Autor Wiadomość
..:maniek:..
PostWysłany: Pon 22:06, 02 Lut 2009   Temat postu:

Dumping to sila odbicia czyli tlumienie - i reguluje sie ja tym malym pokretelkiem - pokretlo przechodzi prez wnetrze tloczyska i reguluje zaworkami przeplyw oleju z jednej czesci tloka do drugiej.
PS>ja kiedys testowalem wszystkie polozenia tego pokretla i hmm..osobiscie roznicy zadnej nie czulem...
ivf
PostWysłany: Pon 15:53, 02 Lut 2009   Temat postu:

tak, wg manuala i serwisówki są 2 rodzaje amortyzatorów:

z tego co dotychczas zauważyłem, najczęstsze są te z lewej "other models":

Image

mimo wszystko w obu powinno być ustawne napięcie wstępne sprężyny (spring preload) oraz "damping force - rebound" (co to jest? dobijanie?):

Image

natomiast w tym "naszym" dodatkowo powinna być ustawna właśnie twardość (dobrze to rozumiem?) - "dumping force - compression"

Image

no to jeszcze wypada podać tylko wymieniane wyżej kody krajów:

Image

prawdę mówiąc z kodów wynika, że te prostsze amoryzatory były stosowane głównie w stanach, jednak również na eksport ogólnoznaczący czyli jak mniemam do krajów nie wymienionych w tabeli.. czyli możemy to być my lub inna niewymieniona część europy, z której cały czas sprowadzamy te cuda.. Wink
griba
PostWysłany: Pon 12:56, 02 Lut 2009   Temat postu: Różna regulacja...

Witam!

Mój manual do moto w wersji DE - o ile mnie pamieć nie myli - podaje dwa różne sposoby regulacjio twardości tyłu dla różnych odmian tylnego zawieszenia.

Czy to możliwe, że były dwa rodzaje sterowania twardością?

Pozdrawiam,
Griba
..:maniek:..
PostWysłany: Sob 20:26, 31 Sty 2009   Temat postu:

nie wiem skad takie pytanie?
VX z tego co wiem wychodzily tylko z jednym rodzajelym amorkow, ale to ze nie sa one oryginalne o niczym nie swiadczy - jesli moto jest OK to pewnie amorki ktos wymienil bo stare sie zuzyly.
PS.oryginalne amortyzatory sa bardzo drogie, pewnie cos kolo 2000zl/kpl! a dobre zamienniki mozna kupic juz za 400zl/kpl...
vxiarz
PostWysłany: Sob 17:57, 31 Sty 2009   Temat postu: tylne amortyzatory

Witam wszystkich, chciałem się Was zapytać, czy istniały wersje vx 800 z tylnymi amorami bez regulacji twardości? A jeżeli nie, to czy od razu odpuścić sobie oglądanie takiego motocykla, czy jednak spróbować obejrzeć?

Pozdrawiam

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group