Autor Wiadomość
griba
PostWysłany: Czw 13:16, 03 Sie 2023   Temat postu: Cewki cd.

Tak powinno dochodzić +12V. Tylko sprawdzaj je względem minusa z akumulatora.

Dziwne, jeśli inaczej to rozwiązali w tym innym module.
Piekarz
PostWysłany: Śro 22:54, 02 Sie 2023   Temat postu:

Teraz sobie uświadomiłem, że w moim Vx z 96 roku chyba tak nie jest, że plus wychodzi z kill switcha bo wychodzi przewód pomarańczowo biały do obu cewek z modułu. Dodam, że ja mam moduł 45C40 (małe piny i na dużej kostce 6 kabli a nie 4 jak w popularnych 45C00).
Piekarz
PostWysłany: Śro 21:58, 02 Sie 2023   Temat postu: Re: Zasilanie cewek

griba napisał:
Cewki dostają plus po KILL SWITCH'u. Natomiast minus przychodzi z modułu zapłonowego. I ten właśnie minus "ładuje" cewkę energią, a gdy zostaje odcięty następuje przeskok iskry.

Gdy silnik nie pracuje i nie są generowane impulsy z czujnika położenia wału pomiar napięcia na wejściu cewki nic nie da, bo moduł zapłonowy nie jest wtedy w stanie pracy.


Cześć Griba,

Przyznam szczerze, że bardzo liczyłem na Twoją odpowiedź Smile. Wielkie dzięki. To co napisałeś do mnie dotarło. Skoro cewki dostają napięcie po kill switchu to do obu cewek powinno dochodzić 12V czy niekoniecznie bo na jednej nie ma minusa z modułu?
To norma czy mam uwalony moduł?
griba
PostWysłany: Śro 21:00, 02 Sie 2023   Temat postu: Zasilanie cewek

Cewki dostają plus po KILL SWITCH'u. Natomiast minus przychodzi z modułu zapłonowego. I ten właśnie minus "ładuje" cewkę energią, a gdy zostaje odcięty następuje przeskok iskry.

Gdy silnik nie pracuje i nie są generowane impulsy z czujnika położenia wału pomiar napięcia na wejściu cewki nic nie da, bo moduł zapłonowy nie jest wtedy w stanie pracy.
Piekarz
PostWysłany: Wto 22:21, 01 Sie 2023   Temat postu: Cewki zapłonowe - różnica napięć

Witajcie Koledzy,

Czy mierzył ktoś z Was napięcia przewodów dochodzących do cewek?
Pytam ponieważ mierzyłem wczoraj w swoim Vxie i była taka sytuacja, że na lewej cewce było 7,8V a na prawej 12V. Dzisiaj powtórzyłem pomiar i na lewej było 0V a na prawej tak jak wczoraj 12V.
Wytłumaczcie mi proszę o co z tym chodzi. Ręczne pokręcenie wałem nic nie zmienia.
Pomierzyłem oporność kabli i wszysko jest ok.

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group