Autor Wiadomość
góri
PostWysłany: Wto 14:18, 23 Kwi 2013   Temat postu:

Ja przed zlotem jeszcze muszę zmienić przód oponkę. Zamówiłem http://allegro.pl/opona-sport-tur-110-80-18-shinko-f280-promocja-i3196998145.html Ponieważ tylne shinko śmiga jak złoto Wink
griba
PostWysłany: Wto 12:48, 23 Kwi 2013   Temat postu: Opony budżetowe

Miałem Michelin Pilot nowe, potem przeszedłem na budżetowe Maxxiss'y i szczerze mówiąc nie zauważyłem różnicy. A testowałem je dość intensywnie.

Fakt, że Michelin był miękki do końca eksploatacji - zmieniłem ze względu na lata.

Pozdrawiam,
Griba
dis
PostWysłany: Pon 18:53, 22 Kwi 2013   Temat postu:

Można powiedzieć, że w VXie sprawdzi się prawie każda opona tym bardziej z tych najpopularniejszych. Spokojnie możesz brać jeśli masz w dobrej cenie bo one jednak nie są najtańsze.
kamilxxv
PostWysłany: Pon 18:35, 22 Kwi 2013   Temat postu:

Witam a co powiecie na oponki Michelin Pilot III ??

bo mają dostępną pełną rozmiarówkę Wink Słyszałem że bdb opona na mokre jak i na suche warunki drogowe. Jeździłem Fazerem po torze na tych pilotach i było ok więc myślę nad założeniem ich do swojego VX`a Smile
griba
PostWysłany: Śro 16:40, 23 Sty 2013   Temat postu: Opona przednia Maxxis ProMaxx.

Polecam na przód oponę Maxxis ProMaxx M-6102F 100/90-18, 56H, TL jako zamiennik w miejsce seryjnej 110/80-18.

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zawieszenie-i-uklad-hamulcowy,15/polecam-na-przod-maxxis-promaxx-m-6102f-100-90-18-56h-tl,1741.html

Nie ma różnicy w prowadzeniu, wygląd też prawie identyczny.

Pozdrowienia,
Griba
dis
PostWysłany: Śro 14:43, 23 Sty 2013   Temat postu:

Do VXa przewidziana jest opona 110/80 i takiej w założeniu należy szukać. 120/80 ma prawie taką samą wysokość jak 110/90 a taka ledwo co wchodzi w błotnik. Szerszej i do tego wyższej nie ma co ładować do przodu, poza tym są one droższe. Poszukaj normalnych rozmiarów bądź lekko w dół. Jeśli chodzi o wysokość profilu opony vs. zakręty to przy 110/90 nie zauważyłem zbytnio zmian na minus a na nowych oponach zawsze lepiej się jeździ.
asma1313
PostWysłany: Śro 14:24, 23 Sty 2013   Temat postu:

Mam pytanko.
Gdy kupiłem VXa miałem założoną oponkę na przód 120/70
Tutaj widze że mówicie, o 90tkach, ale według mnie odległość między kołem a błotnikiem jest za mała, żeby tam weszla wieksza oponka. Jak to jest?
Uda sie wsadzic 120/80? czy 110/80?
jaka jest różnica w prowadzeniu miedzy weższą a szerszą oponą, jak i wyższą a niższą?
jeśli założę wyższy profil, nie zmieni mi to geometri? jak będzie z wchodzeniem w zakręty?
wiktor
PostWysłany: Sob 14:13, 04 Lut 2012   Temat postu:

jest jeden pocieszający fakt, po wizycie w wulkanizacji okazało się że opona jest dobra.
Powodem schodzącego powietrza była występująca rdza na feldze, felga wyczyszczona i pomalowana mam nadzieję że nie będzie żadnej nie miłej niespodzianki.

