FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Slawko
Wysłany: Wto 21:56, 16 Maj 2017 Temat postu:
Niestety nie wiem czy przekładki TRW mają taką samą grubość jak oryginały, niestety nie wszedłem jeszcze w posiadanie suwmiarki. Ale patrząc na zwykłą miarę i porównując przekładki to wydaje się, że są jednakowe. Jednakże w tym przypadku w grę mogą wchodzić dziesiąte części milimetra a tego oko nie wyłapie. Być może kluczową rolę odegrała tu nie grubość przekładki a jej konstrukcja tzn. perforacja oryginałów. (TRW są gładkie)
griba
Wysłany: Wto 8:23, 16 Maj 2017 Temat postu: Sprzęgło cd.
No to super, że temat ogarnięty. A te nowe przekładki miały taką samą grubość jak stare?
Ciekawa sprawa, TRW nie jest firmą "krzak", a jednak w tym przypadku nie potrafi zrobić porządnego zamiennika?
Przekładki to jedno. Podobnie jest z EBC. Mnie zdziwiło, gdy zakładałem tarcze sprzęgłowe, że ich konstrukcja jest znacznie "delikatniejsza" niż oryginałów. Okładziny tyle samo, ale reszta odchudzona. Niby bez znaczenia, ale wolałbym, żeby były wykonane tak samo jak fabryczne.
Slawko
Wysłany: Pon 22:13, 15 Maj 2017 Temat postu:
Drodzy koledzy, walka ze sprzęgłem zakończona zwycięstwem
Dziś wywaliłem nowe przekładki a założyłem stare, perforowane. Dopiero taki zabieg pomógł. Sprzęgło trzyma jak należy. Okazało się, że gładkie przekładki nie kleją się do tarcz na szczęście stare nie były specjalnie zużyte i teraz jest OK!
Jeden wniosek jaki nasuwa się w tej sytuacji to taki, żeby nie kupować gładkich przekładek TRW Lucas.
góri
Wysłany: Pon 9:22, 15 Maj 2017 Temat postu:
Ja miałem EBC ale już nie pamiętam gdzie odkopać model
Slawko
Wysłany: Nie 22:05, 14 Maj 2017 Temat postu:
Ja też czytałem wypowiedzi o równych sprężynach ale może to wynika z tego, że ktoś może kupował po dwa zestawy czterosztukowe.
A np. na tej aukcji:(
http://allegro.pl/sprezyny-sprzeglowe-ebc-vx-800-vz-800-csk162-i5635663031.html
) sprężyny wyglądają na równe ale to zdjęcie poglądowe.
griba
Wysłany: Nie 21:07, 14 Maj 2017 Temat postu: Sprężyny docisku
Slawko napisał:
Nie wiem jaki zestaw widziałeś ale ja szukając sprężyn do sprzęgła przejrzałem allegro i ebaya i wyszło na to, że do naszych maszyn przychodzą sprężyny EBC csk 162-8
Sławko - sprawdziłem i wychodzi na to, że miałem zestaw taki sam jak Ty i faktycznie sprężyny są różnej długości (czyli tak samo jak fabryka dała).
Ale gdzieś czytałem o takich zestawach, gdzie sprężyny są równej długości. Góri - może Ty miałeś taki zestaw? Jaka to była firma?
Wydaje mi się, że to może zależeć od producenta sprężyn, albo po prostu coś mi się przewidziało.
góri
Wysłany: Nie 15:56, 14 Maj 2017 Temat postu:
Griba ma rację, do naszych maszyn wszystkie sprężyny mają jednakową długość. Różnią się tylko kolorami
Slawko
Wysłany: Nie 10:17, 14 Maj 2017 Temat postu:
Nie wiem jaki zestaw widziałeś ale ja szukając sprężyn do sprzęgła przejrzałem allegro i ebaya i wyszło na to, że do naszych maszyn przychodzą sprężyny EBC csk 162-8
griba
Wysłany: Nie 0:02, 14 Maj 2017 Temat postu: Sprzęgło cd.
Slawko napisał:
Griba, dokładnie o tym elemencie pisałem. U mnie, jak rozbierałem sprzęgło, wyjąłem go bez żadnych oporów i tak samo łatwo dał się wsunąć.
Tak ma być.
Zerknij jeszcze do 3 części książki serwisowej, czyli Engine, s. 3-53 i 3-54. Tam masz pokazane jak wszystko ma być złożone.
Co do sprężyn to w oryginale jest tak jak w Twoim zestawie, czyli sprężyny są różnej długości. Dłuższe z długimi śrubami trafiają bezpośrednio w kosz, a krótsze z krótkimi śrubami w tył "torque limiter", czyli w ten szary element.
Co ciekawe, jeśli dobrze pamiętam, w zestawie EBC wszystkie sprężyny były równej długości.
Slawko
Wysłany: Sob 23:17, 13 Maj 2017 Temat postu:
Griba, dokładnie o tym elemencie pisałem. U mnie, jak rozbierałem sprzęgło, wyjąłem go bez żadnych oporów i tak samo łatwo dał się wsunąć. zdjęcia nacięć/frezów, o których mówiłem prześlę w tygodniu jak rozbebeszę Landrynę (Landryna= mój VX. Kumple tak nazwali bo fioletowy
)
Slawko
Wysłany: Sob 23:10, 13 Maj 2017 Temat postu:
Góri, całe sprzęgło nówka. Tarcze, przekładki i z trudem zdobyte sprężyny (cztery dłuższe i cztery krótsze). Występuje tylko ta różnica od oryginału, że nowe przekładki są gładkie a stare perforowane.
griba
Wysłany: Sob 19:25, 13 Maj 2017 Temat postu: Sprzęgło cd.
Czy chodzi o ten wysunięty element na zdjęciu poniżej?
Ten trzpień steruje dociskiem kosza sprzęgłowego. Po jego drugiej stronie jest popychacz, który jest wciskany - poprzez śrubę regulacyjną - mechanizmem, do którego jest podłączona linka sprzęgła.
O jakie nacięcia chodzi? Możesz zrobić zdjęcie?
Pomysł z podmianą przekładek wydaje się dobry. Sprawdź może jeszcze, czy te dwa pierścienie, które są w głębi kosza na pewno dobrze osadziłeś i czy docisk "wskoczył" przy składaniu na swoje miejsce.
Ewentualnie, jeżeli wszystko zawiedzie, możesz podłożyć podkładki pod śruby mocujące docisk kosza. Wtedy tarcze będą mocniej dociskane.
góri
Wysłany: Sob 19:11, 13 Maj 2017 Temat postu:
A sprężyny masz nowe ? Ja już swoje sprzęgło ogarnąłem i śmiga elegancko
Slawko
Wysłany: Sob 15:30, 13 Maj 2017 Temat postu:
Witam,
walczyłem wczoraj z regulacją i lipa
Zrobiłem wszystko jak w książce i na forum
napisane. Radość mnie wielka ogarnęła przy próbie ruszenia bo sprzęgło płynnie chwytało i można było elegancko ruszyć. Niestety, radość trwała tylko przez chwilę do momentu odkręcenia manetki- qrwa, znowu uślizg! Poluzowałem trochę linkę, uślizg się zmniejszył ale nie zniknął. Tyle tylko, że sprzęgło wyraźnie ślizgało się na 4 i 5 biegu po dodaniu gazu. Ponadto nie ciężko było ruszyć bo sprzęgło załapywało pod koniec odpuszczania klamki.
Nie wiem co jest i w poniedziałek chcę rozebrać jeszcze raz sprzęgło, wywalić nowe przekładki (gładkie) i wsadzić stare (perforowane)- może to pomoże. Czytałem, że ktoś z forumowiczów już miał taki przypadek i pomogło.
I jeszcze jedno pytanie: na środku kosza sprzęgłowego jest taki trzpień, który opiera się o łożysko oporowe- czy ma on być tylko włożony, czy trzeba go jakoś wypozycjonować w osi obrotu? Pytam, bo pamiętam, że miał on jakieś nacięcia na końcu- po co one są?
griba
Wysłany: Sob 10:51, 13 Maj 2017 Temat postu: Regulacja sprzęgła cd.
Slawko napisał:
Dzięki Griba za odpowiedź. Po południu coś potrenuję.
Ok, daj znać co ustaliłeś.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin