FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
skorat
Wysłany: Śro 8:34, 10 Cze 2020 Temat postu:
Oglądnąłech filmik. Świetno robota! Jak tak te cyferki zaczęły się przekludzać w góra to żech myśloł, że 6 tyż wskoczy...a tu ni ma
Panie jakbyś jeszcze 6 znodł, to by dopiero była dobro wiadomość!!! Niemni pozdrawiom! Tadek
P.S.
Jak żech przeczytoł, że w tym ustroństwie jest 170V, jak jeszcze zrobicie z tego prąd przemienny, to VX bydzie jak własno elektrownia
Nic ino kupować byrny i zicherungi jako trofea na zlot!!!
Michu
Wysłany: Nie 0:38, 07 Cze 2020 Temat postu:
Dalekowschodnie przetwornice można sobie wsadzić tam, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę...
Jednakowoż kolega zrobił mi taką od podstaw i mogłem ruszyć dalej z tematem. Oto efekt:
https://youtu.be/pJtQ1UM0u-U
griba
Wysłany: Pon 23:09, 20 Sty 2020 Temat postu: Prosty układ
Michu napisał:
Konkretna katoda na lampie to cała cyfra. Żadnego sterowania, wystarczy pięciożyłowy przewód pomiędzy lampą a czujnikiem i to wszystko.
Ok, no to elegancko!
Michu
Wysłany: Pon 19:29, 20 Sty 2020 Temat postu:
Konkretna katoda na lampie to cała cyfra. Żadnego sterowania, wystarczy pięciożyłowy przewód pomiędzy lampą a czujnikiem i to wszystko.
griba
Wysłany: Pon 18:16, 20 Sty 2020 Temat postu: Re: Wyświetlacz biegów w stylu retro ;)
Michu napisał:
Przeglądając forum trafiłem na post, że czujnik biegów pasuje od GN125... no to poszło
Swoją drogą, mnóstwo ciekawych informacji dostarczyli koledzy Dis, Griba i david.1606.
O! Super pomysł!
Nawet nie wiedziałem, że takie lampy są. Teraz kojarzę, że można coś takiego czasem znaleźć w jakiś "starszych" urządzeniach zliczających!
A jak sterowanie? Każda zasilona katoda to zapalona konkretna cyfra? Tak zrozumiałem. Nie jest tak jak w 7-segmentowym wyświetlaczu LED, że każda katoda to pojedyncza sekcja wyświetlacza?
dis
Wysłany: Pon 15:29, 20 Sty 2020 Temat postu:
Ogólnie rzekł bym, że nie rzyga olejem ale się intensywnie poci lub ciut poleci strumyczkiem. Nie musisz się martwić dużym wyciekiem lecz musisz mieć na uwadze, że coś może skapnąć. Czujnik pracuje w "filmie olejowym" (niewielki) gdyż inaczej mógłby się mocno wytrzeć i była by kicha ze stykami a tak to jest na spokojnie.
Michu
Wysłany: Pon 13:01, 20 Sty 2020 Temat postu:
Właśnie, bo sezon za pasem
A przy okazji, jak wymieniałeś czujnik, czy rzygnęło olejem czy jest to raczej czysta operacja?
dis
Wysłany: Pon 12:14, 20 Sty 2020 Temat postu:
Nawet fajnie wygląda. Czujnik ma odpowiednią ilość wyjść więc prawie plug'n'play z tym, że czujnik od ciśnienia chyba trzeba przelutować jak pamiętam.
p.s. centrum dowodzenia by Dis jest zbyt jasne w nocy
muszę na górną część dać jakąś folę przyciemniającą no i co najważniejsze w końcu ruszyć ze składaniem silnika.
Michu
Wysłany: Nie 23:43, 19 Sty 2020 Temat postu: Wyświetlacz biegów w stylu retro ;)
Przeglądając forum trafiłem na post, że czujnik biegów pasuje od GN125... no to poszło
Swoją drogą, mnóstwo ciekawych informacji dostarczyli koledzy Dis, Griba i david.1606.
Jako, że stylistycznie LCD, LED nie za bardzo mi pasuje a "centrum zarządzania wszechświatem" by Dis (szacun!), kłóci się z moim minimalizmem, zdecydowałem się coś bardziej subtelnego
Jako, że jestem entuzjastą prostych rozwiązań, temat nie powinien też być skomplikowany.
Zatem, zamierzam załadować do VX'a coś takiego
Z elektrycznego punktu widzenia, prościej być nie może. Katodę odpowiedzialną za konkretną cyfrę łączymy z pinem w czujniku odpowiedzialnym za konkretny bieg. Na anodę podajemy 170V z przetwornicy i to wszystko.
Lamp jarznikowych (nixie) mamy w zasadzie dwa rodzaje, z prezentacją cyfr "od czoła" i takie "że z boku"
U mnie będzie polski DOLAM LC-513 (można wziąć LC-516 i obrać z cokołu). Ma fajny krój czcionki, odpowiednią wielkość i widok "od czoła".
Ze zdobyciem nie ma problemu, jest tego dużo i kosztuje to tyle co sześciopak
Tutaj jest całkiem dobre kompendium:
http://www.tube-tester.com/sites/nixie/nixie-tubes.htm
Z tego co czytałem na forach, dostępne u nas radzieckie IN1, IN4, IN12 mają żywotność około 1000 godzin, DOLAM LC513/16 około 12000
Zasilanie
upload picture icon
Na dalekowschodnim portalu kupujemy przetwornicę, która poda na lampę 170V. U nas nie znalazłem tak małej.
Tu uwaga! Przetwornica przyjechała uwalona. Kumpel dysponujący lutownicą z grotem o grubości pozwalającej lutować atomy, podotykał ją tu i tam, co tchnęło w nią życie. Jednakowoż mali, żółci ludzie już wysłali drugą.
Buda
dancing snake gif
Oto dalekowschodni... czujnik temperatury
Wziąłem bo pasowała mi obudowa, flaki wywaliłem, może kiedyś zrobię inteligentny czajnik
Pierwsza przymiarka
Póki co tyle, przyjedzie czujnik to będę rzeźbił dalej.
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin