Autor Wiadomość
tomek40
PostWysłany: Pon 20:54, 13 Lip 2015   Temat postu:

Dziękuję ....teraz już wiem wszystko o kraniku Wink, a swoją drogą to powinno być takie całkowite zamknięcie paliwa np. na okres zimowania i w razie czego gdyby zaczął kranik puszczać. Niebezpieczna sprawa z tym paliwem w silniku....
griba
PostWysłany: Pon 13:28, 13 Lip 2015   Temat postu: Kranik cd.

tomek40 napisał:
....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie?


Bez znaczenia - nie ma w tym kraniku czegoś takiego jak dodatkowe OFF. Brak podciśnienia = brak przepływu paliwa przez kranik.

Jedno jest pewne - im mniej się nim kręci tym dłużej taki kranik pożyje. Wink

Exclamation Jak kranik nawali, a paliwa dużo w baku, to przez tylny gaźnik iglica przepuści je do silnika.
Idea Dlatego zawsze warto sprawdzić poziom oleju po dłuższym postoju.
Maniek
PostWysłany: Pon 10:37, 13 Lip 2015   Temat postu:

tomek40 napisał:
mam motocykl z 1990 roku a mój kranik jest podcisnieniowy ( ma dwa wyjscia , paliwo i wężyk podciśnienia, który prowadzi do jednego z gazników) paliwo leci tylko kiedy motocykl pracuje, jezeli silnik jest wyłączony to paliwo nie leci, ale myślałem, że w pozycji off jest całkowicie odcięty dopływ benzyny. Rozumiem, że u mnie jest wszystko dobrze Smile ....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie?


Cześć.
Jak sam zauważyłeś i napisałeś masz kranik podciśnieniowy. Więc jest w nim ustawialna pozycja ON i RES. OFF jest na zgaszonym bez znaczenia jak jest ustawione pokrętło.
Można dla tzw. bezpieczeństwa zostawiać na ON, bo w razie gdyby zaworek podciśnieniowy zaczął przepuszczać, to nie stracisz całego paliwa z baku.
dis
PostWysłany: Pon 10:33, 13 Lip 2015   Temat postu:

Nie ma to znaczenia jak zostawisz kranik jeśli masz podciśnieniowy. W dół jest otwarty normalnie w górę rezerwa. Ja mam podciśnieniowy i zawsze mam na on chyba, że kończy mi się paliwo i jest rezerwa to mam res.
tomek40
PostWysłany: Pon 10:10, 13 Lip 2015   Temat postu:

Witam i dziękuję wszystkim za wiadomości....mam motocykl z 1990 roku a mój kranik jest podcisnieniowy ( ma dwa wyjscia , paliwo i wężyk podciśnienia, który prowadzi do jednego z gazników) paliwo leci tylko kiedy motocykl pracuje, jezeli silnik jest wyłączony to paliwo nie leci, ale myślałem, że w pozycji off jest całkowicie odcięty dopływ benzyny. Rozumiem, że u mnie jest wszystko dobrze Smile ....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie?
griba
PostWysłany: Nie 23:41, 12 Lip 2015   Temat postu: Podciśnienie ;)

To jeszcze ja coś dorzucę od siebie. Wink

Kraników były dwa typy. W starszych wersjach motocykla sterowany wyłącznie pokrętłem - z pozycją ON, OFF i RES.

W nowszych montowany był kranik podciśnieniowy bez pozycji OFF. Kranik taki paliwo puszcza wtedy, gdy dostanie podciśnienie dodatkowym przewodem z tylnego gaźnika.

Na boczku w opisie pokrętła możesz mieć pozycję OFF mimo, że kranik jest podciśnieniowy. Kranik taki przy poziomie paliwa powyżej rezerwy podaje paliwo w dowolnym położeniu pokrętła, gdy silnik pracuje i do kranika dociera podciśnienie.

Sprawdź jaki masz kranik. Będziesz wiedział jak ustalisz, czzy dochodzi do niego przewód podciśnienia z tylnego gaźnika.
dis
PostWysłany: Nie 22:41, 12 Lip 2015   Temat postu:

Najłatwiej to sprawdzić odpinając przewód paliwa w zbiorniku, jeśli nie leci w off i on to jest podciśnieniowy a potwierdzi to dodatkowo jak zassasz powietrze przez przewód idący do tylnego gaźnika. Jak wtedy poleci to na bank podciśnieniowy i nie ma się o co martwić gdyż jest szczelny.
szuwar
PostWysłany: Nie 20:46, 12 Lip 2015   Temat postu:

Jak masz podciśnieniowy to tak to właśnie działa i jest prawdopodobnie ok.
tomek40
PostWysłany: Nie 18:15, 12 Lip 2015   Temat postu: kranik

Witam, wczoraj zapomniałem otworzyc kranik i ruszyłem w trasę ....powinno paliwo się wypalic i silnik zgasnąć ja jednak jechałem i jechałem, okazało się że kranik w pozycji off puszcza paliwo, teraz boję się zostawiać go na noc w takim położeniu (off) i zostawiam tak jak jezdzę w,,on" ....co robić? nowy kranik czy zestaw naprawczy, patrzyłem na allegro ale nie ma do vx 800....od jakiego moto pasuje a może zostawic tak jak jest bo podcisnienie chyba trzyma. Proszę o radę i dziękuję Smile

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group