Autor |
Wiadomość |
tomek_olsztyn
 |
Wysłany:
Śro 16:33, 17 Sie 2016 Temat postu: |
|
Minął rok i podłączyłem. Bardzo dziękuję za podpowiedź. Oczywiście nie nie wiem czy działa, ale raczej tak  |
|
 |
tomek_olsztyn
 |
|
 |
dis
 |
Wysłany:
Sob 22:57, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
Co do wskaźnika temperatury pisałem w postach powyżej gdzie mam mocowany swój czujnik z wyprowadzeniem pod wskaźnik (obecnie jeszcze brak półek do zegarów i tylko dlatego nie jest podpięty ale mam nadzieję, że niedługo półki będą to i wskaźnik też), sam wentylator wystarczy do schłodzenia cieczy, bo tak jak wspomniał Griba pompa wody pracuje non stop i tylko przepływ jest regulowana przez termostat co oznacza, że przy wysokiej temperaturze nie ma żadnego wpływu na przepływ. |
|
 |
tomek_olsztyn
 |
Wysłany:
Sob 10:03, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
Jeszcze jedno pytanie: czy żeby schłodzić płyn w chłodnicy wystarczy włączyć wiatrak? Czy czasem razem z wiatrakiem nie włącza się coś jeszcze? np: jakaś pompka płyny chłodniczego? |
|
 |
tomek_olsztyn
 |
Wysłany:
Sob 9:49, 25 Lip 2015 Temat postu: |
|
Że są to ja wiem, tylko pytanie gdzie ten czujnik podpiąć?
Może poprzez rurkę która odpowiada za odprowadzenie nadmiaru płynu chłodniczego? |
|
 |
dis
 |
Wysłany:
Pią 20:49, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
takich mierników jest pełno na allegro i ebay zależy wszystko jakie chcesz dymione, z białą tarczą i chromowana obejmą itp itd, są nawet elektroniczne  |
|
 |
tomek_olsztyn
 |
Wysłany:
Pią 19:46, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
Mówisz o oryginalnym czujniku? Mi chodzi o jakiś zwykły czujnik temp z wyświetlaczem co by wiedzieć kiedy ręcznie włączyć wentylator  |
|
 |
dis
 |
Wysłany:
Pią 18:38, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
Ja władowałem czujnik temperatury w przedniej pokrywie zaworów w miejscu przyłącza przewodu z chłodnicy. Króciec z gwintem idealnie podszedł mi z VS800 po oryginalny mi pękł i potrzebowałem na szybko. |
|
 |
tomek_olsztyn
 |
Wysłany:
Pią 12:59, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
nie pomoże.
Obok stoi fabryczny VX, przeanalizowałem całą wiązkę. Musiałbym rozwalić wszystko.
Czyli zostaje opcja manualnego przełączania...
Ma ktoś pomysł jak podłączyć jakiś termometr? No i gdzie go wsadzić? |
|
 |
dis
 |
Wysłany:
Pią 10:12, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
Zrobię fotki u siebie bo nie mam boczków i wstawię jak to wygląda z tymi przewodami w oryginale choć nei jestem pewien czy to w jakiś sposób pomoże. Całą resztę opisał powyżej Griba. |
|
 |
griba
 |
Wysłany:
Pią 8:54, 24 Lip 2015 Temat postu: Wentylator |
|
Siema, już wyjaśniam.
W chłodnicy są dwa czujniki. Jeden (Temperature switch) do lampki kontrolnej, a drugi (Thermo-switch) do włączania wentylatora.
Powinno być tak, że plus po stacyjce idzie na jeden z przewodów wentylatora, drugi przewód wentylator idzie do jednego z przewodów wyłącznika, drugi przewód wyłącznika idzie do masy.
PLUS - BEZPIECZNIK - STACYJKA - WENTYLATOR - WYŁĄCZNIK - MASA
Mniej więcej to samo jest z drugi czujnikiem, tyle, że w miejsce wentylatora wpięta jest lampka, która znajduje się w obrotomierzu.
U Ciebie ten pomarańczowo-zielony to pewnie przewód, który daje PLUS po stacyjce. Możesz sprawdzić jakąś lampką czy miernikiem. MINUS to ten przypięty do ramy.
Pompa działa cały czas - to urządzenie całkowicie mechaniczne - napędza ją łańcuszek itd. Przepływ cieczy chłodzącej w silniku reguluje natomiast termostat, który zależnie od temperatury płynu jest zamknięty lub uchyla się, aż do pełnego otwarcia. BTW nie ma drugiego (krótkiego) obiegu, tylko otwory w termostacie, wiec płyn zawsze płynie przez chłodnicę. |
|
 |
tomek_olsztyn
 |
Wysłany:
Pią 1:02, 24 Lip 2015 Temat postu: Wiatrak chłodnicy, jak podłączyć |
|
Jak wiem że manual itp
Ale u mnie jest inaczej, mój motocykl jest mocno przerabiony i nie mogę dojść co do czego podpiąć:
kable wychodzą z chłodnicy:
- jeden bezpośrednio do wentylatora
- jeden do czegoś białego (thermo-switch wg manuala)
- jeden do czegoś czarnego (temperature switch)
Dodatkowo z wiązki wychodzi nie wpięty nigdzie kabel pomarańczowo-zielony (widziałem w oryginalnym VX że bierze udział w zamieszaniu zwanym chłodzenie).
Do ramy także przypięty jest kabelek z masą który też wisi w powietrzu, może też bierze w tym udział?
W oryginale z tego co przeanalizowałem kabelki z tego czegoś czarnego na chłodnicy biegną do reflektora, z reflektora biegną na tył a tam łączą się jakoś z kabelkami termostatu które też biegnie na tył motocykla.
Zagmatwane.
Wyjaśnienie zamieszania: wszystko działało, ale padł silnik (opisywałem w innym temacie) i trzeba go było wymienić.
Niestety kolega odpinający wszystko nie pamięta co do czego a ja się męczę.
Cała instalacja jest przerobiona, oryginalnie jest inaczej i dlatego taki problem.
Jeśli nie uda mi się podłaczyć, rozważam:
opcja A, łatwiejsza:
- zainstaluje manualny włącznik wentylatora, który będę włączał w korkach
Opcja B:
- dodatkowo czujnik temp z wyświetlaczem żeby wiedzieć kiedy włączać
Ale może ktoś wie jak to podpiąć?
Wystarczy podpiąć sam wiatrak? czy pompa płynu chłodniczego pracuje cały czas? Czy też trzeba włączyć? Czym się różnią te czujniki? |
|
 |