FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Śro 11:06, 14 Gru 2016 Temat postu: Wskaźnik w XL'u cd.
dis napisał:
Jedyny minus to brak wskazania biegu na postoju lub jak się wciśnie sprzęgło i obroty pójdą w dół bo wtedy może błędnie wskazywać zwłaszcza przy niższych biegach.
Dokładnie, może coś takiego wystąpić. Druga sprawa to problem z porównywaniem impulsów. Szukałem wczoraj czegoś na ten temat i nie znalazłem. Może dałoby się z impulsów przejść na napięcia, które można bez problemu porównać jakimś komparatorem, ale pewny nie jestem. Dużo niewiadomych się pojawia.
dis napisał:
Jest też jeszcze inna prostsza opcja bo nie trzeba przeliczać, mianowicie przy samej dźwigni biegów (lub na jakimś dodatkowym wysięgniku) wstawić "przycisk astabilny" (...)
Tak jest. To właśnie miałem na myśli pisząc o "układzie licznika".
griba napisał:
Mam co prawda pomysł, żeby w tej sytuacji wykorzystać układ licznika. Od strony teoretycznej mam już wszystko obmyślone, ale w praktyce może nie być tak pięknie.
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o licznik impulsów, a nie o wskaźniki prędkości, czy obrotów silnika.
To powinno zadziałać. Niestety przy tym rozwiązaniu, jak zauważyłeś, również może dochodzić do przekłamań. Dlatego wskazanie zerowałbym nawet nie po stacyjce, ale sygnałem z "neutral'a". Przeraża mnie jednak kwestia przełączników przy dźwigni.
W grę wchodzi zastosowanie kontaktronów tylko obawiam się, że ciężko będzie je zamontować.
No nic, muszę się zastanowić, które rozwiązanie ma większą szansę zadziałać i będzie prostsze w realizacji. Zobaczymy!
dis
Wysłany: Śro 9:34, 14 Gru 2016 Temat postu:
Jedyny minus to brak wskazania biegu na postoju lub jak się wciśnie sprzęgło i obroty pójdą w dół bo wtedy może błędnie wskazywać zwłaszcza przy niższych biegach.
Jest też jeszcze inna prostsza opcja bo nie trzeba przeliczać, mianowicie przy samej dźwigni biegów (lub na jakimś dodatkowym wysięgniku) wstawić "przycisk astabilny" który po przesunieciu dźwigni zmiany biegów w górę będzie jednorazowo wciśnięty. Taki sam element od dołu i można w dość łatwy sposób ogarnąć temat rozpatrując układ jako suma impulsów. 0= neutral, -1 = 1 bieg, 1-4= biegi od 2 do 5 (no chyba że w trampku jest 6 to plus +).
Jednak i w tym przypadku jest problem bo jak bieg wyskoczy to już będzie zliczało źle (będzie przesunięty bieg) w związku z czym można by ustawić, że wskazanie zeruje się po odcięciu zapłonu. Wtedy łatwo znaleźć luz na wyłączonym silniku i wszystko by grało od nowa.
griba
Wysłany: Śro 0:47, 14 Gru 2016 Temat postu: Wskźnik w XL'u cd.
Prędkościomierz jest po ludzku, czyli na lince.
Wiem o co chodzi. Wystarczy porównać ilość impulsów z prędkościomierza z tymi z obrotomierza. Zasada taka sama jak w przypadku określania biegu na podstawie obserwacji wzajemnego ustawienia wskazówek obu zegarów.
Ale na to, żeby zastosować taki układ to nie wpadłem! Dzięki
Dis
!
Impulsator można dorobić. XRV ma to jakoś ogarnięte, co prawda nie do wskaźnika biegów, ale do
trip master'a
. Jednak najprościej (i najtaniej) to magnes na szprychę i kontaktron.
Potrzebna będzie jeszcze elektronika porównująca ilość impulsów. Muszę poszperać w Internecie za jakimś schematem.
Zobaczymy co będzie łatwiejsze - licznik, czy porównywanie impulsów. Może jakoś uda mi się coś sklecić.
dis
Wysłany: Śro 0:37, 14 Gru 2016 Temat postu:
Pytanie czy licznik i obrotomierz są elektroniczne bo jeśli tak to można nawet zwykły gotowy zestaw wziąć choć tam chyba licznik jest oparty na lince czyli mechaniczny.
griba
Wysłany: Śro 0:34, 14 Gru 2016 Temat postu: Serwis, serwis
Hej Dis,
na razie nie robię nic więcej w temacie wskaźnika biegu tylko ogarniam bieżący serwis, grzane manetki i wprowadzam różne, takie tam, kosmetyczne poprawki.
W Hondzie jest ogólna lipa, ponieważ czujnik jest tylko do "neutrala". To coś takiego jak włącznik świateł wstecznego biegu w samochodowej skrzyni biegów. Albo jest wciśnięty, albo nie. Tak łatwo jak w Suzuki zatem nie będzie.
Mam co prawda pomysł, żeby w tej sytuacji wykorzystać układ licznika. Od strony teoretycznej mam już wszystko obmyślone, ale w praktyce może nie być tak pięknie.
dis
Wysłany: Śro 0:17, 14 Gru 2016 Temat postu:
Pewnie i w hondach takie elementy robią standardowe więc trzeba poszukać.
griba
Wysłany: Śro 0:13, 14 Gru 2016 Temat postu: Thx!
Dzięki za cenną informację
Dis
. Podchodząc do tematu ustalania biegu, kierowałem się właśnie Twoimi ustaleniami. Dzięki temu znalazłem czujnik od GN125. Powinien być
Plug and Play
, jednak na razie nie mam czasu tego sprawdzić, bo zgłębiam budowę XL'a.
---
Thx
Zefir
!
zefir
Wysłany: Pią 12:59, 09 Gru 2016 Temat postu:
dis
Wysłany: Pią 8:27, 09 Gru 2016 Temat postu:
Dla VXa proponuję zakup czujnika biegu od GSX400 pasuje idealnie i z kabelkami (w sumie 7 sztuk - 6 biegów + luz) wychodzi niemalże plug and play tylko do czegoś kabelki trzeba podłączyć ale to już masz zrobione. Koszt minimalny i nie wart przerabiania oryginalnego czujnika.
griba
Wysłany: Pią 0:03, 09 Gru 2016 Temat postu: Pierwszy etap z głowy!
Pierwszy etap prac nad wyświetlaczem biegu zakończony!
Układ "sterujący" wyświetlaczem jest gotowy.
griba
Wysłany: Nie 17:39, 04 Gru 2016 Temat postu: Wskaźnik (wyświetlacz) biegu by Griba
Pogoda marna. Nie pojeździsz, bo mokro i ślisko. W garażu też za długo nie posiedzisz, bo zimno!
A coś by tam człowiek porobił. W tej sytuacji postanowiłem zaspokoić jedną z motocyklowych potrzeb mojej sympatycznej małżonki.
A tak przy okazji to wydaje mi się, że mój kolejny projekt spodoba się prawie każdemu motocykliście. Ale to już Wy musicie ocenić.
Prace trwają
Wskaźnik biegu by Griba
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin