Autor Wiadomość
tomek_olsztyn
PostWysłany: Śro 16:33, 17 Sie 2016   Temat postu:

Minął rok i podłączyłem. Bardzo dziękuję za podpowiedź. Oczywiście nie nie wiem czy działa, ale raczej tak Smile
tomek_olsztyn
PostWysłany: Nie 12:16, 26 Lip 2015   Temat postu:

Dzięki chłopaki za zaangażowanie, serio.
Jutro, lub pojutrze siądę w garażu i będę kombinował.

W razie niepowodzenia podłącze wiatrak pod coś takiego:
http://allegro.pl/termostat-regulator-temperatury-50-110-super-i5329130013.html

Sondę wrzucę jakoś do chłodnicy aby temp mierzyć bezpośrednio z płynu.
dis
PostWysłany: Sob 22:57, 25 Lip 2015   Temat postu:

Co do wskaźnika temperatury pisałem w postach powyżej gdzie mam mocowany swój czujnik z wyprowadzeniem pod wskaźnik (obecnie jeszcze brak półek do zegarów i tylko dlatego nie jest podpięty ale mam nadzieję, że niedługo półki będą to i wskaźnik też), sam wentylator wystarczy do schłodzenia cieczy, bo tak jak wspomniał Griba pompa wody pracuje non stop i tylko przepływ jest regulowana przez termostat co oznacza, że przy wysokiej temperaturze nie ma żadnego wpływu na przepływ.
tomek_olsztyn
PostWysłany: Sob 10:03, 25 Lip 2015   Temat postu:

Jeszcze jedno pytanie: czy żeby schłodzić płyn w chłodnicy wystarczy włączyć wiatrak? Czy czasem razem z wiatrakiem nie włącza się coś jeszcze? np: jakaś pompka płyny chłodniczego?
tomek_olsztyn
PostWysłany: Sob 9:49, 25 Lip 2015   Temat postu:

Że są to ja wiem, tylko pytanie gdzie ten czujnik podpiąć?
Może poprzez rurkę która odpowiada za odprowadzenie nadmiaru płynu chłodniczego?
dis
PostWysłany: Pią 20:49, 24 Lip 2015   Temat postu:

takich mierników jest pełno na allegro i ebay zależy wszystko jakie chcesz dymione, z białą tarczą i chromowana obejmą itp itd, są nawet elektroniczne Smile
tomek_olsztyn
PostWysłany: Pią 19:46, 24 Lip 2015   Temat postu:

Mówisz o oryginalnym czujniku? Mi chodzi o jakiś zwykły czujnik temp z wyświetlaczem co by wiedzieć kiedy ręcznie włączyć wentylator Smile
dis
PostWysłany: Pią 18:38, 24 Lip 2015   Temat postu:

Ja władowałem czujnik temperatury w przedniej pokrywie zaworów w miejscu przyłącza przewodu z chłodnicy. Króciec z gwintem idealnie podszedł mi z VS800 po oryginalny mi pękł i potrzebowałem na szybko.
tomek_olsztyn
PostWysłany: Pią 12:59, 24 Lip 2015   Temat postu:

nie pomoże.
Obok stoi fabryczny VX, przeanalizowałem całą wiązkę. Musiałbym rozwalić wszystko.

Czyli zostaje opcja manualnego przełączania...

Ma ktoś pomysł jak podłączyć jakiś termometr? No i gdzie go wsadzić?
dis
PostWysłany: Pią 10:12, 24 Lip 2015   Temat postu:

Zrobię fotki u siebie bo nie mam boczków i wstawię jak to wygląda z tymi przewodami w oryginale choć nei jestem pewien czy to w jakiś sposób pomoże. Całą resztę opisał powyżej Griba.
griba
PostWysłany: Pią 8:54, 24 Lip 2015   Temat postu: Wentylator

Siema, już wyjaśniam.

W chłodnicy są dwa czujniki. Jeden (Temperature switch) do lampki kontrolnej, a drugi (Thermo-switch) do włączania wentylatora.

Powinno być tak, że plus po stacyjce idzie na jeden z przewodów wentylatora, drugi przewód wentylator idzie do jednego z przewodów wyłącznika, drugi przewód wyłącznika idzie do masy.

PLUS - BEZPIECZNIK - STACYJKA - WENTYLATOR - WYŁĄCZNIK - MASA

Mniej więcej to samo jest z drugi czujnikiem, tyle, że w miejsce wentylatora wpięta jest lampka, która znajduje się w obrotomierzu.

U Ciebie ten pomarańczowo-zielony to pewnie przewód, który daje PLUS po stacyjce. Możesz sprawdzić jakąś lampką czy miernikiem. MINUS to ten przypięty do ramy.

Pompa działa cały czas - to urządzenie całkowicie mechaniczne - napędza ją łańcuszek itd. Przepływ cieczy chłodzącej w silniku reguluje natomiast termostat, który zależnie od temperatury płynu jest zamknięty lub uchyla się, aż do pełnego otwarcia. BTW nie ma drugiego (krótkiego) obiegu, tylko otwory w termostacie, wiec płyn zawsze płynie przez chłodnicę.
tomek_olsztyn
PostWysłany: Pią 1:02, 24 Lip 2015   Temat postu: Wiatrak chłodnicy, jak podłączyć

Jak wiem że manual itp Smile
Ale u mnie jest inaczej, mój motocykl jest mocno przerabiony i nie mogę dojść co do czego podpiąć:
Image
kable wychodzą z chłodnicy:
- jeden bezpośrednio do wentylatora
- jeden do czegoś białego (thermo-switch wg manuala)
- jeden do czegoś czarnego (temperature switch)

Dodatkowo z wiązki wychodzi nie wpięty nigdzie kabel pomarańczowo-zielony (widziałem w oryginalnym VX że bierze udział w zamieszaniu zwanym chłodzenie).
Do ramy także przypięty jest kabelek z masą który też wisi w powietrzu, może też bierze w tym udział?
W oryginale z tego co przeanalizowałem kabelki z tego czegoś czarnego na chłodnicy biegną do reflektora, z reflektora biegną na tył a tam łączą się jakoś z kabelkami termostatu które też biegnie na tył motocykla.
Zagmatwane.

Wyjaśnienie zamieszania: wszystko działało, ale padł silnik (opisywałem w innym temacie) i trzeba go było wymienić.
Niestety kolega odpinający wszystko nie pamięta co do czego a ja się męczę.
Cała instalacja jest przerobiona, oryginalnie jest inaczej i dlatego taki problem.

Jeśli nie uda mi się podłaczyć, rozważam:
opcja A, łatwiejsza:
- zainstaluje manualny włącznik wentylatora, który będę włączał w korkach
Opcja B:
- dodatkowo czujnik temp z wyświetlaczem żeby wiedzieć kiedy włączać Smile

Ale może ktoś wie jak to podpiąć?
Wystarczy podpiąć sam wiatrak? czy pompa płynu chłodniczego pracuje cały czas? Czy też trzeba włączyć? Czym się różnią te czujniki?

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group