Autor Wiadomość
wiktor
PostWysłany: Czw 19:51, 07 Lut 2013   Temat postu:

Dzięki, te zdjęcia oglądałem już kilkanaście razy, albo nawet kilkadziesiąt, ale obejrzę jeszcze kilka razy i jak nic nie wymyślę to rozbiorę mechanizm i będę analizował każdy jeden element po kolei aż wszystko będzie działało prawidłowo.
STEFAN
PostWysłany: Czw 18:48, 07 Lut 2013   Temat postu:

wiktor napisał:

Prosił bym o przesłanie zdjęć mechanizmu zapadkowego i jego elementów jeśli ktoś posiada.



To są zdjęcia naszego kolegi "Griba "

z działu "Zrób to sam" , temat: "Wymiana panewek w VX-sie ".

Może tu coś znajdziesz gdzie popełniłeś błąd.

"wiktor" - masz tu prawie cały ( podkreślam prawie cały ) mechanizm zmiany biegów jak na widelcu.


https://picasaweb.google.com/duke666nukem/VXIPanewki?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLjL18e-hYjurQE&feat=directlink

Pozdrawiam Stefan
wiktor
PostWysłany: Czw 17:01, 07 Lut 2013   Temat postu:

kamyki powinny być dobrze bo przeglądałem zdjęcia i katalog przy składaniu

chyba nie obędzie się bez zdjęcia sprzegła i całego mechanizmu odpowiedzialnego za zmianę biegów

Prosił bym o przesłanie zdjęć mechanizmu zapadkowego i jego elementów jeśli ktoś posiada.
griba
PostWysłany: Czw 16:53, 07 Lut 2013   Temat postu: Zapadki.

Hej!

Nie pamiętam już dokładanie jak to szło - bo składałem w zeszłym roku, ale zapadki nie mają prawa się blokować o tą blaszkę.

Ona z tego co pamiętam dociska tylko mechanizm - kółko z zapadkami do właściwego wałka.

Naciskasz dźwignie i kółko z zapadkami przesuwa wałek, sprężyna cofa dźwignię i kółko z zapadkami też się cofa. Ogranicznikiem 1 i 5 biegu jest sam wałek, na którego dalszy obrót nie pozwalają wodziki.

Niestety u siebie pokrywy nie ściągnę - tym bardziej, że świeży olej zalałem przed zimą - a więcej fotek nie mam :/.

Może masz te kamyki odwrotnie włożone i za bardzo wystają? Jest to możliwe przy składaniu żeby się pomylić. Pamiętam, że chwilkę nad tym mechanizmem ślęczałem.

Sprężynki, które je rozpierają są na swoim miejscu?

Kółko z zapadkami to chyba się nie da o 180 stopni odwrócić, bo ma otwory na bolce ale sprawdź to też.

Zrób lepsze foty jeśli dasz radę.

Pozdrowienia,
Griba
wiktor
PostWysłany: Czw 16:29, 07 Lut 2013   Temat postu:

Przykręciłem pokrywę nalałem oleju wyjechałem na drogę i tak jak by nie było jedynki tylko 2,3,4 i ze dwa razy luz, ruszyłem trche regulacją sprzegła przy silniku i teraz 1,luz i 2 jest reszty brak. Wcześniej na postoju obracając samym mechanizmem zmiany biegów pod pokrywą wydawało się że sa wszytskie biegi.

Oj moja Suzi chyba chce się ze mną sprzeczać
wiktor
PostWysłany: Śro 15:36, 06 Lut 2013   Temat postu:

zdjąłem dzisiaj pokrywe i kręcąć samodzienlnie za pomocą mechanizmu zapadkowego brakuje prawdopodobnie 4 biegu, czy jest taka mozliwość ? w tym miejscu występuje luz

nie wiem czy uda mi się zdemontować mechanizm zapadkowy bo najpierw trzeba by jeszcze rozebrać sprzęgło

Zwróciłem jeszcze uwagę na "blaszkę" przykręcaną na dwie śrubki z łebkiem na krzyżaka, czy jest może jakaś różnica w jej montażu ? Kiedy przesunę mechanizm zapadkowy do samego dołu http://zapodaj.net/57f9e3fd8d84a.jpg.html wygląda tak jak by blokowała ona ruch mechanizmu zapadkowego


Zastanawia mnie jeszcze wpływ sprzęgła na prace skrzyni, bo wiadomo mogą wystąpić problemy z wrzucaniem biegów, ale czy może to powodować aż takie nieprawidłowości ?
wiktor
PostWysłany: Wto 20:53, 05 Lut 2013   Temat postu:

Patrząc na to zdjęcie to miałem mechanizm ustawiony w tej samej pozycji, ale jutro sprawdze dokładnie.
griba
PostWysłany: Wto 20:48, 05 Lut 2013   Temat postu: Sprawdzenie.

Ok, daj znać co ustaliłeś.

