Autor Wiadomość
amgavin
PostWysłany: Nie 8:14, 01 Wrz 2013   Temat postu:

Dzieki bardzo wszystkim za pomoc i cenne informacje... Mam nadzieje że na przyszly sezon Suzana już bedzie zdrowa:)

Pozdrawiam!
dis
PostWysłany: Pią 14:03, 30 Sie 2013   Temat postu:

Skrzynia z intruza może mieć trochę inne przełożenia, bo tam jest 15 calowe koło a nie 17 z tyłu. Nie mniej możesz sprawdzić na stronie alpha-sports.com czy odpowiadające sobie elementy mają ten sam numer katalogowy bo jeśli tak to jest to dokładnie ta sama część.
amgavin
PostWysłany: Pią 11:25, 30 Sie 2013   Temat postu:

Witam!

Teraz po Twojej odpowiedzi mam jasnośc w temacie:)

Jedną z rzeczy które jeszcze zauważyłem to to ,że większa tendencja do przeskakiwania na wspomnianym 2 biegu jest w momencie gdy mocno przyspieszam w ostrych zakrętach i motocykl jest przechylony na jedna lub druga stronę, i przypuszczam że ma to związek z tymi sprzęgiełkami o których piszesz.
podjąłem decyzje ,że będę to naprawiał i juz zacząłem sie rozglądać za "nową skrzynią" jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia; czy skrzynia z intrudera to to samo co vx czy nie...?
Pozdrawiam
STEFAN
PostWysłany: Sob 10:07, 24 Sie 2013   Temat postu:

amgavin napisał:
Witam!
Powiem Ci szczerze,że bardzo mnie zmartwiłeś.
Z góry dziękuje za obszerną i rzeczową odpowiedz.
Miło mi że udzieliłeś mi tak fachowej i przejrzystej odpowiedzi z dołączonym instruktarzem wraz z rysunkiem bo dzięki nim będę mógł w przyszłości podjąć się samodzielnej naprawy.

Dziś w tej sprawie rozmawiałem z chłopakiem który naprawia Intrudery i ma odczynienia z tymi silnikami on powiedział mi to samo co Ty.
Mianowicie ,że zużycie tej sprężyny która ja podejrzewam jest raczej nie możliwe a przyczyna faktyczną jest to że motorek miał niewłaściwych właścicieli i ktoś go katował.... i próbował często stawiać na kole...

Co do ewentualnej naprawy mam jeszcze do Ciebie pytanie:
Czy mógłbyś mi wskazać na co zwrócić uwagę przy ewentualnej rozbiorce skrzyni, i jak się zużywają te sprzęgiełka kłowe odpowiedzialne za zazębianie przełożeń i na co zwrócić uwagę jak będę kupował używane części ....
Pozdrawiam




Witam.

Moja sugestia to taka:

Do końca sezony dociągnąć pamiętając , że ten problem istnieje na drugim biegu ( przełożeniu).

A po sezonie najprawdopodobniej do tematu trzeba będzie wrócić .

Żeby zajrzeć do skrzyni biegów trzeba będzie rozebrać niemal cały silnik no i przy okazji okaże się , że oprócz skrzyni biegów przydało by się zainwestować ( skoro już tak daleko zabrnęliśmy ) nie tylko samą skrzynię biegów .

Więc do końca sezonu zostało trochę czasu to trzeba myśleć o gromadzeniu środków na tą imprezę jeśli się myśli , że rozwodu z Zuzanną nie będzie.

A teraz na co zwrócić uwagę przy zakupie powiedzmy samej dwójki Jeśli chodzi o same koła zębate.

www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm?fpg=/scrz/1993VX800/54.htm

To koło Nr. 30 , 21 to ta para kół zębatych ( piątego i drugiego biegu ) zazębia się tym sprzęgiełkiem kłowym i tu trzeba obejrzeć właśnie te sprzęgiełko czy nie jest uszkodzone ( to zazębienie się tych dwóch kół powoduje włączenie dwójki ) i jest jeszcze koło nr. 2 ale podejrzewam , że to koło od dwójki będzie ok.

Mam nadzieje , że kolega "griba" się na mnie nie pogniewa jak odwołam się do jego zdjęcia.

https://picasaweb.google.com/duke666nukem/VXIPanewki?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLjL18e-hYjurQE&feat=directlink

Na zdjęciu 63-cim na pierwszym planie widzisz na samy dole dwa koła zębate to wyżej to koło zębate piątego biegu zakończone kłami od dołu a te niżej to koło zębate drugiego biegu z otworami wewnątrz koła w które wchodzą te kły sprzęgiełka o których piszę wyżej.

Jeśli się okaże , że to jest to .

To trzeba zwrócić szczególną uwagę przy zakupie używanych kół na te sprzęgiełko kłowe przede wszystkim .



Pozdrawiam Stefan
amgavin
PostWysłany: Pią 21:30, 23 Sie 2013   Temat postu:

Witam!
Powiem Ci szczerze,że bardzo mnie zmartwiłeś.
Z góry dziękuje za obszerną i rzeczową odpowiedz.
Miło mi że udzieliłeś mi tak fachowej i przejrzystej odpowiedzi z dołączonym instruktarzem wraz z rysunkiem bo dzięki nim będę mógł w przyszłości podjąć się samodzielnej naprawy.

Dziś w tej sprawie rozmawiałem z chłopakiem który naprawia Intrudery i ma odczynienia z tymi silnikami on powiedział mi to samo co Ty.
Mianowicie ,że zużycie tej sprężyny która ja podejrzewam jest raczej nie możliwe a przyczyna faktyczną jest to że motorek miał niewłaściwych właścicieli i ktoś go katował.... i próbował często stawiać na kole...

Co do ewentualnej naprawy mam jeszcze do Ciebie pytanie:
Czy mógłbyś mi wskazać na co zwrócić uwagę przy ewentualnej rozbiorce skrzyni, i jak się zużywają te sprzęgiełka kłowe odpowiedzialne za zazębianie przełożeń i na co zwrócić uwagę jak będę kupował używane części ....
Pozdrawiam
STEFAN
PostWysłany: Śro 20:45, 21 Sie 2013   Temat postu: Re: sprezyna przy wałku przeniesienia napedu

amgavin napisał:
Witam wszystkich!
To mój pierwszy temat na tym forum , tak wiec jesli cos bedzie nie tak prosze o wyrozumiałość i uwagi Smile
Jezdze Vx od prawie roku, motocykl kupilem od handlarza i od poczatku na 2 biegu jak dodam dynamicznie gazu zdarza ze cos przeskakuje. Gdy jade spokojnie nic sie nie dzieje.
mial ktos taki przypadek???
Z tego co wiem przry walku napedowym jest sprezyna ktora dociska element z dwoma 'jezykami' ,ktory pasuje do drugiego elementu...
na jakiejs angielskiej stronie wyczytalem ze to zabezpieczenie gdyby kolo napedowe ulego zablokowaniu to wtedy sprezyna zwolni te jezyki, elementy przeskocza kilka razy i nic sie nie stanie...
Powiedzcie czy przyczyna moze byc lub jest ta sprezyna ktora jest juz wypracowana, jesli tak to czy mozna ja dokupic ,zamienic...
Mam swiadomosc ze wiaze sie to z rozebraniem silnika.
dziekuje za kazda odpowiedz Very Happy




Witam.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b94360fcca482581.html

W sumie to powiem tak , że prawie się doczytałeś i też tak to można określić.

Inaczej mówiąc jest to sprzęgiełko przeciążeniowe zabezpieczające silnik przed solidną awarią w razie blokady ( zatarcia układu tłokowo -korbowego , blokady skrzyni przekładniowej pośrednio lub bezpośrednio ).

http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm?fpg=/scrz/1993%20VX800/48.htm

Na rysunku widać koło zdawcze nr.8 zazębiające się ze sprzęgiełkiem kłowym nr. 10 ( które przekazuje cały moment obrotowy z każdego przełożenia na przekładnię kątową i dalej po przez wał na następną przekładnię kątową a następnie na koło ) .

Na sprzęgle kłowym nr. 10 widać wyraźnie zaokrąglenia na kłach w celu łatwiejszego wysprzęglania w razie awarii jakiegokolwiek z układów przeniesienia momentu obrotowego.

Koło nr.8 od strony zazębienia ze sprzęgłem kłowym posiada otwory na kły lekko pochylone , sfazowane bądź krawędzie lekko zaokrąglone.

Wydaje mi się , że przyczyna Twojego problemu może tkwić zarówno w sprężynie oznaczonej nr.11 ( od razu powiem , że to raczej jest bardzo mało prawdopodobne żeby z czasem ona straciła swoje własności prędzej dojdzie do jej uszkodzenia mechanicznego jakieś pęknie, no ale w mechanice jak w przyrodzie niczego nie można wykluczyć ) , przyczyna może być również w zluzowaniu nakrętki nr.14.

Na koniec dodam tylko tyle , że jak byś miał zmieniać jedno z kół przekładni kątowej oznaczonej nr.1 to trzeba pamiętać , że wymieniamy te koła parami (zawsze ) i luz międzyzębny ustawiamy podkładkami oznaczonymi na rysunku nr.16 i nr.17.

Również nie należałoby wykluczyć samego drugiego przełożenia .

Każde przełożenie w naszym moto to zazębienie ( przełożeń ) poprzez sprzęgiełka kłowe.

I tu niestety nie ma żadnych zaokrągleń na kłach czy krawędzi otworów pod kły.

Jeśli by były to może również dochodzić do wysprzęglania przełożenia a z czasem do całkowitego wyrzucania biegu ( przełożenia ).


Pozdrawiam Stefan
dis
PostWysłany: Wto 11:35, 20 Sie 2013   Temat postu:

Jak bierzesz coś z maszyny mającej mniejszy moment to wcale nie znaczy, że wytrzyma u ciebie dłużej. Może być tak jak ze sprzęgłem tzn. u nas jest 8 sprężyn a w vs tylko 4. Jak weźmiesz sprężynę przeznaczoną na mniejsze momenty to może właśnie szybciej paść. Szukał bym raczej do VXa
amgavin
PostWysłany: Pon 23:57, 19 Sie 2013   Temat postu:

Dis dzięki ze się odezwałeś bo juz myślałem ze mam coś nie tak z kablem;)
w takim razie czekam na info od każdego zorientowanego w tym temacie.
Wczoraj na allegro znalazłem kompletny wałek za 200zl z Intrudera o przebiegu 22000km. Myślę ,że jakby przyszło kupować to z Intrudera bo ma mniejszy moment obrotowy i moc to na pewno sprężyna będzie mniej zmęczona niż z jakiegoś VX
jak poznam więcej wypowiedzi w tym temacie i będzie to przyczyną co wyżej opisałem jak się zaczyna przymrozki wyciągam silnik na stół i wymiana...
dis
PostWysłany: Pon 23:06, 19 Sie 2013   Temat postu:

Ja nie ruszałem tego elementu więc nie wiem jak to wygląda i nie pomogę za bardzo. Poczekaj jeszcze trochę bo może spece od mechaniki nie są obecnie przy kompie - wakacje.
amgavin
PostWysłany: Pon 17:26, 19 Sie 2013   Temat postu:

Jak w temacie?
amgavin
PostWysłany: Nie 23:24, 18 Sie 2013   Temat postu: sprezyna przy wałku przeniesienia napedu

Witam wszystkich!
To mój pierwszy temat na tym forum , tak wiec jesli cos bedzie nie tak prosze o wyrozumiałość i uwagi Smile
Jezdze Vx od prawie roku, motocykl kupilem od handlarza i od poczatku na 2 biegu jak dodam dynamicznie gazu zdarza ze cos przeskakuje. Gdy jade spokojnie nic sie nie dzieje.
mial ktos taki przypadek???
Z tego co wiem przry walku napedowym jest sprezyna ktora dociska element z dwoma 'jezykami' ,ktory pasuje do drugiego elementu...
na jakiejs angielskiej stronie wyczytalem ze to zabezpieczenie gdyby kolo napedowe ulego zablokowaniu to wtedy sprezyna zwolni te jezyki, elementy przeskocza kilka razy i nic sie nie stanie...
Powiedzcie czy przyczyna moze byc lub jest ta sprezyna ktora jest juz wypracowana, jesli tak to czy mozna ja dokupic ,zamienic...
Mam swiadomosc ze wiaze sie to z rozebraniem silnika.
dziekuje za kazda odpowiedz Very Happy

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group