FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
griba
Wysłany: Czw 12:39, 21 Kwi 2022 Temat postu: Remont silnika
Piekarz napisał:
Jak macie jakieś techniczne rady co do tego zabiegu to podzielcie się proszę.
Tutaj
https://www.motostforky.pl/2012/05/02/wymiana-panewek-korbowodowych-czesc-1-demontaz-z-ramy-i-rozlozenie-silnika/
https://www.motostforky.pl/2012/05/07/wymiana-panewek-korbowodowych-czesc-2-identyfikacja-panewek-na-podstawie-oznaczen-korb-i-walu/
https://www.motostforky.pl/2012/05/21/wymiana-panewek-korbowodowych-czesc-3-skladanie-i-montaz-silnika-w-ramie/
mam co nieco zdjęć oraz opis co i jak.
A poza tym to tak jak Dis napisał powyżej.
Powodzenia w pracach i daj znać jak rezultaty!
dis
Wysłany: Czw 21:20, 14 Kwi 2022 Temat postu:
Cały VX jest bezproblemowy wiec na spokojnie do dzieła. Jeśli się czegoś nie opiszę czy nie wiadomo jak zrobić, wszystko jest w manualu a i fiszki sporo pomagają.
Co do ściągania cylindra to tylko delikatnie a poza tym do roboty.
Piekarz
Wysłany: Czw 20:31, 14 Kwi 2022 Temat postu:
Koledzy,
Jeżeli ktoś z Was stoi przed dylematem wyciągać samemu silnik od VXa 800 lub zlecić usługę w serwisie to zachęcam do samodzielności. Nie są do tego potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia i nie jest to jakieś mega wielkie wyzwanie jeśli ktoś lubi i czuje mechanikę.
Demontaż zajął mi ok. 4 godzin a robiłem to pierwszy raz. Wszystko sobie fotografowałem, opisywałem, grupowałem itp. żeby ułatwić sobie montaż silnika dlatego zajęło to 4 godziny. W między czasie też był czas na coca colę i jej wydalanie
.
Teraz przede mną ściąganie cylindra. Oby poszło tak jak z wyciąganiem. Jak macie jakieś techniczne rady co do tego zabiegu to podzielcie się proszę.
Piekarz
Wysłany: Czw 16:59, 07 Kwi 2022 Temat postu:
Wielkie dzięki Dis...
dis
Wysłany: Czw 16:42, 07 Kwi 2022 Temat postu:
Zasada mocowania tłoków jest taka sama w każdym pojeździe i na każdym tłoku zznajdziesz strzałkę, także na tych do vxa.
Co do tłoków i ich ceny to szukaj po numerach katalogowych nie po nazwie, tak znajdziesz więcej. Co do polecanego sklepu najlepiej do nich dzwonić bo jak czegoś nie mają to i tak sprowadzają podobnie jak w innych sklepach. Przede wszystkim pytaj.
Jak sprowadzałem części z zagranicy to korzystałem też że sklepu megazip.net ale nie wiem jak teraz ceny się kształtują przez wyższy kurs dolara.
Piekarz
Wysłany: Czw 11:34, 07 Kwi 2022 Temat postu:
Dis,
Z tą dostępnością tłoków to chyba wcale nie jest tak kolorowo skoro nie ma ich na allegro
.
Znalazłem w poniższym sklepie taki komplet:
https://motogar.pl/sklep/czesci-suzuki/15206-tlok-pierscienie-suzuki-vs-800-vz-800-vx-800-zestaw-05-oem-1210045c00050-sklep.html
Na
www.choppercruiser.pl
znalzałem też taki komplet ale o ponad 160 zł droższy i dodatkowo niedostępny w magazynie.
https://www.choppercruiser.pl/tlok-pierscienie-tlokowe-suzuki-p-372.html
Odbiegając od powyższego mam pytanie czy tłoki do takiego Suzi mają jakieś oznaczenia, w którym kierunku mają być zakładane? W WSK, SHL itp tłok na denku ma strzałkę i musi być ona skierowana w kierunku kanału wylotowego. Czy tutaj też jest jakaś zasada?
dis
Wysłany: Czw 10:58, 07 Kwi 2022 Temat postu:
Jak najbardziej tłoki są w nadwymiarach ale tak jak wspomniałem +1mm to widziałem chyba tylko raz, że był gdziekolwiek dostępny (przeszukałem wiele stron polskich i zagranicznych) natomiast +0.5mm to są praktycznie w każdym sklepie i są sprzedawane jako komplet z pierścieniami więc odchodzi spora część kombinacji, pozostaje typowy szlif.
Piekarz
Wysłany: Czw 10:29, 07 Kwi 2022 Temat postu:
Dis,
Bardzo dziękuję za cenną podpowiedź. Gdzieś wyczytałem na forum, że tłoki nie występują w nadwymiarach dlatego nie brałem pod uwagę tego rozwiązania, które wydaje mi się najsensowniejsze.
dis
Wysłany: Czw 9:01, 07 Kwi 2022 Temat postu:
Cześć,
skoro już chcesz robić remont to dobrze zastanowić się nad zmianą tłoka na nadwymiar i pod niego dorobić szlif. Ogólnie występowały do VXa 2 nadwymiary ale +1mm jest bardzo ciężko ustrzelić ale za to +0.5 jest dość powszechny. Zadzwoń do firmy
www.choppercruiser.pl
mają oni najlepsze ceny w kraju jeśli mowa o nowych oryginalnych podzespołach suzuki. Nie wszystko mają na stronie dlatego musisz się pytać.
Przy okazji jak będziesz kupował uszczelki głowicy to nie bierz żadnych zamienników na pewno nie atheny bo mają przesunięte otwory na kanał olejowy i go przysłaniają. Ja sprawdziłem kilka zamienników i zawsze był z tym problem a na oryginale droższym zaledwie o 10-20zł pasowało wszystko idealnie no i materiał wykonania też był jednak inny.
Myślę, że warto wyrzucić ciut więcej i mieć porządny dobry silnik a nie z używanych części w niewiadomym stanie.
Piekarz
Wysłany: Śro 21:29, 06 Kwi 2022 Temat postu: Zajechany cylinder - doradzcie proszę
Witajcie Koledzy,
Mojemu dobremu kumplowi zamarzył się Cafe Racer i kupił upragnionego Vx 800.
Wszystko ładnie, pięknie gdyby nie fakt, że tylny cylinder jest dojechany na maxa (kompresja fatalna, zarzuca świecę i zalewa wydech olejem).
Kolega myśli nad zakupem używanego silnika i podmianką ale ja do końca nie jestem pewny czy to dobry kierunek bo może się okazać, że zamienił stryjek siekierkę na kijek.
Ja osobiście zastanawiam się nad poniższymi rozwiązaniami:
1) wyciągam silnik z ramy, demontuję cylinder. Jeśli pasowanie tłoka z cylindrem jest w normie i nie są popękane pierścienie to kupuję nowe lub zlecam ich dorobienie (jeśli ma to finansowy sens),
2) kupuję używany cylider wraz z tłokiem i pierścieniami. Przed zakupem dokonam pomiaru pasowania tłok/pierścienie oraz zmierzę przerwę na pierścieniach. Oczywiście kupię komplet niezajechany ekstremalnie.
Wiem, że przy moich pomysłach muszę kupić komplet uszczelek (500 zł), używany cylinder z tłokiem i pierścieniami to pewnie z 300 zł, dorobienie pierścieni pewnie tyle samo ale wtedy wiem co mam i koszt naprawy będzie pewnie dużo niższy niż kupienie drugiego silnika i przekładki.
Co o tym sądzicie?
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Silnik
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin