Autor Wiadomość
griba
PostWysłany: Wto 14:55, 27 Lut 2024   Temat postu: Przecież są zdjęcia i manual

dis napisał:
Usunęli stronę z hostem zdjęć i zniknęły. Jak będziemy robili u czopera to zrobi się nowe zdjęcia i wstawi. No chyba że chcesz u siebie zmieniać I możemy u ciebie zrobić zdjecia

Moje - zdjęcia i manual są cały dostępne jeśli ktoś potrzebuje. Ok!

Do pobijania stosuję obecnie rurkę PCV o odpowiedniej średnicy. Zdaje się, że 50 jest ok. Idea
dis
PostWysłany: Pią 1:43, 23 Lut 2024   Temat postu:

Usunęli stronę z hostem zdjęć i zniknęły. Jak będziemy robili u czopera to zrobi się nowe zdjęcia i wstawi. No chyba że chcesz u siebie zmieniać I możemy u ciebie zrobić zdjecia
Maniek
PostWysłany: Śro 16:24, 21 Lut 2024   Temat postu:

DISu, Twoje zdjęcia zniknęły
Andrzejek
PostWysłany: Pon 16:37, 22 Cze 2020   Temat postu:

dis napisał:
Jeżeli taka informacja jest to w serwisówce, trzeba by sprawdzić.

Sprawdziłem w serwisówce. Powinny mieć 348mm, czyli 32mm są dłuższe😐. Póki co to wymienię teraz tylko uszczelnienia i olej15W i zobaczę jaka będzie różnica.
dis
PostWysłany: Pon 10:51, 22 Cze 2020   Temat postu:

Jeżeli taka informacja jest to w serwisówce, trzeba by sprawdzić.
Andrzejek
PostWysłany: Nie 20:49, 21 Cze 2020   Temat postu:

Witam. Czy ktoś się orientuje jaki wymiar powinny mieć zdrowe sprężyny w naszych lagach? Robię uszczelnienia i przy okazji że są na wierzchu to chciałbym sprawdzić 🙂 moje mają dokładnie 380mm. Dzięki za pomoc i pozdrawiam 😀
griba
PostWysłany: Pon 23:22, 27 Mar 2017   Temat postu: Badanie empiryczne

Daj znać jak wysunięcie lag wpływa na prowadzenie. Ciekaw jestem. Wink
zefir
PostWysłany: Pon 12:13, 27 Mar 2017   Temat postu:

dziękuję za wyjaśnienia Smile

sprężyny są zamontowane jak należy.
jedno co to mnie zastanawiało to wysunięcie lag względem górnej półki.

póki co złożone, czeka jeszcze na wymianę sprzęgła i jazdy próbne Smile
dis
PostWysłany: Pon 11:53, 27 Mar 2017   Temat postu:

To może ja uzupełnię informacje od Griby. Progresywne sprężyny mają różne skoki zwojów jak sam zapene wiesz/zauważyłeś. Sprężyny te umieszcza się bardziej oddalonymi od siebie zwojami ku dołowi po to by zachować taką samą objętość przestrzeni wolnej jak w oryginale. Dzięki temu wlewa siędokładnie taką samą ilość oleju jak podaje serwisówka. Jak wsadzisz sprężyny odwrotnie to zwierciadło oleju będzie wyżej przy tej samej ilości oleju przez co ilość możliwego do sprężenia powetrza w ladze teżbędzie inna. Niby przy niskich ciśnieniach sprężanie gazu nie powinno mieć dużego wpływu na pracę zawieszenia ale zawsze warto to mieć na uwadze. Inną kwestiąpozostaje tworzenie się "aerozolu" powietrzno olejowego w przypadku mniejszej objętości powietrza w ladze.

Warto zatem wkładać sprężyny tak jak należy i lać tyle oleju co w serwisówce napisane.
griba
PostWysłany: Pon 0:46, 27 Mar 2017   Temat postu: Zagadka?

Zefir,

te 5 mm to chyba wynika z przyjętych założeń konstrukcyjnych. Co do samego wpływu na prowadzenie, to wydaje mi się, że im bardziej lagi wpuszczone w półki, tym mniej chopperowa charakterystyka przedniego zawieszenia. Ale mogę się mylić. Spojrzyj na poniższe strony (znalazłem je opracowując post ze specyfikacją techniczną) - może coś z tych informacji wywnioskujesz:

Tu jest trochę o różnicach pomiędzy wersjami naszego motocykla: https://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_VX_800.

Przyszło mi na myśl, że może rama była krótsza lub dłuższa na rynek USA i Canady i stąd, aby założenia co do prowadzenia motocykla były spełnione lagi muszą być bardziej wypuszczone, ale chyba tak nie jest.

