Autor Wiadomość
szuwar
PostWysłany: Sob 15:48, 02 Lut 2013   Temat postu:

Prowadnice lepiej byłoby zrobić, szczególnie na wydechowych inaczej masz zapewnione przedmuchy na silnik jak tylko rozszczelnią się gumki no i przyspieszone zużycie gniazd zaworowych. W sumie kupując głowice możesz domagać się określenia stanu głowic, a jeśli nie będą odpowiadały opisowi masz podstawy do zwrotu. Może ktoś z forum będzie mógł polecić zaufanego handlarza.
Arti
PostWysłany: Sob 14:40, 02 Lut 2013   Temat postu:

Synchro i regulację zrobię sobie sam.
Używki można poszukać, ale nie rozbierając zaworów chyba nie ocenię w jakim stanie jest to wszystko. U mnie też się wydawało wszystko OK.

Nowe prowadnice kosztują 113 zł. za sztukę, także "lipa"

A może po prostu nie wymieniać tych prowadnic i skupić się tylko na szlifowaniu zaworów, frezowaniu gniazd i planowaniu głowicy. Oczywiście jeżeli zawory dadzą rade. d
szuwar
PostWysłany: Sob 2:06, 02 Lut 2013   Temat postu:

Wydaje mi się, że jeśli ogólne koszty miałyby wynieść w okolicach 500zł to lepiej popatrzyć za używkami w dobrym stanie.
góri
PostWysłany: Sob 0:05, 02 Lut 2013   Temat postu:

Moim zdaniem za robociznę krzyknęli sobie naprawdę nie wiele... biorąc pod uwagę ,że w Olek Motocykle synchro i regulacja kosztuej 400zł... Ja dorwałem kumpla co tam pracuje i ze względu na to ,że nie posiadam sprzętu i doświadczenia zrobi mi to za pół ceny Smile
Arti
PostWysłany: Pią 17:59, 01 Lut 2013   Temat postu:

Witam.
Uszczelniacze kupione. Ściągnąłem jeden z zaworów i zacząłem się obawiać, że widok jaki ujrzałem nie do końca jest dobry, bo na zaworze było dużo nagaru, powierzchnia zaworu już mocno zurzyta, a gniazdo w głowicy ma powierzchnię niezbyt ładną.

Pojechałem więc do fachowców, którzy się specjalizują w regeneracji głowic. Na wstępnie gość mi powiedział, na podstawie tego jednego zaworu, że powierzchnia jest już mocno wpracowana i nie wie czy dadzą rade z tego zaworu coś zrobić i że napewno mam do wymiany prowadnice zaworową bo duży luz.

Pozostałe zawory mają rozebrać wyczyścić i dać mi znać w poniedziałek jak to w rzeczywistości wszystko wygląda.

Teraz nie wiem co mam myśleć, co robić, czy pchać się dalej w koszty?
Powiedzieli jeszcze, ze planowanie głowic wyniesie jakieś 100zł i frezowanie wszystkich gniazd 80zł.

Pozostałe elementy typu prowadnice i ewentualnie zawory musiał bym zakupić we własnym zakresie.
Arti
PostWysłany: Pią 22:02, 04 Sty 2013   Temat postu:

Dzięki.
Trochę właśnie mnie zaskoczyły te różnice w cenach, stąd moje pytanie.

Pozdrawiam
dis
PostWysłany: Czw 21:51, 03 Sty 2013   Temat postu:

Moim zdaniem nie ma różnicy jest to tak popularna i tania część, że niektórzy dają na tym sporą marżę dlatego takie różnice w cenach.
Arti
PostWysłany: Czw 20:41, 03 Sty 2013   Temat postu:

Witam
Korzystając z okazji, ze mam ściągnięte głowice, chciałem wymienić uszczelniecze zaworowe.
Znalazłem kilka ofert i chciałbym abyście mi doradzili które kupić:

http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produkty,141,6299,1,10,uszczelniacze-zaworowe-su.html

http://www.select-shop.pl/uszczelniacze-zaworowe-suzuki-p-8888.html

http://italyracing.ceti.pl/index.php?site=produkty&dzial=czesci_motocyklowe_954

Pozdrawiam
dis
PostWysłany: Sob 23:43, 22 Sty 2011   Temat postu:

Kompresja kompresją ale mierzy się ciśnienie sprężania (potocznie nazywane kompresją). Nie wiem jak tobie shrequ ale mi jak kopcił to także osiągi miał słabe i dawał max 150. Mi kopcił po nagrzaniu się o wiele mocniej.
Układ tłok cylinder pierścienie można sprawdzić poprzez zmierzenie ciśnienia w cylindrach w normalnych warunkach a następnie zalać minimalną ilość oleju od góry cylindra i ponownie dokonać pomiaru. Jeśli pierwsza wartość jest dużo mniejsza od drugiej to układ pierścieniowo tłokowy trzeba pomierzyć (i sprawdzić który element dokładnie jest odpowiedzialny za brak komprechy). Olej wlany od góry spowoduje uszczelnienie miejsc pomiędzy cylindrem a tłokiem i kompresja powinna wzrosnąć. Jeśli kompresja będzie na takim samym poziomie w obu przypadkach to wina leży po stronie górnej części silnika czyli zawory bądź uszczelniacze.

Tu macie część manuala jak to się robi i jakie są wartości
Image

Wynika stąd iż normalne ciśnienie powinno wynosić od 13-16 atmosfer a graniczna wartość wynosi 11 atmosfer. Ważne jest też by różnica na obu cylindrach nie przekraczała 2 atmosfer


A co do ubytku oleju to jeśli silnik jest sprawny teoretycznie nie powinien brać oleju, a jeśli nawet ubywa go bardzo mało to nie objawia się to widocznym dymieniem.
david.1606
PostWysłany: Sob 20:32, 22 Sty 2011   Temat postu:

kompresja 10.0:1 Smile

adres phu-vmax@wp.pl
BOhu
PostWysłany: Sob 14:49, 22 Sty 2011   Temat postu:

Dzięki Panowie, sprawdzę kompresję i zobaczymy. Jaka jest norma ciśnienia? Robiliście, więc proszę o opinię.
Dawid.1606 - kopsnij namiar, przyda się Smile
pozdrawiam
Shrequ
david.1606
PostWysłany: Pią 22:40, 21 Sty 2011   Temat postu:

Ale mamy jeszcze problem dymienia Smile może kwestia ustawienia gaźnika czytałem na forum ze ktoś tak miał po wyregulowaniu przestał kopcić Smile
i zostaje problem ze stanem oleju czarny zaraz po zalaniu , Smile

SuMo dobrze ze piszesz niech temat się rozwija Smile
SuMo
PostWysłany: Pią 21:57, 21 Sty 2011   Temat postu:

david.1606 napisał:
chla ci jak głupi


Shrequ napisał, że bierze mu 2, 3 setki na 1000 km, a przecież 300 ml/ 1000 km to norma dopuszczalna przez producenta w nowym motocyklu, więc moim zdaniem to określenie jest tutaj nietrafne.

Poza tym zużycie oleju zależy od tego jak się jeździ. U mnie przy spokojnej jeździe pali w granicy 0,1-0,2l / 1000 km a jak go mocniej przeciągnę, to weźmie dużo więcej, a nie wydaje mi się, abym miał problemy z kompresją o czym świadczą osiągi motocykla.

Nie odbierzcie tego jako zgryźliwośc - pisze to tylko dla potomnych, zeby w przyszłości odwiedzając ten temat nie przestraszyli się, że mają silnik do remontu, bo im trochę oleju bierze Wink
david.1606
PostWysłany: Pią 18:48, 21 Sty 2011   Temat postu:

shrequ napisał:
Kopci mi z wydechu, a jak może kopcić z gaźników lub odmy?
Właśnie obawiam się albo pierścieni albo uszczelniaczy,
a pije mi tak dwie, trzy setki na 1000, no i olej nawet jak nowy wleje, to szybko czernieje,
pozdrawiam
Shrequ

"no i olej nawet jak nowy wleje, to szybko czernieje," i tu jest odpowiedz Smile przedmuchuje ci do silnika czyli pierścienie (może tłok,gładź cylindra )
jak sprawdzisz kompresje będzie wiadomo ,jak za dużo to nie zgarnia oleju jak za mało to nie trzyma ciśnienia Smile w tedy padło by na zawory , ale chla ci jak głupi to obstawiam układ tłok cylinder pierścienie . mogę polecić kolesia z allegro u którego kupuje części do swojego , zostawiałem u niego ponad 1500zł i jestem naprawdę zadowolony.
david.1606
PostWysłany: Pią 14:58, 21 Sty 2011   Temat postu:

Jak kopci gaźnikiem to zawory ssące przepuszczają jak odmą z głowicy to uszczelniacze ,jak wydechem to albo skład mieszanki albo uszczelka albo duże zużycie pierścieni

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group