Pozdrawiam.
wiktor
PostWysłany: Pią 19:26, 20 Sty 2012   Temat postu:

jak będę wymieniał to tylko przód, odpukać tylna jest jeszcze w bdb stanie

nasadka błotnika to nie problem, chociaż nie powiem dźwięk ocierających się kamyków nie jest zbyt przyjemny ;P chociaż też nie jeżdżę po takich drogach lub tylko sporadycznie

dziękuję wszystkim za zabrany głos i pomocne opinie Wink
dis
PostWysłany: Pią 18:53, 20 Sty 2012   Temat postu:

ja za 500zł miałem komplet przód i tył maxxisów promaxx w tym wymiana wywarzenie i wentyle z tym że przód miał wyższy profil i jeśli nie przeszkadza tobie to że trzeba będzie zdjąć dodatkową nasadkę na błotnik i że przy większych szutrach słychać jak kamyki zabierane przez oponę trą o błotnik to polecam jeździ mi się bardzo dobrze.
wiktor
PostWysłany: Pią 18:25, 20 Sty 2012   Temat postu:

rozumiem to bardzo dobrze, tylko koszty opony nowej czy też używanej do naszych VX są wyższe, trzeba będzie kombinować kasę :/
STEFAN
PostWysłany: Pią 18:20, 20 Sty 2012   Temat postu:

wiktor napisał:
malutka dziurka na brzegu opony (w miejscu połączenia z felgą)

i w związku z tym pytanie do was przed wizytą na wulkanizacji, czy tą oponę kleić?



Powiem więcej jeśli jest dziura na boku opony to żaden szanujący wulkanizator nie zależnie czy to motocyklowa czy samochodowa opona nie będzie kleił tak uszkodzonej opony.

Opona (materiał z którego jest wykonana ) na bocznych powierzchniach jest w trakcie jazdy ściskany i rozciągany co powoduje , że opona zwiększa swoją temperaturę i wszelkie łaty czy kołki , którymi się je klei mają tendencję do odklejania się.

Kilka miesięcy temu jadąc puszką do Warszawy najechałem na leżący przewód hamulcowy na drodze.

Wbił mi się z boku opony.

Zajechałem na zapasie do najbliższego wulkanizatora żeby coś z tym zrobił .

Dodam , że opona przed uszkodzeniem była w bardzo dobrym stenie.

Niestety wulkanizator powiedział mi dokładnie to samo co napisem wyżej.

Za 50zł.kupiłem u niego dwie takie same używki ( z innym bieżnikiem bo nie stety nie miał takich jak miałem ) założył mi je na tył i tak kntynuowałem podróż .



Pozdrawiam Stefan
wiktor
PostWysłany: Pią 16:57, 20 Sty 2012   Temat postu:

"Ikis"- bardzo nietypowe miejsce, i właśnie chodzi o to że ja nigdzie nie przywaliłem, obawiam się że to poprzedni właściciel, a że powietrze schodzi bardzo wolno to tego nie zauważyłem :/

"STEFAN" wiem właśnie jakie mogą być zagrożenia z tym związane, ale myślałem że usunięcie usterki nie będzie aż tak kosztowne...
STEFAN
PostWysłany: Pią 10:01, 20 Sty 2012   Temat postu:

wiktor napisał:
co do ogumienia mam jedno pytanie i podepnę się do tematu
z przodu mam oponkę Michelin Pilot Activ- jest to opona bezdętkowa w ostatnim czasie zauważyłem uchodzące powietrze, po moich oględzinach i sprawdzeniu ukazała się malutka dziurka na brzegu opony (w miejscu połączenia z felgą)

i w związku z tym pytanie do was przed wizytą na wulkanizacji, czy tą oponę kleić czy może lepiej włożyć dętkę jeśli jest taka możliwość ?



Ani jedno , ani drugie ""wiktor".

Opony motocyklowe ze względu na swój charakter pracy i warunki w jakich przenoszą obciążenia nie powinno się kleić.

Jednak zdarzają się sytuacje gdzie klei się , używa kołków czy pianek pod ciśnieniem i.t.p, ale tyko żeby doczołgać się do domu czy najbliższego sklepu z oponami.

Potwierdzeniem tego o czym wspomniałem wyżej jest również cena ( chodzi o użyte materiały na wykonanie motocyklowej opony oraz trudność w jej wykonaniu )opony motocyklowej w porównaniu z samochodową jest od niej o wiele droższa.

Również wkładanie do uszkodzonej opony dętki niczego nie zmieni i dalej opona uszkodzona nie zależnie czy przód , czy tył motocykla stwarza solidne zagrożenie dla kierującego.


Pozdrawiam Stefan
Ikis
PostWysłany: Pią 9:56, 20 Sty 2012   Temat postu:

Przyj... w krawężnik lub dziurę? bo miejsce na dziurę dość nietypowe... a jeśli tak to problem może być większy niż się wydaje... Sprawdź czy opona nie jest "szczypnięta" przy dobiciu.

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group