Co do ilości oleju to trudno coś powiedzieć. Czy objętość tych akcesoryjnych sprężyn jest zbliżona do seryjnych? Bo to chyba mogłoby determinować czy ilość oleju powinna się zmienić.

Bardzo dokładnie podano ilość oleju w instrukcji, ale czy faktycznie 5 ml mniej lub więcej będzie miało wydatny wpływ na pracę zawieszenia - wątpię. U mnie było oleju za mało, sprężyna jedna odwrócona, a gdy złożyłem wszystko jak trzeba spektakularnych zmian w prowadzeniu nie zauważyłem. Tyle że zmieniłem olej na 15W, więc jeśli wcześniej był 10W to warunki do porównania nie zostały całkowicie spełnione.
zefir
PostWysłany: Nie 11:35, 26 Mar 2017   Temat postu:

Koledzy mam małą zagwostkę.
Aktualnie jestem po wymianie sprężyn na progresywne, bo w zeszłym sezonie przednie koło w zakrętach jakby mi 'podcinało'. A jako że w lagach były świeże uszczelniacze i olej, to stwierdziłem, że na ten sezon wymienię sprężyny, bo może już się skończyły.
Jedyne co zmieniłem tamtej robocie to wysunięcie lag względem górnej półki. Przed wymianą były na 0mm, ale ustawiłem zgodnie z serwisówką i wszelkimi DYI z forum na 5mm.

Teraz przy wymianie sprężyn na progresywne, zajrzałem do serwisówki i tu pojawiają się moje pytanie:

- skąd te 5mm ? tzn. rozumiem, że z oznaczenia kraju na jaki było moto wyprodukowane, ale te 5mm ustawiać się powinno dla wszystkich krajów POZA USA, Canadą, Californią i 'General market' (rozumiem, że wszystkie pozostałe kraje nie wymienione w tabelce w serwisówce).
Pytanie skąd założenia, że nasze motocykle powinny mieć lagi wysunięte na te 5mm ? Jedyne skąd to się bierze, to że zakładamy, że nasze motocykle pochodzą np. z Zachodnich Niemiec, Francji, Belgii.
- jak można określić symbol kraju dla danego motocykla ?
- jak blędne ustawienie lag może wpływać na prowadzenie moto ?
- czy przy sprężynach progresywnych leje się serwisową ilość oleju ?

Póki co, zacząłem szukać jakiś dekoderów nr VIN, ale nic sensownego poza jedną stroną nie znalazłem.
np. TUTAj po wklepaniu nr VIN mojego motocykla pokazuje mi kod E4 (Francja(, czyli moje moto jest już w grupie, gdzie lagi powinno się ustawiać na 5mm. Ale rocznik pokazuje 94, a w papierach mam 96, także nie wiem na ile temu ufać.
Mam w planie jeszcze kontakt z suzuki polska, żeby dokładnie ustalić info o moim moto i rynku na który został wyprodukowany.
dis
PostWysłany: Czw 20:44, 02 Cze 2016   Temat postu:

Będę miał chwilę czasu więcej to poszukam i wstawię tym razem na inny serwer.
Czoper
PostWysłany: Czw 20:41, 02 Cze 2016   Temat postu:

Disu! Zdjęcia zniknęły !!! Crying or Very sad
griba
PostWysłany: Pon 11:48, 10 Mar 2014   Temat postu: Amortyzatory cd.

Tak, na razie trzyma ta robota. Wszystko znajdziesz tutaj > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-gielda,28/polecane-sklepy-sprzedawcy-i-warsztaty,2044-7.html.

Co do poziomu oleju, to taka informacja jest w książce serwisowej:
"When adjusting oil level, remove the fork springs and compress the inner tube fully." [08 Chassis, s. 8-13]. Tyle, że z opisu wynika, że musisz wyjąć sprężynę i ścisnąć amortyzator.

Generalnie zauważyłem, że drobne różnice w ilości oleju nie mają wielkiego wpływu na pracę amortyzatora. U mnie było za mało (z tego co pamiętam o około 1/4) i nic się nie zmieniło jak zalałem według przepisu. Jeżeli nawet jest wyciek to i tak w praktyce oleju raczej nie zbyt wiele ubędzie. W razie czego uzupełnij pod poziom tego, który mniej cieknie żeby równo było w obu i będzie ok.
dis
PostWysłany: Pon 0:26, 10 Mar 2014   Temat postu:

NIestety nie sprawdzę poziomu, gdyż nie mam już zawieszenia VXa ale jeśli chodzi przyszłościowo o wżery to jeśli są niewielkie to Griba naprawiał to gdzieś koło siebie po parkingowym przechyleniu i wyszło w sumie niedrogo, na bank o wiele taniej niż wymiana goleni (nowa to koszt ok 370-400zł)

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group