FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
marjan
Wysłany: Śro 13:29, 28 Cze 2006 Temat postu: Re: trochę pytań eksploatacyjnych...
iwansky napisał:
Będzie się różnił i to znacząco. Wiesz dlaczego płyn należy wymieniać? nie dlatego że traci on swoje właściwości tylko dlatego że jest hydroskopijny i chłonie wodę. Przyjmuje się że można jeździć gdy zawartość wody nie przekroczy 2% w płynie. Dlatego po dwóch latach wymiana jest konieczna. Pozatym organika nie produkuje płynów do motocykli, w przeciwieństwie do castrola. A przy ostrym hamowaniu płyn potrafi osiągać temp. 270 stopni. Dlatego płyn do motocykla zawiera inne składniki. A już koronnym argumentem jest fakt że kosztuje to kilkanaście złotych. Lepiej lejcie płyny motocyklowe renomowanych producentów
)))żeby nie okazało się że płyn to sprite, a wy pragnienie.....
Nie mówiłem, że nie należy wymieniać płynu. Wręcz przeciwnie, zachęcam do jak najczęstszej wymiany zarówno płyny (zwłaszcza, jeśli moto parkuje na zewnątrz) jak i oleju (zwłaszcza jeśli moto jest używane większości w mieście).
Płyn chłonie wodę - ale każdy tak samo, niezależnie od producenta. Nie polecałem płynu organiki ani castrola - nawet nie wiem jakiego ja używam. Taki sam można kupić na statoil z ich metką, w identycznej buletce. DOT określa temperaturę wrzenia płynu i jego odporność na higroskopijność, czy nie? I tak - im wyższy tym te wskaźniki lepsze dla użytkownika. Pomijamy tutaj gęstość, która różni się między DOT4 a niższymi (trudnymi w tej chwili do kupienia) starszego typu. A w autach też mogą występować takie temperatury, IMO.
Płyny hamulcowe nie powinny być mieszane, ale od biedy da się. Zmieszałem kontrolnie DOT3 zlany z układu hamulcowego z nowym DOT4 i nie stało się nic, przed czym mnie ostrzegano. Nie powstały żadne nowe stany skupienia tylko jednorodna mieszanina. Nie znaczy to, oczywiście, że polecam mieszanie płynów w układzie hamulcowym. Z tego co wiem, jedynie DOT 5,1 nie miesza się z innymi z powodu innej bazy chemicznej - ten płyn też niszczy gumę, jeśli się mylę - poprawcie mnie.
Reasumując - płyn hamulcowy, podobnie jak chłodniczy nie istnieje jako _motocyklowy_ lub _samochodowy_ . Są to płyny do układów chłodniczych lub hamulcowych. I tyle. Tak jak olej, ale to kwestia marketingu - nie techniki. Do VXa producent zaleca DOT4 i nie pisze, że ma to być płyn "motocyklowy". Lejmy więc (zmieniając nawet i co roku, byle po zimie) DOT4 i będziemy mieli czyste sumienie. I sprawne hamulce.
PZDR
Iwansky
Wysłany: Pon 21:24, 26 Cze 2006 Temat postu: Re: trochę pytań eksploatacyjnych...
marjan napisał:
shrequ napisał:
jeszcze pytanko o płyn hamulcowy - jakiego ludziska używacie?
pozdro
shreq
Płyn hamulcowy DOT 4 nie będzie się różnił zależnie od marki - no nie ma bata. Kup DOT 4, nawet z Organiki i będzie działał tak samo jak Castrola.
PZDR
Będzie się różnił i to znacząco. Wiesz dlaczego płyn należy wymieniać? nie dlatego że traci on swoje właściwości tylko dlatego że jest hydroskopijny i chłonie wodę. Przyjmuje się że można jeździć gdy zawartość wody nie przekroczy 2% w płynie. Dlatego po dwóch latach wymiana jest konieczna. Pozatym organika nie produkuje płynów do motocykli, w przeciwieństwie do castrola. A przy ostrym hamowaniu płyn potrafi osiągać temp. 270 stopni. Dlatego płyn do motocykla zawiera inne składniki. A już koronnym argumentem jest fakt że kosztuje to kilkanaście złotych. Lepiej lejcie płyny motocyklowe renomowanych producentów
)))żeby nie okazało się że płyn to sprite, a wy pragnienie.....
marjan
Wysłany: Sob 13:16, 24 Cze 2006 Temat postu: Re: trochę pytań eksploatacyjnych...
shrequ napisał:
jeszcze pytanko o płyn hamulcowy - jakiego ludziska używacie?
pozdro
shreq
Płyn hamulcowy DOT 4 nie będzie się różnił zależnie od marki - no nie ma bata. Kup DOT 4, nawet z Organiki i będzie działał tak samo jak Castrola.
PZDR
Iwansky
Wysłany: Sob 12:45, 24 Cze 2006 Temat postu:
Witaj. Filtry powietrza nie wymienia się po danym przebiegu. Zależy to od ich zabrudzenia. Jeżeli jeździ się po bardziej zakurzonych drogach to oczywiście wymagają czestrzej wymiany. Nie ulega wątpliwości że 10tyś to jednak dużo nawet jeżeli używałeś moto na drogach o małym zapyleniu. Ja po 6tyś miałem w puszkach filtrów istny "obraz nędzy i rozpaczy". Oczywiście mogę ci zaproponować filtry i tak jak obiecałem będą tańsze. (Obydwa filtry są identyczne). Hiflofiltro który w larssonie kosztuje 63zł u mnie będzie cie kosztowął 55zł. Za japońską mivę która w larsonie jest w cenie 87zł. u mnie- 75zł. Zresztą filtry biorę z larssona więc masz dokładnie ten sam towar
. Jeżeli pytasz o klocki to polecam goldfreny. Cena u mnie 68zł. Są dostępne jeszcze EBC. Tyle tylko że zwykłe EBC za które zapłacisz 70zł są tak słabe że wytrzymują jakieś 2tyś km w VX-ie(sprawdzone). Natomiast seria gold EBC to wydatek 110zł. Bezsensu biorąc pod uweagę że goldfreny które ci poleciłem są właśnie ze złotej serii i wykazują się tak dobrymi parametrami jak EBC gold. Sprawdziłem to w VX-ie. Jeszcze płyn- oczywiście castrol lub motul. Wymiana co dwa lata. Castrol kosztuje chyba 14zł. więc nie ma co oszczędzać. Pozdrawiam i zapraszam
BOhu
Wysłany: Czw 22:52, 22 Cze 2006 Temat postu: trochę pytań eksploatacyjnych...
witam!
nie wymieniałem jeszcze u siebie filtrów powietrza,a już 10000 nakręciłem swoim vx,jaka jest ich żywotność,wie ktoś?
czy te filtry są obydwa takie same?
do myślenic się ktoś może na zlot w sobotę wybiera?
na koniec pytanie do ivana:filtry w larssonie są od 63 do 85 pln,miałbyś taniej?
a klocuszki hamulcowe?jakie?za ile?
jeszcze pytanko o płyn hamulcowy - jakiego ludziska używacie?
pozdro
shreq
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin