FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
dis
Wysłany: Pią 15:25, 14 Lut 2014 Temat postu:
Tak jak pisze Griba - na ściągniętym zacisku i co ważne przy zdjętych klockach pompujesz normalnie jak byś hamował i tłoczki wychodzą. W tym miejscu należy zwrócić dużą uwagę na to by oba wychodziły równo bo jak któryś zblokuje (np gumka zewnętrzna) to w efekcie finalnym wyjdzie tylko jeden a drugiego się nie wyjmie. Trzeba wtedy przyblokować ten co wychodzi szybciej by wyszły równo.
Jak je wyjmiesz trzeba wyczyścić szmatką i sprawdzić czy nie ma wżerów jak pisał Griba. Nie szoruj ich ostrymi rzeczami ani papierem ściernym!!!
Uszczelniacze oba są w rowkach i bez problemu się je wyciąga zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny. Uważaj by ich nie uszkodzić bo do zacisku do '95 włącznie ciężko gdziekolwiek znaleźć zestaw naprawczy (tłoczki mają 2 różne średnice). Od '96 oba tłoczki mają tą samą średnicę jak dobrze pamiętam i do nich znalezienie zestawów naprawczych to przysłowiowy pryszcz. Jak już te elementy rozbierzesz, dobrze też prowadnice zacisku odsłonić, wyczyścić i przesmarować by zacisk płynnie pracował.
Składasz w odwrotnej kolejności tzn. wpierw oba uszczelniacze a później tłoczek, przy czym tu uważaj!!! by podczas wsuwania tłoczka w korpus nie podgięła się zewnętrzna uszczelka - łatwo ją podgiąć wsuwając nierówno tłoczek co spowoduje duże opory w jego pracy i nieszczelności przed kurzem i płynami. W konsekwencji tłoczek może zardzewieć a z tym to już nie powalczysz. Komplet tłoczków z uszczelnieniami do '95 to znajdziesz chyba tylko w ASO za 250zł (w innych miejscach nie znalazłem nigdzie takiego zestawu). Same uszczelniacze w Aso dostaniesz przy czym jeden to koszt ok 20-25zeta a są w sumie 4 (2 zewnętrzne i 2 wewnętrzne).
Po założeniu odpowietrzenie jak Griba opisuje.
griba
Wysłany: Pią 12:34, 14 Lut 2014 Temat postu: Rozbieranie i składanie zacisku
Mam nadzieję, że zacisk w VX jest tak samo zbudowany jak w każdym zwyczajnym samochodzie, bo tam robiłem kilka razy, a tu jeszcze nie...
Jeśli tak jest to zasady są takie same - pompuj ostrożnie na zdjętym zacisku, aż tłoczki prawie same wyjdą, wtedy je wyciągniesz.
Wyczyść tłoczki, sprawdź czy nie mają wżerów.
Do regeneracji potrzebne są
dwie gumki
na tłoczek. Jedna jest wewnątrz cylinderka i stanowi główne uszczelnienie. Druga to osłona pyłowa, to ta guma na zewnątrz.
Przed złożeniem dobrze nasmarować tłoczek smarem - są specjalne pasty - przypominają wazelinę. Jeżeli nie masz czegoś takiego składaj smarując wnętrze cylinderka płynem hamulcowym.
Gumka uszczelniająca musi być w rowku w środku cylinderka.
Nie wiem jak ta druga gumka - przeciwpyłowa - jest mocowana. Ale to zobaczysz jak będziesz rozkładał zacisk.
Tak mi się wydaje, że to da się w ten sposób zrobić,
ale mogę się co do szczegółów mylić
, dlatego dobrze by było jakby jeszcze ktoś się wypowiedział kto zacisk rozbierał (Dis, chyba rozbierałeś?).
A Ty fajnie gdybyś zrobił foty podczas roboty i krótki manual umieścił w wiadomym dziale.
I jeszcze jedno - na koniec oczywiście odpowietrzasz zacisk.
Czyli rurka na odpowietrznik i do słoika. Luzujesz odpowietrznik i pompujesz (dolewając do pompy płyn hamulcowy), aż będzie wylatywała ciecz bez pęcherzyków powietrza. Potem jeszcze można kilka razy na zamkniętym odpowietrzniku pompować i przy wciśniętej klamce spuszczać płyn (odkręcając odpowietrznik). Jak klamka będzie twarda już przy pierwszym naciśnięciu i nie będzie "rosła" przy pompowaniu to powinno oznaczać, że układ jest dobrze odpowietrzony.
leśnik
Wysłany: Pią 11:45, 14 Lut 2014 Temat postu: Regeneracja zacisku hamulcowego- przód
Witam
Czy ktoś z Was regenerował przedni zacisk hamulcowy?
Proszę o kilka rada które sprawią że nic nie popsuję
Czy tłoczki się wykręca czy po prostu wyciąga?
A może ma ktoś jakiś poradnik(manual) jak to zrobić_
Z góry dzięki za pomoc.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin