Autor Wiadomość
dis
PostWysłany: Pon 11:41, 09 Paź 2017   Temat postu:

W każdym kolanku masz dziurkę która powinna być na najniższym punkcie. W ten sposób jeśli jakaś woda dostała by się do kolanka, właśnie przez ten otworek mogła by zostać usunięta. Gdy te otworki są w najniższym punkcie to oba kolanka ułożone są tak jak opisał powyżej Griba (rozpatrujemy opcję według serwisówki)
griba
PostWysłany: Sob 10:55, 07 Paź 2017   Temat postu: Kolanka

Przedni airbox - kolanko w bok (do lewej klapki).
Tylny - wlotem do góry na godzinę 2.

Tak jest pokazane w książce serwisowej (część nr 9, s. 9-12).

Ja jednak daję tylne kolanko w dół i też jest dobrze.

Jak kolanko jest do góry to moim zdaniem woda, która mogłaby się do niego dostać, miałaby możliwość przedostać się dalej.

BTW - Jakiś czas jeździłem bez kolanek i gaźniki działały normalnie. Smile
daniel75
PostWysłany: Sob 4:59, 07 Paź 2017   Temat postu:

Dzięki! Byłem ciekaw jak to powinno być bo u mnie obydwa skierowane były na dół.
daniel75
PostWysłany: Pią 17:12, 06 Paź 2017   Temat postu:

Koledzy w którą stronę powinny być ustawione te gumowe kolanka zasysające powietrze do filtrów. Do góry czy na dół??
griba
PostWysłany: Czw 23:00, 02 Kwi 2015   Temat postu: Coś od siebie

Fajny opis. Wink

Pozwolę sobie dodać trzy grosze od siebie.

skorat napisał:

4) Odkręć śruby mocujące obudowę filtra do ramy (na rys. nr 11 i 12)


Uwaga - tam są tulejki dystansowe, które lubią wypaść. Exclamation

skorat napisał:

odkręcasz zakrzywiony króciec dolotowy (na rys. 8 ). Zapamiętaj jego ustawienie!!!


Po prostu ustaw kolanko dolotu tak, żeby silnik przez filtr miał skąd ciągnąć powietrze - najlepiej na bok - w kierunku klapki.
skorat
PostWysłany: Czw 19:16, 02 Kwi 2015   Temat postu:

Hej
Generalnie na tych stronach masz wszystko rozrysowane:
http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm?fpg=/scrz/1993%20VX800/21.htm
http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm?fpg=/scrz/1993%20VX800/01.htm
Łopatologicznie to:
1) Zdemontuj bak - odkręć 2 śruby mocujące bak do ramy z blachą do której wsuwa się zaczep siedzenia
2) Poodpinaj węże od baku i zdemontuj bak wysuwając go do tyłu.
3) Następnie warto odkręcić plastikowe boczki (trójkąciki) na podanej stronie te elementy mają nr 21 - będziesz miał lepszy dostęp do obudowy filtra powietrza
4) Odkręć śruby mocujące obudowę filtra do ramy (na rys. nr 11 i 12)
5) Poodkręcaj obejmy zaciskowe i poodpinaj wszystkie dochodzące do obudowy filtra węże (na rys. 4, 6, 7, 14).
6) Delikatnie zdemontuj gumowy króciec łączący obudowę filtra z gaźnikiem (na rys. 5)
7) Następnie wysuwasz obudowę filtra pamiętając zasadę NIC NA SIŁĘ! Delikatnie odsuń szczególnie linki ssania.
8 ) Pamiętaj o zabezpieczeniu wlotu do gaźnika, żeby tam nic nie wpadło - najlepiej czymś zasłonić.
9) Potem już puszka na stół, odkręcasz zakrzywiony króciec dolotowy (na rys. 8 ). Zapamiętaj jego ustawienie!!!
10) Odkręcasz 4 śruby (na rys. 10) i wyciągasz filtr. Warto wyczyścić środek puszki i przedmuchać go sprężonym powietrzem.
11) Montaż w odwrotnej kolejności.
Może brzmi skomplikowanie ale to nic trudnego skoro ja dałem radę, to Ty też DASZ Smile Pozdrawiam
Matys0
PostWysłany: Czw 15:34, 02 Kwi 2015   Temat postu:

Panowie jak wydostać filtr który znajduję się pod bakiem?
dis
PostWysłany: Czw 9:33, 13 Lut 2014   Temat postu:

Ja niestety nie miałem potrzeby wykonywania procedury czyszczenia baku i nie wiem gdzie w okolicy można takie coś wykonać. Nie każdy zakład zajmujący się piaskowaniem będzie w stanie wyczyścić bak od środka. Trzeba niestety powołać się na wujka googla który prawdę powie i poszukać firmy zajmującej się tym jeśli sam nie chcesz zrobić tego.
griba
PostWysłany: Śro 22:31, 12 Lut 2014   Temat postu: Piaskowanie i malowanie

bigos napisał:
Griba, dział zrób to sam jest genialny.
Very Happy

Hm, chwilowo możesz zastosować filtr paliwa, który będzie zaporą dla tego syfu, który masz w baku.

Jednak jeżeli sytuacja jest aż tak tragiczna, to trzeba by się jednak zastanowić nad renowacją. Są zakłady zajmujące się piaskowaniem i malowaniem felg. Może tam trzeba by zasięgnąć języka?
bigos
PostWysłany: Śro 21:22, 12 Lut 2014   Temat postu:

Griba, dział zrób to sam jest genialny. Niebawem sprawdzę zawory i może uda mi się przeczyścić gaźniki... Jak się okazało w baku mam pełno syfu w postaci złuszczonej farby( oraz takich pozwijanych papierków?) Znalazła się też sprężynka... Na chwilę obecną jestem lekko zdruzgotany tym co zobaczyłem. Czytałem już o betoniarce i śrucie, ale chyba oddam bak komuś kto posiada do tego sprzęt, albo po prostu dysponuje wiedzą i zdolnościami manualnymi. Nie wyobrażam sobie wyciągania śrutu z baku jak niezwykle upierdliwe było wylewanie benzyny z baku podczas przepłukiwania...

Czy ktoś z Poznania lub okolic orientuje się gdzie można przeprowadzić akcje czyszczenia wnętrza baku oraz konserwacje? I ile to może kosztować?
griba
PostWysłany: Wto 22:15, 11 Lut 2014   Temat postu: Nowe technologie ;)

bigos napisał:
Jeżeli chodzi o regulację to chyba będziemy musieli zrobić jakąś konferencje na Skype podczas samego regulowania Very Happy (Chociaż pewnie znajdę instrukcję na forum Wink )


Technologie informacyjne (Skype) wkraczają na forum VX'a - myślę, że jest to jak najbardziej możliwe.

Póki co materiały znajdziesz w dziale "Zrób to sam". Opisy powinny być w miarę przystępne, sama książka napraw to już całkiem wystarczające źródło wiedzy.
bigos
PostWysłany: Wto 21:53, 11 Lut 2014   Temat postu:

Faktycznie wygląda to kiepsko, ale ten moto będzie miał jeszcze drugą młodość Wink
Zrobię tak jak piszecie. Zamówiłem właśnie tylny airbox, rurę łączącą obydwa boxy oraz przy okazji nóżkę centralną (komplet). Sprawdzanie poziomu oleju tylko z boczną stopą było kłopotliwe. Wink Walczę jeszcze z przednim airboxem jutro mam dostać odpowiedz czy mają na stanie.

Cytat:
Jak widać znalezienie części nie jest problemem jednak trzeba lepiej poszukać bo na bank można taniej znaleźć, ja szukałem na szybko byle było.

Dis- Udało mi się znaleźć po 40 od sztuki. Jeżeli uda się dorwać przedni airbox to za cały układ zapłacę 120 zł (bez filtrów) + około 40 zł za dwie przesyłki.

Cytat:
Prędkością i osiągami się na tą chwilę nie przejmuj - musisz najpierw ogarnąć temat filtrów, potem regulacja i wtedy dopiero można coś będzie powiedzieć o kondycji Twojego VX'a.


Ok, sprawność i bezpieczeństwo są najważniejsze. Jeżeli chodzi o regulację to chyba będziemy musieli zrobić jakąś konferencje na Skype podczas samego regulowania Very Happy (Chociaż pewnie znajdę instrukcję na forum Wink )
griba
PostWysłany: Wto 19:24, 11 Lut 2014   Temat postu: Stożki - niezły bajer i nic więcej

No nie wygląda to najlepiej - niezły bajzel ktoś narobił.

Stożki same w sobie nie są złe, ale przy gaźnikach wymagają innych dysz i regulacji. W zasadzie nie wiem też czego można by się spodziewać po ich zainstalowaniu w motocyklu takim jak VX. Raczej spektakularnych rezultatów bym się nie spodziewał jeżeli chodzi o poprawę osiągów.

Wydaje mi się, że lepiej wrócić do oryginału (przynajmniej ja bym tak zrobił). Te co masz można wyczyścić i sprzedać - może ktoś je wykorzysta.

Prędkością i osiągami się na tą chwilę nie przejmuj - musisz najpierw ogarnąć temat filtrów, potem regulacja i wtedy dopiero można coś będzie powiedzieć o kondycji Twojego VX'a.
dis
PostWysłany: Wto 15:11, 11 Lut 2014   Temat postu:

Przy 150 może mulić bo dostaje jeszcze więcej powietrza z tyłu - podobny objaw jak źle ustawione kolanko wlotowe w oryginalnym airboksie
bigos
PostWysłany: Wto 14:38, 11 Lut 2014   Temat postu:

Dis, Griba bardzo dziękuję za Wasze odpowiedzi. Dis, teraz już wiem co jest co. (Swoją drogą pozdrawiam z Kostrzyna Wlkp, może będę miał kiedyś okazję zobaczyć porządnie zrobionego Vx'a Wink )

Części zamówię ponieważ chciałbym żeby było "po bożemu".

Griba, materiał jest dorobiony. Wrzucam zdjęcia, tylni jest zdecydowanie bardziej zabrudzony. Co do samych stożków i materiału, dowiedziałem się od sprzedającego, że na samym filtrze dostawał za dużo powietrza dlatego powstałą ta konstrukcja. W sklepie motoryzacyjnym dowiedziałem się też, że przy tych stożkach spalanie może być większe o +/- 2 L/100. Więc może faktycznie dostaje do gaźników za dużo paliwa?
Jeszcze jeden objaw o którym nie wspomniałem. Przed pierwszą wymianą świec. Chciałem sprawdzić jej możliwości na autostradzie. Przy około 150 km/h drastycznie spadła moc, domyślam się, że tylny cylinder przestał pracować. Po obniżeniu prędkości i przejechaniu może 2km wszystko wróciło do normy. Po wymianie świec postanowiłem podjąć drugą próbę. Silnik pracował bez zarzutu. Maksymalną prędkość którą z niej wydobyłem to 160 km/h - nie chciała więcej. (I dobrze Wink)
Jakiś czas później miałem podobną historię, ale przy normalnych prędkościach. Wtedy zatrzymałem się, odczekałem. I wszystko wróciło do normy. Dojechałem do domu, odstawiłem Suzę na około 2 tygodnie. Po odpaleniu znowu pracuje jeden cylinder. Jestem przekonany, że jeżeli wymienię świecę historia zatoczy pełne koło...

(dołączę linki do zdjęć jak już będę mógł- na razie poszły na PW do zainteresowanych) Smile

Edit.
Będę mógł przy niej pogrzebać dopiero na początku przyszłego tygodnia jeżeli nie spadnie śnieg. Przyjdą części i nowy akumulator Smile

Zainteresowani są wszyscy więc wstawiam linki (Dis)

http://zapodaj.net/247ff89d04d03.jpg.html

http://zapodaj.net/cd4ae59b36814.jpg.html

http://zapodaj.net/c8dbcb036de97.jpg.html

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group