Autor Wiadomość
dis
PostWysłany: Pią 15:25, 14 Lut 2014   Temat postu:

Tak jak pisze Griba - na ściągniętym zacisku i co ważne przy zdjętych klockach pompujesz normalnie jak byś hamował i tłoczki wychodzą. W tym miejscu należy zwrócić dużą uwagę na to by oba wychodziły równo bo jak któryś zblokuje (np gumka zewnętrzna) to w efekcie finalnym wyjdzie tylko jeden a drugiego się nie wyjmie. Trzeba wtedy przyblokować ten co wychodzi szybciej by wyszły równo.
Jak je wyjmiesz trzeba wyczyścić szmatką i sprawdzić czy nie ma wżerów jak pisał Griba. Nie szoruj ich ostrymi rzeczami ani papierem ściernym!!!
Uszczelniacze oba są w rowkach i bez problemu się je wyciąga zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny. Uważaj by ich nie uszkodzić bo do zacisku do '95 włącznie ciężko gdziekolwiek znaleźć zestaw naprawczy (tłoczki mają 2 różne średnice). Od '96 oba tłoczki mają tą samą średnicę jak dobrze pamiętam i do nich znalezienie zestawów naprawczych to przysłowiowy pryszcz. Jak już te elementy rozbierzesz, dobrze też prowadnice zacisku odsłonić, wyczyścić i przesmarować by zacisk płynnie pracował.
Składasz w odwrotnej kolejności tzn. wpierw oba uszczelniacze a później tłoczek, przy czym tu uważaj!!! by podczas wsuwania tłoczka w korpus nie podgięła się zewnętrzna uszczelka - łatwo ją podgiąć wsuwając nierówno tłoczek co spowoduje duże opory w jego pracy i nieszczelności przed kurzem i płynami. W konsekwencji tłoczek może zardzewieć a z tym to już nie powalczysz. Komplet tłoczków z uszczelnieniami do '95 to znajdziesz chyba tylko w ASO za 250zł (w innych miejscach nie znalazłem nigdzie takiego zestawu). Same uszczelniacze w Aso dostaniesz przy czym jeden to koszt ok 20-25zeta a są w sumie 4 (2 zewnętrzne i 2 wewnętrzne).
Po założeniu odpowietrzenie jak Griba opisuje.
griba
PostWysłany: Pią 12:34, 14 Lut 2014   Temat postu: Rozbieranie i składanie zacisku

Mam nadzieję, że zacisk w VX jest tak samo zbudowany jak w każdym zwyczajnym samochodzie, bo tam robiłem kilka razy, a tu jeszcze nie...

Jeśli tak jest to zasady są takie same - pompuj ostrożnie na zdjętym zacisku, aż tłoczki prawie same wyjdą, wtedy je wyciągniesz.

Wyczyść tłoczki, sprawdź czy nie mają wżerów.

Do regeneracji potrzebne są dwie gumki na tłoczek. Jedna jest wewnątrz cylinderka i stanowi główne uszczelnienie. Druga to osłona pyłowa, to ta guma na zewnątrz.

Przed złożeniem dobrze nasmarować tłoczek smarem - są specjalne pasty - przypominają wazelinę. Jeżeli nie masz czegoś takiego składaj smarując wnętrze cylinderka płynem hamulcowym.

Gumka uszczelniająca musi być w rowku w środku cylinderka.
Nie wiem jak ta druga gumka - przeciwpyłowa - jest mocowana. Ale to zobaczysz jak będziesz rozkładał zacisk.

Tak mi się wydaje, że to da się w ten sposób zrobić, ale mogę się co do szczegółów mylić, dlatego dobrze by było jakby jeszcze ktoś się wypowiedział kto zacisk rozbierał (Dis, chyba rozbierałeś?).

A Ty fajnie gdybyś zrobił foty podczas roboty i krótki manual umieścił w wiadomym dziale. Wink

I jeszcze jedno - na koniec oczywiście odpowietrzasz zacisk.

Czyli rurka na odpowietrznik i do słoika. Luzujesz odpowietrznik i pompujesz (dolewając do pompy płyn hamulcowy), aż będzie wylatywała ciecz bez pęcherzyków powietrza. Potem jeszcze można kilka razy na zamkniętym odpowietrzniku pompować i przy wciśniętej klamce spuszczać płyn (odkręcając odpowietrznik). Jak klamka będzie twarda już przy pierwszym naciśnięciu i nie będzie "rosła" przy pompowaniu to powinno oznaczać, że układ jest dobrze odpowietrzony.
leśnik
PostWysłany: Pią 11:45, 14 Lut 2014   Temat postu: Regeneracja zacisku hamulcowego- przód

Witam
Czy ktoś z Was regenerował przedni zacisk hamulcowy?
Proszę o kilka rada które sprawią że nic nie popsujęSmile

Czy tłoczki się wykręca czy po prostu wyciąga?
A może ma ktoś jakiś poradnik(manual) jak to zrobić_
Z góry dzięki za pomoc.

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group