Autor Wiadomość
tomek
PostWysłany: Sob 11:45, 13 Lis 2010   Temat postu:

tomek napisał:
j... tak myslalem coby udokumentowac to zdjeciami, tak aby kolejni kamraci mieli wglad jak i co, jeno gdzie taki material wcisnac na forum??? .. mamy gdziesik miejsce na fotoporady??




witam po dlugiej przerwie... zdjecia z regeneracji pompy Smile)) moze sie komus przyda...
Guzmen
PostWysłany: Nie 18:57, 13 Gru 2009   Temat postu:

..najlepiej by bylo jak bys sobie spr jakie masz sprezanie w cylindrach, tylko jak masz juz silnik wyciagniety to troche lipa.

Moj VX jest z 1990r i ma nabite 80 tys km. Mierzylem sprezanie wczoraj i mam na obydwu cylindrach po 13 atmosfer i mechanik mi powiedzial ze jest idealnie Wink
gumis
PostWysłany: Nie 17:12, 13 Gru 2009   Temat postu:

tomek napisał:


pp.s
mam zamiar przy okazji wyjetego silnika pomieniac tloki z pierdzionkami... robil to juz ktory kamrat?? jest sens?? troche mi dymi z pierwszego cylindra... no ale mam juz prawie130kkm na liczniku, wiec nic dziwnego...

Ze 3 lata temu wymieniałem pierdzionki jak co to wal na priv
ivf
PostWysłany: Śro 13:01, 09 Gru 2009   Temat postu:

dzięki wielkie za info! wszystko co napisałeś jest dla mnie pomocne. jak już uporam się z fuchami to postaram się zajrzeć do tej pompy..

zdjęć rób oczywiście jak najwięcej Very Happy
specjalnego działu na fotoporady nie znajdziesz, wystarczy zwykły temat w odpowiednim dziale. jak okaże się przydatny to może shreq go przyklei na wierzch
tomek
PostWysłany: Wto 17:26, 08 Gru 2009   Temat postu:

ivf napisał:
jednak po dłuższym czasie muszę stwierdzić, że wycieki spod pompy mam dość częste. zawsze niewielkie, po parę kropel, ale jednak.. rzeczywiście jest to niebezpieczne i rozkręcać pompę czy można olać takie "popuszczania płynu"? poza tym, czy jako laik, nawet jak już to rozkręcę to będę w stanie zlokalizować usterkę? czy tym martwić się dopiero po rozkręceniu.. Confused

no i powiedzcie, czym są zestawy naprawcze?


hej...
jesli wycieki w Twoim sprzecie wystepuja na cieplym silniku po wylaczeniu zaplonu to pewnikiem masz ta sama usterke co ja....
po przestudioewaniu serwisowki i zapoznaniu sie z budowa pompy wody postanowilem uporac sie z problemem bez wyciagania silnika i sprawdzania przewodow... okazuje sie, ze za utrzymanie wody w ryzach odpowiada jeden uszczelniacz mechaniczny, ktory najczesciej ulega zniszczeniu... w zestawach naprawczych do VX-a sa dwa uszczelniacze
wymieniony uszczelniacz mechaniczny, oraz uszczelniacz olejowy... koszt zestawu to 82pln w zwyklym sklepie motocyklowym... po rozebraniu pompy nie stwierdzilem zadnych mechanicznych uszkodzen uszczelniaczy, jednak po wymianie ich usterka zniknela...
przy okazji chcialem zapewnic iz spokojnie mozna sie zabrac za pompe samemu... mechanizm nie jest zbyt skomplikowany, a i dojscie calkiem niezle... nastepnym razem (jeszcze tej zimy) mam zamiar wymiecic lozyska w pompie wodnej... tak myslalem coby udokumentowac to zdjeciami, tak aby kolejni kamraci mieli wglad jak i co, jeno gdzie taki material wcisnac na forum??? .. mamy gdziesik miejsce na fotoporady??
tomek
PostWysłany: Nie 14:05, 06 Gru 2009   Temat postu:

ivf napisał:
Tomek, jak poszło z naprawą? faktycznie pompa padła czy coś innego? zauważyłem, że mi też zaczęło cieknąć w miejscu pompy.. nie jest to mocny wyciek, ale jednak.. dużo było roboty?


hej...
przepraszam ze dopiero teraz odpisuje, ale zarabialem pieniazki daleko od domu... co do pompy to nie robilem tego jeszcze... zauwazylem, iz plyn wycieka tylko na postoju... w czasie jazdy plynu nie ubywa... zeszly sezon przelatalem dolewajac plynu na postojach, a nalatalem prawie 15kkm... teraz przez zime chce sie zajac problemem... najpierw jednak musze wstrzymac sie z robota, bo nieststy aby dobrac sie do pompy najprawdopodobniej bede musial wytargac silnik, a obecnie mam na stole silnik junaczy... jak namierze zestaw naprawczy i dotre do problemu to opisze go....

p.s.
u mnie rowniez zaczelo sie od niewinnego wycieku... jak ubywalo plynu to zapowietrzal sie uklad i wydajnosc chlodnicy spadala... mam jednak nadzieje ze to wina jednej z odm dolotowych do pompy... tak przynajmniej sugerowali bardziej doswiadczeni motonici... podobno to normalne...

pp.s
mam zamiar przy okazji wyjetego silnika pomieniac tloki z pierdzionkami... robil to juz ktory kamrat?? jest sens?? troche mi dymi z pierwszego cylindra... no ale mam juz prawie130kkm na liczniku, wiec nic dziwnego...
ivf
PostWysłany: Śro 14:53, 23 Wrz 2009   Temat postu:

jednak po dłuższym czasie muszę stwierdzić, że wycieki spod pompy mam dość częste. zawsze niewielkie, po parę kropel, ale jednak.. rzeczywiście jest to niebezpieczne i rozkręcać pompę czy można olać takie "popuszczania płynu"? poza tym, czy jako laik, nawet jak już to rozkręcę to będę w stanie zlokalizować usterkę? czy tym martwić się dopiero po rozkręceniu.. Confused

no i powiedzcie, czym są zestawy naprawcze?
ivf
PostWysłany: Śro 8:40, 15 Lip 2009   Temat postu:

trzymam rękę na pulsie Wink dzięki za przestrogę!
..:maniek:..
PostWysłany: Wto 18:44, 14 Lip 2009   Temat postu:

ten otwor to na 99.9% otwor przez ktory wycieka plyn w razie uszkodzenia uszczelniacza pompy...moze faktycznie tylko jakis paproch podszedl pod uszczelniacz i dlatego pocieklo, ale przez najblizszy czas kontroluj sytuacje bo jesli lozysko pompy padnie to oprocz samej pompy mozesz miec walek do wymiany a to juz duze koszta...
ivf
PostWysłany: Wto 12:04, 14 Lip 2009   Temat postu:

w sumie samo wszystko wróciło do normy.. okazało się, że wyciek był jednak tylko jednorazowy, ale za to większy niż zakładałem. dolałem sporo płynu i po kilku jazdach stwierdzam, że jednak nie wycieka. być może pod pompą jest jakiś zawór bezpieczeństwa czy coś podobnego.. od spodu obudowy pompy jest taki mały otwór bez wężyka i to z niego wyciekł płyn.. dziwne, ale cieszę się, że nieaktualne Very Happy
ivf
PostWysłany: Czw 11:21, 25 Cze 2009   Temat postu:

Tomek, jak poszło z naprawą? faktycznie pompa padła czy coś innego? zauważyłem, że mi też zaczęło cieknąć w miejscu pompy.. nie jest to mocny wyciek, ale jednak.. dużo było roboty?
gumis
PostWysłany: Nie 13:02, 21 Gru 2008   Temat postu:

sa zestawy naprawcze pompy wody. np ceny od 68,5zł - 100zł +koszty przesyłki. (larsson,Klasa)
tomek
PostWysłany: Śro 23:19, 17 Gru 2008   Temat postu:

..:maniek:.. napisał:
pewnie padla ci pompa lub jej naped... ;/


witam...
ja w temacie... mam wyciek plynu chlodzacego pod silnikiem... prawdopodobnie leci z pompy... sa jakies zestawy naprawcze do pompy?? czy tylko sklep suzuki pozostaje??

pzdr...tomek
..:maniek:..
PostWysłany: Wto 6:35, 08 Lip 2008   Temat postu:

piotrekk napisał:
Jest jakiś sposób, żeby otworzyć na stałe duży obieg chłodzenia? Chodzi mi o to żeby na stałe był otwarty, czy jest zimny czy ciepły.


najpewniejszym sposobem jest wyciagniecie termostatu...tylko ze z tego co wiem to motocykle(a przynajmniej znaczaca wiekszosc) ma w termostacie zrobiona mala dziurke, wlasnie po to by duzy obieg byl caly czas minimalnie otwarty, wiec jesli masz drozny termostat to chlodnica powinna cie sie po szybkiej chwili nagrzac- a przynajmniej powinno byc czuc ze jest ciepla.
moja rada jest taka - jesli masz zimna chlodnice to najpierw dobrze odpowietrz uklad bo to jest podstawa
piotrekk
PostWysłany: Pon 17:40, 07 Lip 2008   Temat postu:

No właśnie martwię się tym, żeby na trasie nie wysiadł Smile dla tego pytam kolegów - fachowców o co chodzi. No to mam jeszcze jedno pytanie:
Jest jakiś sposób, żeby otworzyć na stałe duży obieg chłodzenia? Chodzi mi o to żeby na stałe był otwarty, czy jest zimny czy ciepły.

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group