Autor |
Wiadomość |
dis
|
Wysłany:
Wto 13:28, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
Mam nówki nie bieżnikowane i nie leżakowane z 2013 roku starsze z marca 2013 nowsze z połowy roku. |
|
|
góri
|
Wysłany:
Wto 11:43, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
Nówki? Nie bieżnikowane i nieleżakowane? |
|
|
dis
|
Wysłany:
Pon 16:39, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
W końcu się zdecydowałem i ponieważ firma funduje to zakupiłem w sumie najlepsze możliwe w opony w granicy 800zł za komplet (dokładnie 809zł).
Wybór padł na ... Metzelery lecz nie popularne lasertec tylko roadtec z6.
Według testów wypadają bardzo dobrze na mokrym i suchym oraz co ważne nie zużywają się szybko. Tym samym myślę, że kolejne 20k km na nich przelatam (na maxxisach poszło ponad 17k km). Ciekaw jestem jak będą się prowadziły bo będę miał w końcu oponę przednią i tylną takie jakie powinny być i o właściwej nośności.
Myślałem jeszcze o continental conti road attack, które są podobno są rewelacyjne w prowadzeniu w każdych warunkach jednak przeraziło mnie opisywane tempo ich znikania a przecież za rok czy 2 lata nie chcę zmieniać opon. |
|
|
góri
|
Wysłany:
Czw 23:49, 28 Lis 2013 Temat postu: |
|
A ja tam dalej twierdzę, że Shinko nie sa złe. Mam przód/tył nie zjada ich szybko, nagrzewają się i dobrze piękną przez co są przyczepne. Wiadomo na mokrych pasach czy wodzie każda opona pojedzie przy złym operowaniu manetką... |
|
|
dis
|
Wysłany:
Wto 16:48, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
A jednak chyba jednak nie shinko. Poczytałem trochę opinii o tych oponach drogowych i raczej marnie wypadają. Tym samym zastanawiam się nad:
- pirelli sport demon
- avon storm 2 ultra
- metzeler roadtec z6
może jeszcze roadsmart dunlopa
Wszystkie jeśli chodzi o komplet to zakres ok. 800zł dylematy im bardziej się szuka tym większe
W grę wchodzi tylko komplet ten sam model na przód i tył. Nie chce np. przód z6 a tył sport deamon bądź nawet 2 różnych modeli w obrębie tej samej marki.
Rury nośne zamówione za ok 2 tygodnie powinny być.
p.s. co sądzicie o battlax bt021 bo z nich też jest rozmiarówka do naszego moto i to po ok 730 za komplet!
kolejne które znalazłem w tym zakresie to continental contiroadattac
ma maxxisach jeździło mi się nawet ok choć przód chcę z parametrami jak fabryka podała i chyba tylko dlatego jest to powód zmiany modelu.
Przeszukałem shinko i opinie są o nich w większości negatywne tzn. bardzo mocno się ślizgają. Heidenau natomiast nie mają opon do klasy tourer lub sport tourer a jedynie cruiser a to jednak nie to samo, poza tym z rozmiarami ciężko.
Trzeba się na coś w końcu zdecydować tylko cholipa które wybrać? |
|
|
dis
|
Wysłany:
Pią 23:12, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
Zapewne lasertec gdyż tylko ten model metzelera ma nasze rozmiary (przynajmniej na przód). - zdjęcie ma ograniczony dostęp!!!
