ma potrzeby zalewania ich olejem.
Działa to dość dobrze co już kiedyś pokazywałem -
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-uklad-paliwowy,11/dzialanie-wakuometrow-z-dyszami,1504.html
.
Polecałbym zakup tanich, ale jednakowych zegarów na allegro i dorobienie podstawki oraz wężyków we własnym zakresie.
Pozdrowienia,
Griba
peter
Wysłany: Sob 10:25, 16 Lut 2013 Temat postu:
Gregor,
dławienie zrób w dolnej części u rurki tam gdzie jest olej - np. mocno załamując ją, lub zaciskając jakimś zaciskiem, następnie stopniowo zwalniaj zacisk, aby zobaczyć w którą stronę płynie olej i reguluj aż sytuacja niekontrolowanego przepływu zostanie opanowana.
Dokładna regulacja po zwolnieniu zacisku.
Sam reguluję przy wykorzystaniu u-rurki i uważam, że jest ta metoda dokładna.
PS
dławienia w górnej części u-rurki nie stosuję, ponieważ bezwładność płynu rurce jest duża i nie skacze, tak jak wskazówki w manometrach. Długość u-rurki 1,5-2 m w pionie, zalana do wysokości 0,5-0,7 m w spoczynku.
Sprawdź też czy wszystkie połączenia u-rurki z gaźnikami masz szczelne.
pozdrawiam
peter
szuwar
Wysłany: Sob 3:07, 16 Lut 2013 Temat postu:
Może faktycznie użyj wakuometrów. Co prawda u-rurka się sprawdza ale przy wakuometrach nic nie wsysa:)
Gregor
Wysłany: Sob 0:49, 16 Lut 2013 Temat postu:
No dobra, ale jak mi wypiła całą mieszankę przy 3 ogląda to przy jednej cienkiej od razu połknie wszystko. Chyba że przestawić linkę przed odpalaniem i znowu próbować?
szuwar
Wysłany: Sob 0:33, 16 Lut 2013 Temat postu:
Ja po prostu obciąłem igły przecinaczkami, nie pamiętam rozmiaru, ale jakieś średnie i też jest dobrze:) Gdybyś kupował to najcieńsze, inaczej mają za dużą przepustowość. I tylko jedna na cylinder.
dis
Wysłany: Pią 23:50, 15 Lut 2013 Temat postu:
Kup 2 najmniejsze igły w aptece, dodatkowo je ściśnij i wsadź w przewody, dławienie dobre i przy odpowiednio długim przewodzie nie wychleje nic. Przy końcowej regulacji jednak lepiej by były ciut większej średnicy dysze bo zauważyłem, że zbyt wolno się zmienia poziom po podkręceniu (występuje opóźnienie mogące nieco mylić).
Wakuometry zegarowe to 20zł/szt ale lepsze są te ciut droższe z gliceryną bo ja do swoich muszę oleju trochę wlać by wskazówka nie latała jak szalona a ten olej wycieka po czasie - dlatego szczelną glicerynkę polecam.
góri
Wysłany: Pią 23:38, 15 Lut 2013 Temat postu:
W moich okolicach synchro po znajomości ok 100zł, normalnie w serwisie 200
Gregor
Wysłany: Pią 23:22, 15 Lut 2013 Temat postu:
Wbiłem po 3 igły z każdej strony, grubości nie pamiętam, ale średnie były. Nic to nie dało, wychlał cały olej a z tyłu pojawiła się błękitna chmurka
Chyba mocno musi być synchro rozregulowane, chociaż silnik ładnie chodzi. A teraz pytanie, ile za samo synchro można zapłacić?
Zostały mi już tylko oleje, w silniku i kardanie, no i to synchro. Więc niebawem można wyjeżdżać
reszta to wizualka, ale tym chyba się zajmę w następną zimę!
dis
Wysłany: Pią 19:47, 15 Lut 2013 Temat postu:
musisz lepiej zdławić końcówki ururki bo inaczej przy dużej różnicy podciśnienia wciąga wszystko.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin