Autor Wiadomość
griba
PostWysłany: Wto 0:42, 12 Mar 2013   Temat postu: Płyn chłodzący

Normalna eksploatacja też wiąże się z niewielkimi ubytkami płynu - stąd wspomniana kwestia kontroli jego poziomu i uzupełniania.

Pozdrawiam,
Griba
wiktor
PostWysłany: Pon 23:34, 11 Mar 2013   Temat postu:

Zgadzam się z tym co napisał Griba i potwierdził dariusz, tylko jest jedno ale. Jeśli płynu ubywa to trzeba poszukać przyczyny takiej sytuacji.
Gość
PostWysłany: Pon 22:30, 11 Mar 2013   Temat postu:

podzielam zdanie Griby. ja zmieniam dopiero jak płyn robi się mętny,brudny,ogółem oceniam jego stan wizualnie.
griba
PostWysłany: Pon 22:03, 11 Mar 2013   Temat postu: Czas wymiany płynu chłodzącego

Zależy od płynu.

Z czasem może wzrosnąć temperatura krzepnięcia, a po drugie w płynie tracą własności dodatki przeciwdziałające korozji (aluminium też koroduje). Tyle teoria.

Niektóre płyny tzw. "longlife" wg producenta mogą zachowywać właściwości i 5 lat.

Ja np. testowałem w samochodzie zwykłe Petrygo Orlenu i spokojnie po kilku latach nic się nie działo - po 3-4 latach od wlania mrozy około -15 nie stanowiły żadnego problemów, a po zdjęciu głowicy śladów korozji nie zauważyłem.

Ja jestem zdania - zmienić raz po kupnie pojazdu, a potem to już tylko dolewać Wink.

Pozdrawiam,
Griba
góri
PostWysłany: Pon 21:20, 11 Mar 2013   Temat postu:

Podpinam się pod pytanie Very Happy
Jawamania
PostWysłany: Pon 19:10, 11 Mar 2013   Temat postu:

Panowie, a co ile powinno sie ten plyn wymieniac Embarassed
griba
PostWysłany: Nie 13:06, 10 Mar 2013   Temat postu: Uklad chłodzenia

Odpuść sobie płukanie. Szkoda czasu i wody.

Do pustego układu wchodzi około 1,7l (Periodic maintenance, s. 2-10). Powinno być zalane pod korek.

Pozdrawiam,
Griba
wluczykij85
PostWysłany: Sob 22:07, 09 Mar 2013   Temat postu:

mam jeszcze pytanie. Juz po tych kilkukrotnym zaglądaniu do wlewu, ostateczne płynu musi być full?? ile średnio wchodzi płynu do układu?? podczas płukania wodą destylowana wlać na maksa i spuścić?? czy raczej litra wystarczy??
wluczykij85
PostWysłany: Sob 21:41, 09 Mar 2013   Temat postu:

dzięki za info, w przyszłości to na pewno przewiercę i nagwintuje ale puki co zrobię tak jak piszesz.
griba
PostWysłany: Sob 20:34, 09 Mar 2013   Temat postu: Bez odpowietrznika

Da radę, musisz po wstępnym zalaniu uruchomić i niech trochę pochodzi. Sprawdzić poziom płynu i uzupełnić. Powtórzyć to ze 3-4 razy. Na koniec po pełnym nagrzaniu. Oczywiście na ciepłym silniku ostrożnie z odkręcaniem korka - ciśnienie!

Pozdrawiam,
Griba
wluczykij85
PostWysłany: Sob 19:36, 09 Mar 2013   Temat postu: odpowietrzanie układu chłodniczego

Witam, dziś postanowiłem wymienić płyn chłodniczy w vx, odkręciłem śrubę spustową płynu, odkręciłem korek wlewu. Wszystko fajnie szło a nawet sie wylewało. postanowiłem odkręcić śrubkę odpowietrzającą i tu jest problem. Owa śrubka mi się urwała. Został gwint w ramie a główka w rękach. Nie chciałbym tego rozwiercać i gwintować bo nie mam takich przyrządów. Czy po wlaniu nowego płynu mogę odpowietrzyć układ korkiem wlewu??

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group