Z przodem są większe szopki niż z tyłem gdyż tyłu to do wyboru do koloru. Ja tym razem chyba skuszę się na shinko (koncern japońsko- koreański) - cena przystępna i rozmiary dokładne są. |
|
|
katoga64
|
|
|
dis
|
Wysłany:
Pią 15:41, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
Z tego co zauważyłem to opony mają różne indeksy nośności nawet dla takiego samego wymiaru. Wiąże się to na pewno z różnicami w ich konstrukcji. Widziałem już 110/80/18 z kilkoma wartościami i będę rozpatrywał tylko te z równą bądź wyższą wartością niż te wskazane przez producenta. Ciekaw jestem jaka będzie różnica. Obecnie przeglądam Shinko (maxxis to tajwan a shinko korea) |
|
|
griba
|
Wysłany:
Pią 14:25, 22 Lis 2013 Temat postu: WTF? |
|
dis napisał: |
Chyba jednak nie biorę. Będę szukał z właściwymi parametrami. Niby kilkanaście kg nie robi wielkiej różnicy w nośności lecz przy złożeniach i obciążeniach opony może mieć to wpływ, którego osobiście nie odczujemy. |
Spoko, ale nie bardzo chwytam o co chodzi. Gdybyś jeździł z pasażerem i ważył ze 120kg to może miałoby to znaczenie.
Mi się wydaje, że w tym rozmiarze po prostu jest indeks taki, a w węższej oponie niższy. No i w związku z tym nośność jest jaka jest.
Daj znać jak wybierzesz co kupujesz i napisz czy są różnice w stosunku do Promaxx'a. |
|
|
dis
|
Wysłany:
Pią 13:45, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
Chyba jednak nie biorę. Będę szukał z właściwymi parametrami. Niby kilkanaście kg nie robi wielkiej różnicy w nośności lecz przy złożeniach i obciążeniach opony może mieć to wpływ, którego osobiście nie odczujemy. |
|
|
griba
|
Wysłany:
Pią 12:00, 22 Lis 2013 Temat postu: Regeneracja cd. |
|
Hej!
Tutaj post z namiarami > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-gielda,28/polecane-sklepy-sprzedawcy-i-warsztaty,2044-7.html.
Jak spolerujesz nic nie będzie z uszczelnieniem, pod warunkiem, że rysy są na tyle małe, że jeszcze chrom tam będzie widać. Nowy uszczelniacz da radę.
Szukaj firm co zajmują się naprawą siłowników hydraulicznych. trzeba dzwonić, pytać. Jak nie znajdziesz nic w okolicy to pogadaj z p. Januszem z JD HYDRO.
I jak z oponami - bierzesz 6102F i 6103R? |
|
|
dis
|
Wysłany:
Pią 9:33, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
Jak spolerujesz to średnica się zmniejszy (wiem że minimalnie) jednak zawsze może to mieć wpływ na uszczelnienie. Zastanawiam się nad zrobieniem całych tak jak ty u siebie robiłeś. Masz namiary na firmę? |
|
|
griba
|
Wysłany:
Pią 0:49, 22 Lis 2013 Temat postu: Polerka? |
|
A nie da rady lag dać do polerowania? |
|
|
griba
|
Wysłany:
Pią 0:47, 22 Lis 2013 Temat postu: Info |
|
U mnie opona ok. Sprawdź może jeszcze felgę, czy nie ma jakiegoś zadzioru, chodź to mało prawdopodobne.
Co do Promaxx zauważ, że masz dokładne oznaczenia 6102F, czyli front i 6103R - rear.
Te oznaczenia są np. w sklepie Larssona. Podawałem je też w poście o tej oponie - zamienniku na przód.
Co do indeksu to różnica 12kg nie stanowi problemu. Zwłaszcza przy mojej lub Twojej wadze. |
|
|
dis
|
Wysłany:
Czw 16:03, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
A jednak znalazłem info szukając czegoś więcej o sportmaxx i znalazłem to http://www.maxxis.com/MotorcycleATV/Street/Promaxx-M6103-Rear.aspx
Maxxisy promaxx też są dedykowane na przód bądź tył jednak głośno poza stroną producenta nie jest to powiedziane.
Tym samym przód to 100/90 a 110/90 jest ... na tył!!!
Problem tylko w tym, że maxxisy promaxx 100/90 mają indeks nośności 56 a w naszych maszynach powinien być 58 z przodu!!!
Tylne opony mają w promaxx 3/32 cala większy bieżnik |
|
|