griba
|
Wysłany:
Pią 12:34, 14 Lut 2014 Temat postu: Rozbieranie i składanie zacisku |
|
Mam nadzieję, że zacisk w VX jest tak samo zbudowany jak w każdym zwyczajnym samochodzie, bo tam robiłem kilka razy, a tu jeszcze nie...
Jeśli tak jest to zasady są takie same - pompuj ostrożnie na zdjętym zacisku, aż tłoczki prawie same wyjdą, wtedy je wyciągniesz.
Wyczyść tłoczki, sprawdź czy nie mają wżerów.
Do regeneracji potrzebne są dwie gumki na tłoczek. Jedna jest wewnątrz cylinderka i stanowi główne uszczelnienie. Druga to osłona pyłowa, to ta guma na zewnątrz.
Przed złożeniem dobrze nasmarować tłoczek smarem - są specjalne pasty - przypominają wazelinę. Jeżeli nie masz czegoś takiego składaj smarując wnętrze cylinderka płynem hamulcowym.
Gumka uszczelniająca musi być w rowku w środku cylinderka.
Nie wiem jak ta druga gumka - przeciwpyłowa - jest mocowana. Ale to zobaczysz jak będziesz rozkładał zacisk.
Tak mi się wydaje, że to da się w ten sposób zrobić, ale mogę się co do szczegółów mylić, dlatego dobrze by było jakby jeszcze ktoś się wypowiedział kto zacisk rozbierał (Dis, chyba rozbierałeś?).
A Ty fajnie gdybyś zrobił foty podczas roboty i krótki manual umieścił w wiadomym dziale.
I jeszcze jedno - na koniec oczywiście odpowietrzasz zacisk.
Czyli rurka na odpowietrznik i do słoika. Luzujesz odpowietrznik i pompujesz (dolewając do pompy płyn hamulcowy), aż będzie wylatywała ciecz bez pęcherzyków powietrza. Potem jeszcze można kilka razy na zamkniętym odpowietrzniku pompować i przy wciśniętej klamce spuszczać płyn (odkręcając odpowietrznik). Jak klamka będzie twarda już przy pierwszym naciśnięciu i nie będzie "rosła" przy pompowaniu to powinno oznaczać, że układ jest dobrze odpowietrzony. |
|