Pozdrawiam,
Griba
wiktor
PostWysłany: Wto 20:47, 05 Lut 2013   Temat postu:

dzięki wielkie za rady, jutro spróbuje to zrobić,

sezon już blisko a ja w "lesie"
griba
PostWysłany: Wto 20:44, 05 Lut 2013   Temat postu: Sprawdzenie.

Tak, wrzucić luz, rozebrać zapadki i na początek zobaczyć czy kręcąc wałkiem od wodzików jesteś wstanie zmieniać biegi od 1 przez N do 5.

Pozdrawiam,
Griba
wiktor
PostWysłany: Wto 20:38, 05 Lut 2013   Temat postu:

zarówno przy zgaszonym jak i przy odpalonym na centralnej, po przestawieniu było już lepiej, ale brakowało 5 biegu na pewno

co do wałka też nie przypominam sobie innej możliwości, będę próbował jakoś to rozwiązać

czyli wrzucic luz, rozebrać i szukać przyczyny ? nie wiem co mogłem pominąć no ale trudno
griba
PostWysłany: Wto 20:34, 05 Lut 2013   Temat postu: Zapadki.

Hej!

Ewidentnie miałeś źle ustawione zęby wybieraka względem siebie. Powinny być jak na drugim zdjęciu.

Co do wałka, to on po prostu obraca się od lewej do prawej o pewien kąt i w tym zakresie wodziki przechodzą przez wszystkie położenia określające biegi, a po drodze jest też luz.

Nie wydaje mi się możliwe, żeby można było źle włożyć wałek - w takiej sytuacji wodziki nie weszłyby w wycięcia na nim.

Rozbierz mechanizm zapadkowy - wydaje mi się, że tutaj musi być przyczyna. Porównaj z moimi fotkami. Składaj, kiedy masz wrzucony luz. Jeżeli będzie problem z odpowiednim ustawieniem wałka od wodzików obróć nieco wałem silnika.

A tu zobacz - od zdjęcia 39/73 > https://picasaweb.google.com/duke666nukem/VXIPanewki?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLjL18e-hYjurQE&feat=directlink#5736015224609896514.

Pozdrawiam,
Griba
wiktor
PostWysłany: Wto 20:19, 05 Lut 2013   Temat postu:

dzisiaj odkręciłem pokrywe po prawej stronie, zdjęcie przedstawia widok położenia wałka zmiany biegów i mechanizmu zapadkowego kiedy wrzuciłem na luz
http://img841.imageshack.us/img841/3297/dscn5791t.jpg

przestawiłem wałek zmiany biegów tak, aby każdy ząbek pasował odpowiednio w każde wycięcie w mechaniźmie zapadkowym, (tak jak na zdjęciu z demontażu u Griby https://lh5.googleusercontent.com/-pZYfCChXEFk/T5prSIc2P4I/AAAAAAAAB4Q/fPPSO-bS54w/s640/DSC03611.JPG)
Może ktoś widzi jakieś nieprawidłowości przy moim silniku

Przyglądając się opisowi składania silnika Griby z tematu "wymiana panewek" widzę że mechanizm zapadkowy jest inaczej położony czy to jest właśnie ten problem czy to tylko zależność od włączonego biegu?
U mnie ta zmiana przyniosła niewielki efekt ponieważ nadal skrzynia nie pracuje w pełnym zakresie

Czy jest teraz możliwość przy złożonym silniku żeby zmienić położenie wałka znajdującego się za mechanizmem zapadkowym, po którego powierzchni przesuwają się wodziki (widelce) ?


Przepraszam was sa chaos jaki wprowadzam ale to co zastałem dzisiaj przy mojej Suzi mnie dołuje. Temat po zakończeniu pojdzie do usunięcia żeby nie zaśmiecać forum
griba
PostWysłany: Sob 18:22, 02 Lut 2013   Temat postu: Wybierak biegów.

Hej!

Raczej stawiałbym na mechanizm zapadkowy oraz ustawienie zębatek wybieraka względem samego mechanizmu po prawej stronie silnika.

Tam może tkwić przyczyna.

Pozdrowienia,
Griba
wiktor
PostWysłany: Sob 13:50, 02 Lut 2013   Temat postu: Brak pierwszego biegu

Witam wszystkich.

Jak niektórzy wiedzą przeprowadziłem ostatnio naprawę VX w związku z wymianą łożyska w przekładni napędowej przez co cały silnik był robierany.

Teraz po złożeniu i odpaleniu sprawdzałem dźwięk, no i na szczęście jest ok, ale jest inny problem, nie mogę znaleźć 1 biegu, a żeby wrzucić luz trzeba mocniej przycisnąć dźwignię.

Jak to rozwiązać, czy wystarczy przestawić dźwignię zmiany biegów tą przy silniku na inne frezy ? (teraz jest założona w taki sposób jak przed naprawą)

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group