FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wskaźnik (wyświetlacz) biegu by Griba Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 17:39, 04 Gru 2016 Powrót do góry

Pogoda marna. Nie pojeździsz, bo mokro i ślisko. W garażu też za długo nie posiedzisz, bo zimno! Mad

A coś by tam człowiek porobił. W tej sytuacji postanowiłem zaspokoić jedną z motocyklowych potrzeb mojej sympatycznej małżonki. Mr. Green

A tak przy okazji to wydaje mi się, że mój kolejny projekt spodoba się prawie każdemu motocykliście. Ale to już Wy musicie ocenić. Razz

Prace trwają Arrow [link widoczny dla zalogowanych] Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 18:29, 20 Sty 2020, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 0:03, 09 Gru 2016 Powrót do góry

Pierwszy etap prac nad wyświetlaczem biegu zakończony! Razz

Układ "sterujący" wyświetlaczem jest gotowy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 8:27, 09 Gru 2016 Powrót do góry

Dla VXa proponuję zakup czujnika biegu od GSX400 pasuje idealnie i z kabelkami (w sumie 7 sztuk - 6 biegów + luz) wychodzi niemalże plug and play tylko do czegoś kabelki trzeba podłączyć ale to już masz zrobione. Koszt minimalny i nie wart przerabiania oryginalnego czujnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zefir




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 327
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie

PostWysłany: Pią 12:59, 09 Gru 2016 Powrót do góry

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 0:13, 14 Gru 2016 Powrót do góry

Dzięki za cenną informację Dis. Podchodząc do tematu ustalania biegu, kierowałem się właśnie Twoimi ustaleniami. Dzięki temu znalazłem czujnik od GN125. Powinien być Plug and Play, jednak na razie nie mam czasu tego sprawdzić, bo zgłębiam budowę XL'a. Razz

---

Thx Zefir!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 0:17, 14 Gru 2016 Powrót do góry

Pewnie i w hondach takie elementy robią standardowe więc trzeba poszukać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 0:34, 14 Gru 2016 Powrót do góry

Hej Dis,

na razie nie robię nic więcej w temacie wskaźnika biegu tylko ogarniam bieżący serwis, grzane manetki i wprowadzam różne, takie tam, kosmetyczne poprawki. Razz

W Hondzie jest ogólna lipa, ponieważ czujnik jest tylko do "neutrala". To coś takiego jak włącznik świateł wstecznego biegu w samochodowej skrzyni biegów. Albo jest wciśnięty, albo nie. Tak łatwo jak w Suzuki zatem nie będzie.

Mam co prawda pomysł, żeby w tej sytuacji wykorzystać układ licznika. Od strony teoretycznej mam już wszystko obmyślone, ale w praktyce może nie być tak pięknie. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 1:04, 14 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 0:37, 14 Gru 2016 Powrót do góry

Pytanie czy licznik i obrotomierz są elektroniczne bo jeśli tak to można nawet zwykły gotowy zestaw wziąć choć tam chyba licznik jest oparty na lince czyli mechaniczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 0:47, 14 Gru 2016 Powrót do góry

Prędkościomierz jest po ludzku, czyli na lince. Wink

Wiem o co chodzi. Wystarczy porównać ilość impulsów z prędkościomierza z tymi z obrotomierza. Zasada taka sama jak w przypadku określania biegu na podstawie obserwacji wzajemnego ustawienia wskazówek obu zegarów. Wink

Ale na to, żeby zastosować taki układ to nie wpadłem! Dzięki Dis!

Impulsator można dorobić. XRV ma to jakoś ogarnięte, co prawda nie do wskaźnika biegów, ale do trip master'a. Jednak najprościej (i najtaniej) to magnes na szprychę i kontaktron.

Potrzebna będzie jeszcze elektronika porównująca ilość impulsów. Muszę poszperać w Internecie za jakimś schematem.

Zobaczymy co będzie łatwiejsze - licznik, czy porównywanie impulsów. Może jakoś uda mi się coś sklecić. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 1:05, 14 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 9:34, 14 Gru 2016 Powrót do góry

Jedyny minus to brak wskazania biegu na postoju lub jak się wciśnie sprzęgło i obroty pójdą w dół bo wtedy może błędnie wskazywać zwłaszcza przy niższych biegach.

Jest też jeszcze inna prostsza opcja bo nie trzeba przeliczać, mianowicie przy samej dźwigni biegów (lub na jakimś dodatkowym wysięgniku) wstawić "przycisk astabilny" który po przesunieciu dźwigni zmiany biegów w górę będzie jednorazowo wciśnięty. Taki sam element od dołu i można w dość łatwy sposób ogarnąć temat rozpatrując układ jako suma impulsów. 0= neutral, -1 = 1 bieg, 1-4= biegi od 2 do 5 (no chyba że w trampku jest 6 to plus +).
Jednak i w tym przypadku jest problem bo jak bieg wyskoczy to już będzie zliczało źle (będzie przesunięty bieg) w związku z czym można by ustawić, że wskazanie zeruje się po odcięciu zapłonu. Wtedy łatwo znaleźć luz na wyłączonym silniku i wszystko by grało od nowa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Śro 9:42, 14 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 11:06, 14 Gru 2016 Powrót do góry

dis napisał:
Jedyny minus to brak wskazania biegu na postoju lub jak się wciśnie sprzęgło i obroty pójdą w dół bo wtedy może błędnie wskazywać zwłaszcza przy niższych biegach.

Dokładnie, może coś takiego wystąpić. Druga sprawa to problem z porównywaniem impulsów. Szukałem wczoraj czegoś na ten temat i nie znalazłem. Może dałoby się z impulsów przejść na napięcia, które można bez problemu porównać jakimś komparatorem, ale pewny nie jestem. Dużo niewiadomych się pojawia. Rolling Eyes
dis napisał:

Jest też jeszcze inna prostsza opcja bo nie trzeba przeliczać, mianowicie przy samej dźwigni biegów (lub na jakimś dodatkowym wysięgniku) wstawić "przycisk astabilny" (...)

Tak jest. To właśnie miałem na myśli pisząc o "układzie licznika". Wink
griba napisał:

Mam co prawda pomysł, żeby w tej sytuacji wykorzystać układ licznika. Od strony teoretycznej mam już wszystko obmyślone, ale w praktyce może nie być tak pięknie. Wink

Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o licznik impulsów, a nie o wskaźniki prędkości, czy obrotów silnika.

To powinno zadziałać. Niestety przy tym rozwiązaniu, jak zauważyłeś, również może dochodzić do przekłamań. Dlatego wskazanie zerowałbym nawet nie po stacyjce, ale sygnałem z "neutral'a". Przeraża mnie jednak kwestia przełączników przy dźwigni. Wink W grę wchodzi zastosowanie kontaktronów tylko obawiam się, że ciężko będzie je zamontować.

No nic, muszę się zastanowić, które rozwiązanie ma większą szansę zadziałać i będzie prostsze w realizacji. Zobaczymy!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 13:39, 14 Gru 2016, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin