Autor Wiadomość
Matys0
PostWysłany: Pią 19:28, 28 Sie 2015   Temat postu:

A jak rozłączyć wał od samego dyfra? Dziś zdemontowałem wał żeby dokopać się do przekładni kontowej. Wal ma wyczuwalny luz przy połączeniu z dyfrem. Podejrzewam że jest tam jakieś łożysko tylko jak się do niego dobrać?
david.1606
PostWysłany: Czw 13:35, 20 Sty 2011   Temat postu:

pietrucha77 napisał:
Osłonka idzie ząbkiem do przodu:
http://www.alpha-sports.com/scrz/1991%20VX800/44.gif

Przegubu nie da się wyjąć bez ściągnięcia koła, amorka i cofnięcia kilka cm do tyłu przekładni.Nie trzeba wylewać oleju.

http://www.alpha-sports.com/scrz/1991%20VX800/38.gif

Pietrucha ma racje ,nie trzeba zlewać oleju przekładnie kardana to odrębna cześć wahacza czyli uszczelniona.
dis
PostWysłany: Śro 20:17, 10 Mar 2010   Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. Szkoda tylko że na razie jestem zawalony robotą na uczelni po uszy i nie mam kiedy tego zrobić. Marzę by mieć weekend wolny i się za to zabrać ale pewnie do 1 kwietnia będą z tym problemy ;(
pietrucha77
PostWysłany: Śro 18:08, 10 Mar 2010   Temat postu:

Osłonka idzie ząbkiem do przodu:
http://www.alpha-sports.com/scrz/1991%20VX800/44.gif

Przegubu nie da się wyjąć bez ściągnięcia koła, amorka i cofnięcia kilka cm do tyłu przekładni.Nie trzeba wylewać oleju.

http://www.alpha-sports.com/scrz/1991%20VX800/38.gif
dis
PostWysłany: Nie 14:45, 28 Lut 2010   Temat postu:

Podobno idzie też bez ściągania koła rozłączyć.
Mam też pytanie odnośnie blaszki zakrywającej wał a wygląda ona następująco

Image

i którą stroną powinna być skierowana ku tyłowi tak jak na zdjęciu poniżej czy odwrotnie?

Image

Wiem że można rozłączyć wał bez ściągania koła zdejmując tą osłonę z z lewej strony od osłony gumowej przegubu wału tylko tam jest taka obejma i mam z nią problemy by ściągnąc jak to zrobić ?

Image
Seba_Gdynia
PostWysłany: Nie 14:06, 28 Lut 2010   Temat postu:

Motul ma dobry olej do kardanów. Spuszczasz stary dolną śrubą, nowy zalewasz górą pod korek i to wszystko. Wymieniać raz na 3 lata.
ropa2
PostWysłany: Nie 13:22, 28 Lut 2010   Temat postu:

Jak już jesteśmy przy temacie wału, jaki olej polecacie przekładniowy?
Jak często wymieniamy olej?
Na dole śruba przy tylnym kole do spuszczania, górna zaś do napełniania świeżego oleju...dobrze kombinuje?
Ewentualnie jak sprawdzamy stan( poziom) oleju w wale napędowym?
Seba_Gdynia
PostWysłany: Nie 10:56, 28 Lut 2010   Temat postu:

Żeby odłączyć wał musisz zdjąć koło, spuścić olej z przekładni i ją odkręcić od wachacza. Jak to zrobisz, to wysówasz całą oś kardana do tyłu razem z przekładnią, a tam gdzie zdjąłeś blaszkę wyciągasz krzyżak.
dis
PostWysłany: Sob 21:12, 27 Lut 2010   Temat postu: Jak rozłączyć wał od silnika?

Mam może proste co dla niektórych pytanie a mianowicie jak rozłączyć wał napędowy od silnika. Ni grzyba nie mam pomysłu jak to rozłączyć zdjąłem gumową osłonę i blaszkę zakrywającą "przegub" na wale i dalej nie mam pomysłów proszę o pomoc gdyż chcę wyjąć silnik i to jedna rzecz która bezwzględnie mnie powstrzymuje. Mam też pytanie czy da radę wyjąć silnik bez ściągania chłodnicy? Wiem że jej zdjęcie to nieduży problem ale na razie najważniejsze jest wyjęcie silnika. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Mam jeszcze pytanie odnośnie tej blaszki zakrywającej wał a mianowicie ona ma takie jak by 2 miejsca mocujące jedno długie drugie krótkie po przeciwnych stronach i pytanie która powinna być zahaczona o osłonę wału (wachacz)? wstawie zdjęcietego fragmentu niedługo

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group