Autor Wiadomość
dis
PostWysłany: Śro 15:14, 23 Wrz 2009   Temat postu:

ivf napisał:
150 km/h? faktycznie trochę mało.. na niższych biegach jesteś w stanie dojść obrotomierzem do czerwonej czy 6 tys. to max? nie wiem czy to możliwe, ale osobiście najpierw dla pewności spróbowałbym karnąć się z kimś obok, dla sprawdzenia czy licznik dobrze wskazuje..


Sprawdzę na A2 po zamknięciu sezonu z innym moto Vmax. Na innych biegach wchodzi wyżej niż 6k obr (ok 7,5 sprawdzone)ale do czerwonego nigdy nawet nie próbowałem dociągnąć.

ivf napisał:

jeśli licznik dobry to następnie zaczynając od najprostszych rzeczy - próbowałbym wyregulować skład mieszanki, sprawdziłbym filtry powietrza i sposób ułożenia ich wlotów. później trzebaby chyba wziąć się za coś poważniejszego i sprawdzić poziom paliwa, a po nim ponownie regulacja składu mieszanki.. jakby to wszystko nie pomogło to pozostałoby chyba tylko czyszczenie gaźników.


Wszystko z tego zrobione poza czyszczeniem gdyż nie mogłem odkręcić śrub na gaźniku a wolę nie ryzykować w sezonie że coś mi pójdzie i gazior do kombinacji

ivf napisał:

ewentualnie, jak juz wspominano w innych wątkach - sprawdzić czy nie luźny wyłącznik przy stopce.. jak wynika z opisów, to najbardziej błachy powód zmniejszenia maksymalnej prędkości Mr. Green


Kiedyś miałem że mi gasł przy 90 ale to było czuć że gaśnie i była to wina stopki lecz wtedy szarpało a teraz normalnie jak się jedzie 150 to nie ma żadnych szarpnięć.

Chętnie sprawdził bym kompresję gdyż jak mi się nagrzeje to dymi z jednego wydechu (tylny cylek) co oznacza że mogą to być uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Jeśli to pierścienie to może być słabsza kompresja i przez to ciągnie słabiej.

Jak się uda to zmierzę się w sobotę na zakończeniu z jakimś intruzem i sprawdzimy czy nadąże za nim Smile
ivf
PostWysłany: Śro 10:32, 23 Wrz 2009   Temat postu:

150 km/h? faktycznie trochę mało.. na niższych biegach jesteś w stanie dojść obrotomierzem do czerwonej czy 6 tys. to max? nie wiem czy to możliwe, ale osobiście najpierw dla pewności spróbowałbym karnąć się z kimś obok, dla sprawdzenia czy licznik dobrze wskazuje..

jeśli licznik dobry to następnie zaczynając od najprostszych rzeczy - próbowałbym wyregulować skład mieszanki, sprawdziłbym filtry powietrza i sposób ułożenia ich wlotów. później trzebaby chyba wziąć się za coś poważniejszego i sprawdzić poziom paliwa, a po nim ponownie regulacja składu mieszanki.. jakby to wszystko nie pomogło to pozostałoby chyba tylko czyszczenie gaźników.

ewentualnie, jak juz wspominano w innych wątkach - sprawdzić czy nie luźny wyłącznik przy stopce.. jak wynika z opisów, to najbardziej błachy powód zmniejszenia maksymalnej prędkości Mr. Green
dis
PostWysłany: Nie 23:11, 20 Wrz 2009   Temat postu:

Ja w tym roku dopiero kupiłem maszynę. Olej zmieniony na półsyntetyk 10W40 taki jaki trzeba. Uszczelniacze to niewielki koszt więc można to zrobić tylko nigdy jeszcze nie ściągałem głowicy w 4T i boję się że ciężko będzie mi ustawić odpowiednio łańcuszek jak go ściągnę. A osiągi odrobinkę mnie dziwią takie niskie.
ars74
PostWysłany: Nie 12:26, 20 Wrz 2009   Temat postu:

wiele może być czynnikow słabych osiągów ale co do dymienia jesli rzeczywiscie bierze olej to uszczelniacze wydaja się bardziej prawdopodobne, no chyba ze twoje moto ma spory przebieg - pozatym jaki olej uzywasz??? jesli uszczelniacze puszczaja to robi sie nagar na zaworach!!! Pierścienie moga byc zapieczone w wyniku nagaru jaki sie tworzy dosc szybko przy zaniedbaniach z wymiana oleju, lub niewlaściwym olejem. ja wlewam pełny syntetyk i zmieniam przynajmniej 2razy na rok, no ale tez duzo jeżdżę.
dis
PostWysłany: Pią 23:54, 18 Wrz 2009   Temat postu: Co może być nie tak?

Na początku napiszę iż nie przeszkadza mi to za bardzo lecz warto by popracować nad tym po sezonie.
Czytając posty z tego forum wynika, iż VX mogą bez problemów śmigać 180km/h nawet w wersji 50konnej. Mój VX na autostradzie jechał maksimum 150 i dalej nic nie chciał się ruszyć a mam według opisu gaźników wersję 60 konną.
Możliwości silnika określają czy wszystko jest w porządku czy też jest z nim coś poważnego nie tak.
W moim VX gdy silnik się rozgrzeje występuje dymienie z tylnego cylindra (wydechu) i nie wiem czy to może być jakoś powiązane z osiągami maszyny. O tym dymieniu myślę że może trochę palić olej tylko problem gdzie ten olej może podawać ( pierścienie czy uszczelniacze zaworowe).

Chciałbym doprowadzić maszynę do stanu idealnego lecz trochę mi to zajmie a początkowo chciałbym aby technicznie dorównywał innym VX-om.

Jeśli ktoś miał by sugestie czemu VX osiąga taką małą prędkość i jak określić przyczynę dymienia to byłbym bardzo wdzięczny.

Dodam iż mimo dymienia na ciepłym silniku chodzi on równiutko i nie czuć w trakcie jazdy jakiegoś szarpania ani dławienia się nawet na trochę wyższych obrotach ( ok 6k - rzadko dochodzę tam)

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group