FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Obrotomierz Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
katoga64




Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK

PostWysłany: Nie 19:24, 11 Mar 2012 Powrót do góry

Maszyna gotowa do sezomu uporalem sie z nia w tydzien najgorszy byl ten syf w baku.Mam jeszcze jeden problem nie kreci sie obrotomierz jak go orzywic czy jest to jakas glupota czy cos powaznego. Nawet nie dyga nic. Dzieki za porady . Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:36, 11 Mar 2012 Powrót do góry

Hej!

Zacząłbym od sprawdzenia przewodów, zasilania. Jeżeli potrzebujesz schemat podaj maila na priv.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 20:45, 11 Mar 2012 Powrót do góry

Popieram przedmówcę. Obrotomierz jest elektroniczny a nie mechaniczny co może oznaczać, że np. przewody nie stykają. Sprawdziłbym połączenia z tyłu obrotomierza bo mimo, że nie powinno się z nimi nic stać to zawsze zasyfić się mogły i jak ktoś grzebał to mógł nie dokręcić porządnie a luźny przewód = brak obrotomierza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
katoga64




Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK

PostWysłany: Nie 21:28, 11 Mar 2012 Powrót do góry

Dzieki Panowie zabire sie do tego w tygodniu i dzieki za schemat .Napisze co mu dolegalo jak dojde do tego. Acha i jakie powinny byc obroty na biegu jalowym?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:31, 11 Mar 2012 Powrót do góry

Obroty niby są zależne od wersji jaką się posiada i wahają się w granicy 950-1100 +-50 obr
Nie mniej jak ustawisz na ok 1000-1050 to powinno być dobrze niezależnie od wersji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 23:08, 11 Mar 2012 Powrót do góry

Hejka!

Obroty biegu jałowego wg manuala to 1050 do 1250 zależne od wersji gaźników.

Sugerowałbym ustawienie na 1100 - 1150.

Dis, 950 to już chyba za nisko dla tego silnika - może nieregularnie pracować?

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:28, 11 Mar 2012 Powrót do góry

Może być poniżej 1000 obrotów, sprawdzałem u siebie i nie było problemów ale u mnie najlepiej jest w granicy 1000-1100.

Kiedyś w manualu też widziałem poniżej tysiąca!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 23:29, 11 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pon 8:46, 12 Mar 2012 Powrót do góry

coś mi się niemożliwym wydaje wydaje, żeby manual gdziekolwiek wskazywał na 950 obrotów Wink
w serwisówce są podane jedynie takie wartości (w zależności od wersji gaźników):
1100 +/- 100
1200 +/- 100
1200 +/- 50 (tylko USA)
tak więc propozycja griby jest najbardziej uniwersalnym ustawieniem: 1100-1150 to najlepsze obroty i również wg mnie pod takie obroty powinno się regulować maszynę (chyba, że mamy pewność skąd jest maszyna i że gaźniki są oryginalne - można pokusić się wtedy o identyfikację gaźników i ustawienia dokładne wg serwisówki).

małe sprostowanie: przeglądałem tylko dane serwisowe modeli roczników 90-93. być może późniejsze modele miały zmienione wartości Idea


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ivf dnia Pon 8:51, 12 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 19:51, 12 Mar 2012 Powrót do góry

Na bank czytałem gdzieś też o 950obrotach, nie mniej chyba zbyt dawno nie zaglądałem do serwisówki i czeka mnie lektura wieczorami Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 22:50, 12 Mar 2012 Powrót do góry

Tak czy inaczej, podsumowując, 1100-1150 to chyba optymalna prędkość obrotowa?

Szybciej można ssanie wyłączyć, nie gaśnie przy ruszaniu i alternator pewnie lepiej ładuje - tak wynika z moich obserwacji. Wink

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
katoga64




Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK

PostWysłany: Wto 21:24, 13 Mar 2012 Powrót do góry

Dzieki Panowie za info. Za obrotomierz mam zamiar zabrac sie w sobote ale wyskoczyl mi niespodziewanie inny problem.Mianowicie po wymianie klockow przod (OK dziala) tyl niestety jest zapowietrzony bo motocykl dlugo stal i papujac do odpowietrznika nic nie idzie-- plynu w zbironiczku jest do pelna mam wrazenie ze cala pompka jest zatarta. Co moge z tym zrobic. Raz jeszcze dzieki za podpowiedz.Patrzylem na zestawy naprawcze (troche drogie) Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Wto 21:39, 13 Mar 2012 Powrót do góry

Miałem ten sam problem a do tego miękki pedał po rozbieraniu zacisku, polerowaniu tłoczków, smarowaniu ich, wymianie przewodu i klocków. Odpowietrzałem we dwie osoby bo samemu zrobić to dobrze jest ciężej, kilka razy wkręcałem, wykręcałem odpowietrznik, opukiwałem przewód i to wystarczyło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 0:20, 14 Mar 2012 Powrót do góry

Hejka!

A pedał twardy jest czy miękki?

Może jakiś paproch zatyka drogę od zbiorniczka?

Może spróbuj odkręcić przewód przy zacisku i do słoika płyn przepompować.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
katoga64




Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK

PostWysłany: Śro 6:25, 14 Mar 2012 Powrót do góry

Pedal jest twardy i ma minimalny ruch przy naciskaniu (hamowaniu)
Pompka stoi w miejscu Zacisk przeczyszczony przedmuchany nowy odpowietrznik . Zostalo odpowietrzanie tylko ze nic nie moge zrobic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 14:48, 14 Mar 2012 Powrót do góry

Hejka!

Może przewód spuchł?

Odkręć go przy pompie i zobacz czy coś będzie pompować.

W innym wypadku niestety chyba rozbiórka i regeneracja pompy.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin