Autor Wiadomość
pawelm20
PostWysłany: Wto 9:00, 16 Cze 2009   Temat postu:

beatles napisał:
to są specjalne oleje, kup 20W fork oil firmy np. motul i będzie dobrze.
pozdr

wlasnie wszystko zlozylem zalalem taki wlasnie olej okazalo sie ze mam sprezyny progresywne. jest duzo lepiej niz bylo wczesniej.
beatles
PostWysłany: Sob 23:02, 06 Cze 2009   Temat postu:

to są specjalne oleje, kup 20W fork oil firmy np. motul i będzie dobrze.
pozdr
pawelm20
PostWysłany: Pią 22:26, 05 Cze 2009   Temat postu:

uszczelniaczy chyba nie wymieniam bo nic na razie nie cieknie nigdzie a szkoda robic dodatkowych kosztow. jutro zabieram sie do zdejmowania kola powiedz mi jeszcze czy to jest taki zwykly olej samochodowy silnikowy 20w czy to jakis hydrauliczny 20 w?
beatles
PostWysłany: Pią 20:14, 05 Cze 2009   Temat postu:

jeśli masz lagi w motocyklu i przednie koło jest na swoim miejscu, można pewnym sposobem wylać olej z lag, przewrócić motocykl do góry nogami Very Happy Tak na poważnie, od jakiejkolwiek strony byś się za to nie zabrał, żeby spuścić olej trzeba wykręcić koło. Jeśli nie wymieniasz uszczelniaczy to: wyjmij sprężyny z lag, wykręć koło, zacisk hamulca przód (przykręcony do lagi)odkręć błotnik i popuść śruby zaciskowe w półkach. Lagi pięknie i z gracją wypadną same na dół. jak już pozbędziesz się zużytego oleju, to przed nalaniem nowego skręć wszystko oprócz tych chromowanych śrub na półkach, uzupełnianie oleju powinno być przedostatnią czynnością. Ja mam w lagach 20 W i widzę poprawę w pracy zawiasu, wcześniej miałem 15W i ten okazał się za "miękki".
pozdr
pawelm20
PostWysłany: Pią 19:41, 05 Cze 2009   Temat postu:

przepraszam ze jako gosc ale zapomnialem sie zalogowac
Gość
PostWysłany: Pią 19:37, 05 Cze 2009   Temat postu:

dzis chcialem dac zegary i ten element co zamontowana jest do niego stacyjka oraz kierownica do malowania. wykrecajac wszystko po kolei rozkrecilem tez amortyzatory. odkrecilem te nakretki od gory wyciagnelem takie rurki a pod nimi juz tylko podkladka oraz sprezyna. chce wymienic od razu olej czy da rade zrobic to jakos od gory czy trzeba odkrecac kolo? gdzies tam wyczytalem ze 390ml oleju na strone rozumiem. czy olej 20w wystarczy czy lac jakis inny. dodam ze bardzo mieciutki mam przod choc ja waze lekko ponad 70 tylko
beatles
PostWysłany: Sob 19:36, 25 Kwi 2009   Temat postu:

jeśli chcesz wymienić sam olej, można wyjąć koło, wykręcić płaskie śruby od góry (na półce), wtedy sprężyny nie będą dawały nacisku i wykręcić same lagi z półek, później lagi do góry kołami i olej wycieknie. Ale jeśli będziesz miał już lagi na wierzchu proponuję wymienić też uszczelniacze (chyba jakieś 30 zł). Do wymiany uszczelniaczy trzeba już zastosowaś ów pręt (śruby na imbus te od dołu, wkręcone są do tej samej ośki - takiej dziwacznej śruby - którą będziesz trzymał z drugiej strony za skonstruowany klucz). W moim vx-ie uszczelniacze wytrzymują niecały sezon, z tym że robię jakieś 20 000 km w sezonie. Poproszę o komentarze do zdjęć mojej maszynki, są na piątej stronie galerii naszego forum:) jeśli jakieś pytania, służę. Mogę też przesłać odpowiednie rysunki z serwisówki żeby była jasność.
pozdr
Gajowy
PostWysłany: Sob 15:40, 25 Kwi 2009   Temat postu: Wymiana oleju w lagach.

Dzięki za informację. Tak więc odkręcam przednie koło. Wyciągam ośkę i wykręcam śruby imbusowe - olej ścieka. Potem odkręcam górne śróby i zalewam nowy olej w ilości około 390 ml. Czy tak ?
beatles
PostWysłany: Pią 14:16, 24 Kwi 2009   Temat postu:

oczywiście chodzi o nakrętki Very Happy tak jak piszesz, ta m16 wchodzi w śrubę podobną do imbusa. patent zdaje egzamin, w serwisówce nazywają ten pręt: "special tool" Smile
ivf
PostWysłany: Pią 7:46, 24 Kwi 2009   Temat postu:

też dobry i prosty patent bez spawania Wink
chodzi jednak o śruby czy może nakrętki M16? chyba nakrętki skoro gwintujesz pręt.. chodzi o to, że taka nakrętka wchodzi w jakąś śrubę podobną do imbusowej? zawsze mnie to zastanawiało..
beatles
PostWysłany: Czw 19:15, 23 Kwi 2009   Temat postu:

jeśli chcesz całkowicie rozkręcić lagę, trzeba zrobić pewien gadżet: metrówka (gwintowany pręt) a na niej cztery skontrowane śruby m16, po dwie na każdym z końców, wkładasz to do środka, a od dołu imbus. mogę zrobić fotę jak chcesz. Tak na marginesie, ostatnio wlałem olej dwudziestkę, bardzo gęsty i zawias pracuje dużo lepiej. Vx to leciwa sunia i sprężyny są często wypracowane, a co za tym idzie, zbyt miękkie.
pozdr
..:maniek:..
PostWysłany: Pon 20:32, 20 Kwi 2009   Temat postu:

Albo do gory nogami, albo wykrecic kolo, wyciagnac oske i pod oska masz sruba na imbus i ja wykrecic.
Gajowy
PostWysłany: Pon 15:51, 20 Kwi 2009   Temat postu: Jak wymienić olej w przednich lagach?

Kto trochę rozprostuje temat? Żeby wylać olej muszę udwrócić amortyzatory DO GÓRY NOGAMI ???

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group