Autor Wiadomość
griba
PostWysłany: Nie 21:56, 12 Kwi 2015   Temat postu: Gorący temat ;)

Góri - temat na czasie - http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regeneracja-sprzegla-w-vx-800-by-griba,2769.html#27669. Wink

Tobie się już raczej nie przyda, bo robiłeś wymianę i wszystko już pewnie wiesz, ale może inni skorzystają. Wink
góri
PostWysłany: Pią 17:06, 10 Kwi 2015   Temat postu:

Ok zerknę co tam pisze jak juz zamówie Wink sprężyn nie będę wymieniał bo razem ze śrubami były kupowane w zeszłym sezonie...
griba
PostWysłany: Pią 15:19, 10 Kwi 2015   Temat postu: Zakupy, zakupy

Cena jest w miarę standardowa - w Larssonie tarcze EBC to 200 zł, a sprężyny tej samej firmy około 50 zł.

Co ciekawe metalowe części tarcz EBC są cieńsze od oryginałów, okładzina oczywiście taka sama grubość. Sprężyny natomiast są rzekomo 20% twardsze i w komplecie naprawczym występują dwie długości - tak jak w serii.

BTW - przeczytaj uważnie co jest napisane na pudełku od tarcz zanim je zamontujesz - chyba pierwszy akapit. Ja się zastosowałem, chodź wcześniej lekceważyłem takie przepisy. Wink
góri
PostWysłany: Pią 11:39, 10 Kwi 2015   Temat postu:

Ok dzięki, z tego co pamiętam to przekładki były w dobrym stanie. Jeśli chodzi o tarcze to na alledrogo w granicach 170zł znalazłem EBC, w tej samej cenie są firmy Tourmax ale jej nie znam więc zostane przy EBC. Widziałem po 90zł jakieś NHC ale to moim zdaniem coś ta cena straszne niska więc strach Very Happy
griba
PostWysłany: Pią 10:40, 10 Kwi 2015   Temat postu: Sprzęgło

Cześć Góri,
właśnie przerabiałem ten temat z m-c temu.

Tarcze niby spoko - w limicie grubości i sprężyny również.

Ale jednak musiałem wymienić komplet - okładziny prawdopodobnie straciły swoje własności, a sprężyny były słabe jak się je ścisnęło.

Założyłem tarcze i sprężyny EBC. Na razie jest dobrze.

Wkrótce wrzucę manual do Zrób to sam. Wink

Jak chcesz poeksperymentować to możesz dołożyć podkładki pod śruby kosza sprzęgłowego. Może na jakiś czas to by wystarczyło. Jednak jeżeli na nowych sprężynach masz uślizg to wygląda na to, że tarcze nie trzymają.

Sprawdź jeszcze stan metalowych przekładek między tarczami sprzęgłowymi. Powinny być proste i nie przytarte, ani przebarwione.
góri
PostWysłany: Pią 9:49, 10 Kwi 2015   Temat postu:

Witam, wczoraj podczas jazdy w trakcie dynamicznego przyspieszania w zakresie 5-6tys obrotów, wzrastały one jednak prędkość się nie zwiększała, dopiero po chwili był spadek i znów moto ciągnie więc podejrzewam ślizgające się sprzęgło. Ostatnio wymieniane były sprężyny, aczkolwiek tarcze były zjarane jednak wszystko śmigało ok. Werdykt podobno do mojego? Czyli pora na wymiane tarcz czy jednak może to być coś innego? Olej oczywiście motul 10w40
dis
PostWysłany: Czw 0:31, 13 Mar 2014   Temat postu:

Łańcuszek od pompy wody nie ma regulacji napięcia. Nie przesuniesz wałka sprzęgła na którym jest zębatka ani też nie przesuniesz pompy wody. Jeśli przeszkadza to tobie to tylko wymiana łańcuszka. Co do samych tarcz niech ktoś jeszcze się wypowie bo jeśli chodzi o ich kolor to na tej bazie ja akurat nie pomogę.
góri
PostWysłany: Czw 0:21, 13 Mar 2014   Temat postu:

To do niego nie ma jakiejś śruby regulującej napięcie? Serwisówka podaje wartość 2,65mm o ile dobrze się wczytałem więc jest jeszcze spory zapas... A jednak objawami był wzrost obrotów 4,5-7tys na wyższych biegach a silnik nie ciągnął. Znajomy poradził mi że gdyby były czarne przydałoby się wymienić...
dis
PostWysłany: Czw 0:18, 13 Mar 2014   Temat postu:

Co do tarcz to trzeba by sprawdzić w serwisówce o jakiej granicznej grubości wspominają (jak nie masz jeszcze to powiedz podeślę). Barwa nie zawsze odzwierciedli stan no chyba że ewidentnie są spalone.
Co do łańcuszka ja miałem bardzo duży luz i działało wszystko ok tylko szumu się trochę pojawiało. Jak rozbierałem ostatnim razem silnik to i go wymieniłem i jego luz jest na oryginalnym łańcuszku niewielki.
góri
PostWysłany: Czw 0:04, 13 Mar 2014   Temat postu:

Dzisiaj rozebrałem sprzęgło, tarcze mają grubość 3mm jednak są czarne. Myślicie, żeby wymieniać? Spalone i przez to się ślizgają? P.S. jaki luz ma mieć łańcuszek obok sprzęgła ? O ile się nie myle napędza pompę olejową?
góri
PostWysłany: Czw 10:35, 06 Mar 2014   Temat postu:

Generalnie to dowiaduje się za w czasu bo oczywiście najpierw posprawdzam grubości bo być może wszystko jest w granicach serwisówki i wystarczą jakieś dystanse powkładać Wink
dis
PostWysłany: Czw 0:45, 06 Mar 2014   Temat postu:

NHC jest średnio polecane, EBC dobrze znana marka jeśłi chodzi o elementy cierne (hamulce i sprzęgło), Lucas też nie najgorsza firma jednak patrząc na jakość/cena brał bym chyba EBC. Sprawdź przy okazji stan przekładek bo różnie z nimi jest.
góri
PostWysłany: Śro 23:08, 05 Mar 2014   Temat postu:

Witam, odświeżam temat. Jestem przed zakupem tarcz sprzęgłowych i teraz moje pytanie: NHC za ok. 100zł, EBC ok 170zł czy Lucas >200zł ? Z góry dzięki za odp, szczególnie jeśli ktoś ma doświadczenie z żywotnością Wink Osobiście celowałbym w EBC bo tylną tarczę i klocki mam z tej firmy i póki co nic nie zjedzone Wink
Seba_Gdynia
PostWysłany: Nie 10:15, 08 Mar 2009   Temat postu:

dzięki gumis. pozdrawiam
gumis
PostWysłany: Nie 0:27, 08 Mar 2009   Temat postu:

arbooz napisał:
jedna zakładana jako pierwsza ma service limit 3,15mm a reszta 2,35.

przy okazji poruszę temat sprężyn.
24,6 i 23,3 to są dolne limity. Ja pomimo że mam jeszcze powyżej limitów zarówno tarcze jak i sprężyny to po odblokowaniu moto z 34 ma 60 hp zaczęło się ślizganie.
Pierwsze co zrobilem to podkładki, ale jak jest przerwa zimowa to wymieniam komplet. Dostałem sprężyny ale vesrah SK-329 i zonk (znowu -japońcy i ciągłe doskonalenie...). Oryginalnie są z drutu 2mm 7 zwojów i 2,1mm 5,5 zwoja a ten zestaw to 8 sztuk tylko 2 rodzaju. Podeszłem do tematu po inżyniersku. stare sprężyny miały przy ugięciu 4mm odpowiednio 110N i 140N a nowe 160N zrobiłem wykres i wyszło że przy ugięciu do 18mm - około tego wymiaru są w czasie pracy zciśnięte - będę miał o 27% większą siłę więc i przenoszony moment. Tylko jedno mnie gryzie - na jakiego grzyba są oryginalnie 2 rodzaje??? Rozumiem że to jest sprzęgło antyhoppingowe i 4 są przykręcone do kosza a 4 do krzyżaka. Jeśli ten krzyżak przy przenoszeniu momentu w drugą stronę rozluźnia tarcze (antyhopping) a ja założę sztywniejsze sprężyny to możliwe że wzrośnie maksymalny moment przenoszony z koła na silnik - będzie mniej antyhoppingowe. Czyli chyba będzie można z tym żyć, zwłaszcza że za sprężyny dalem 20 euro. Czy może jest inny powó 2 rodzajów sprężyn?

jeszcze 5 takich jak ty i na tym forum bedziemy sie zastanawiac jaki jest nacisk na przednia opone w momencie przyspieszania n a poszczegolnych biegach

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group