Autor Wiadomość
Zyjon
PostWysłany: Wto 9:37, 05 Mar 2019   Temat postu:

Dziękuję za rady i wsparcie. Zaraz ruszam do boju. 😊
.....Już po bólu.
Filtry wymienione, kabelek zasilania ładowarki ładnie poprowadzony, przewód przelewu wrócił na swoje miejsce. Co najważniejsze motocykl zagadał i nie została mi żadna śrubka. Wielkie dzięki griba - dzięki Tobie wspomniany przewód poprowadziłem jak trzeba - odkryłem nawet "szlufkę" przez którą przwód na końcu przechodzi.
griba
PostWysłany: Wto 0:04, 05 Mar 2019   Temat postu: Tajemniczy przewód cd.

Dokładnie, tylna, dolna, prawa część zbiornika. Długi przewód zwisający swobodnie w dół.

Może jakiś magik przez pomyłkę podpiął go do odpowietrzenia komory pływakowej tylnego gaźnika? To kolejna rurka, tym razem podłączona do gaźnika, której koniec ma być wolny i wychodzić w okolice tylnego mocowania zbiornika. Podobnie jest w przypadku gaźnika przedniego. Tam wolny koniec rurki odpowietrzającej ma swoje miejsce na górze gumowego kolanka łączącego gaźnik z airbox'em.

Idea Mała podpowiedź co do przewodu (jeśli można). Upnij go trytkami wzdłuż oryginalnej instalacji, która idzie przy lewej stronie "grzbietu" ramy. Ewentualne miejsca narażone na przetarcia zabezpiecz taśmą izolacyjną lub dodatkową koszulką.
Zyjon
PostWysłany: Pon 23:36, 04 Mar 2019   Temat postu:

Dziękuję griba za podpowiedź. Jutro robię drugi filtr. Przy okazji poprowadzę sobie kabel ładowarki/uchwytu do telefonu pod bakiem.
Co do mojego przewodu - na pewno to przelew ? Wychodzi on z tylnej/ dolnej części zbiornika. Jeżeli to on rozumiem że drugi koniec ma zwisać swobodnie ?
Dziwne że został poprowadzony po lewej stronie... (przedtem wyglądał jakby był gdzieś z lewej za airboxem podpięty.
griba
PostWysłany: Pon 11:45, 04 Mar 2019   Temat postu: Tajemnicza rurka

Hej Zyjon,

z Twojego opisu wynika, że jest to odpowietrzenie / przelew zbiornika.

Rurka ma być podłączona do zbiornika i puszczona pod motocykl prawą stroną. Jej "droga" biegnie mniej więcej za pompa hamulcową i dalej w dół.

W razie trudności daj znać to zrobię foto, bo nie mogę znaleźć zdjęcia, gdzie to widać. Wink

BTW - z przednim airbox'em jest trochę więcej zabawy. Trzeba go wyciągnąć (ja nie znam innego sposobu), żeby wymienić wkład filtra. Z jego prawej strony, na dole, jest rurka, która odprowadza skropliny. Aby wyciągnąć puszkę airbox'a trzeba ją najpierw odłączyć. Jest to zadanie z cyklu "klub sprawnych rąk", ale do zrobienia.

W razie czego j. w. - mogę zrobić foty.
Zyjon
PostWysłany: Nie 23:16, 03 Mar 2019   Temat postu:

Zabrałem się za te filtry. Niestety zdążyłem na razie wymienić ten "łatwiejszy" i oczywiście musiałem coś sp...
Przy wymianie niechcący wyciągnąłem jakiś gumowy przewód i nie wiem gdzie go włożyć. Przewód wychodzi z prawej tylnej strony zbiornika, przechodzi na lewo i jak był podpięty przechodził tuż po wlotem do airboxa. Teraz wisi smutny i szuka swego miejsca.
Proszę o podpowiedź jak mu pomóc... ?😊
Zyjon
PostWysłany: Nie 13:25, 06 Sty 2019   Temat postu:

Dziękuję za uspokojenie. Hiflo już w drodze.
griba
PostWysłany: Pią 0:20, 04 Sty 2019   Temat postu: Kilka rad ;)

Hej Zyjon,

wyczyść, załóż filtr i będzie ok. Wink

Do tylnej puszki airbox'a dochodzi odma. Skropliny plus resztki oleju z oparów z odmy to jest to co właśnie znalazłeś.

Zapach paliwa dochodzi z gaźnika zapewne. Raczej bym się nie przejmował. Wink
Zyjon
PostWysłany: Czw 18:05, 03 Sty 2019   Temat postu:

Sprawdziłem tylny filtr i potwierdzilem konieczność wymiany. Niestety podczas otwierania poczułem lekki zapach paliwa. Dodatkowo na dnie airboxa znalazłem trochę oleju oraz oleju z cieczą (biała maź). Czy to powód do zmartwień i coś trzeba zrobić przed wymianą filtrów? Czy też nie trzeba się przejmować tylko wytrzeć i założyć nowy filtr?
peter
PostWysłany: Pią 18:37, 24 Lut 2012   Temat postu:

Dziękuję Dis za uwagę - rurka łącząca airboxy i jej rola /do tej pory mi głównie przeszkadzała przy pracach serwisowych/ podważa treść mojego wcześniejszego wywodu.
Wyrównuje ona ilości powietrza i podciśnienia w airboxach już bezpośrednio na wlotach do gaźników, a idąc dalej warunki zasilania obydwóch cylindrów niezależnie od różnicy zabrudzenia filtrów.

pozdrawiam
dis
PostWysłany: Czw 19:47, 23 Lut 2012   Temat postu:

Peter jeśli jeden będzie zalany olejem (ten dolny) to starczy tylko go wymienić ze względu na przewód łączący oba airboxy, który wyrównuje ilość dopływającego powietrza do obu gaźników
peter
PostWysłany: Śro 23:30, 22 Lut 2012   Temat postu:

Tomek40
- moim zdaniem filtry powinno się wymieniać parami /2 szt od jednego producenta/ - jest to istotne ze względu na opory ssania aby były jednakowe.
Dobre dojście do tylnego filtra można wykorzystać do sprawdzenia stanu jego zabrudzenia i jeżeli jest w miarę czysty założyć z powrotem i jest to program minimum.
W zeszłym roku wymieniałem swoje bo były brudne - zauważalnej różnicy w zabrudzeniu pomiedzy jednym i drugim nie było.
Należy też zwrócić uwagę na położenie króćców wlotowych do filtrów - ich niewłasciwe położenie może zakłócać pracę silnika przy dużych prędkościach /czytałem na forum/.
Po wymiane filtrów należałoby zrobić synchronizację gaźników.

pozdrawiam
tomek40
PostWysłany: Śro 12:15, 22 Lut 2012   Temat postu:

dzieki
dis
PostWysłany: Wto 19:22, 21 Lut 2012   Temat postu:

Aby go zmienić zdejmujesz boczek (zadupek) i odkręcasz 4 śrubki filtra po czym go wysuwasz. Uważaj tylko na przewody by któregoś przypadkiem nie pociągnąć.
tomek40
PostWysłany: Wto 16:19, 21 Lut 2012   Temat postu: filtr powietrza

witam, czy wymieniajac filtr powietrza ten przy kraniku paliwa wystarczy odkrecic boczek plastykowy ? będzie dojscie? słyszałem ze ten filtr szybciej sie brudzi od tego pod zbiornikiem paliwa . Pozdrawiam

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group