FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Sprzęgło ciągnie Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Voyto




Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie RJA

PostWysłany: Śro 0:33, 05 Kwi 2017 Powrót do góry

Witam Wszystkich fanów motoryzacji.
Mam pytanko...po nagraniu silnika zaczyna mi ciągnąć sprzęgło. ....stoję na jedynce. ...wciśniete klamka sprzęgła A czuć że motor powoli jedzie.
Czy to koniec sprzęgła czy wystarczy regulacja?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 7:48, 05 Kwi 2017 Powrót do góry

Wpierw regulacja, bo jak tarcze, sprężyny czy przekładki się kończą to nie ciągnie tylko się ślizga.
Griba opisywał regulację sprzęgła (chyba jest w dziale zrób to sam). Wszystko co potrzeba do regulacji jest z lewej strony pod mniejszą pokrywą silnika. Pytanie jaki masz skok jałowy klamki sprzęgła bo jeśli jest ciągle napięta to powód jest raczej oczywisty - za mocno naciągnięta linka.
Jeśli na centralce na biegu jałowym koło uniesione do góry lekko próbuje się kręcić to może występować nawet jak sprzęgło jest dobrze ustawione ale nie jak ciągnie gdy stoi na ziemi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:35, 05 Kwi 2017 Powrót do góry

Luz na klamce mierzony między jej ruchomym końcem a korpusem mocującym na kierownicy to 3 do 5 mm o ile mnie pamięć nie myli. Sprawdź jeszcze w książce serwisowej (jest do pobrania w dziale Zrób to sam).

W Twoim wypadku linka będzie za luźna. Wciskasz klamkę, najpierw jest miękka - wybierasz nadmierny luz linki, dopiero potem mechanizm zaczyna rozłączać sprzęgło i nie rozchyla tarcz sprzęgłowych do końca.

Korektę naciągu linki możesz spróbować zrobić przy klamce. Jeżeli tam zabraknie pola do manewru to jak wspomniał Dis regulujesz po drugiej stronie linki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Voyto




Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie RJA

PostWysłany: Czw 14:16, 06 Kwi 2017 Powrót do góry

U mni na klamce praktycznie zostało 4 zwoje gwintu do rozkrecenia. Jest tak że czuć jak dzwignia wyciska dopiero pod koniec czyli tuż przed dojsciem do manetki.
Sprawdzę czy jest możliwość regulacji na drugim końcu linki. Dzięki za pomoc. Dam znać co było.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 266
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Pią 10:09, 14 Kwi 2017 Powrót do góry

To masz jeszcze regulację przy wejściu do silnika. O ile pamiętam odpuszczasz kontrę
dokręcasz śrubokrętem i ponownie kontrujesz. Odpuść na klamce najpierw to będziesz miał zwiększony zakres regulacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Paweł D




Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilkowice, Bielsko-Biała, śląskie

PostWysłany: Pią 20:52, 14 Kwi 2017 Powrót do góry

Pozdrawiam Forumowiczów! Przejdę do rzeczy. "Ciągnące" sprzęgło, w moim przypadku, było wynikiem urwania się jednej strony zaczepu linki przy wysprzęgliku. Zanitowałem i po regulacji jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 0:34, 15 Kwi 2017 Powrót do góry

I takie informacje są jak najbardziej cenne na forum. Własne doświadczenie wszystkich użytkowników procentuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 15:04, 15 Kwi 2017 Powrót do góry

szuwar napisał:
To masz jeszcze regulację przy wejściu do silnika. O ile pamiętam odpuszczasz kontrę
dokręcasz śrubokrętem i ponownie kontrujesz.

W ten sposób regulujemy luz na popychaczu. Na początek nie ruszałbym tego, a skupiłbym się na samej lince.

Paweł D napisał:
Pozdrawiam Forumowiczów! Przejdę do rzeczy. "Ciągnące" sprzęgło, w moim przypadku, było wynikiem urwania się jednej strony zaczepu linki przy wysprzęgliku. Zanitowałem i po regulacji jest ok.

U mnie uchwyt zerwał z jednej strony po wymianie sprężyn na nowe. Doraźnie w trasie podkręciłem na klamce i było ok. Wink BTW - Góri miał podobny przypadek o ile pamiętam.

Zauważcie, że powyższa usterka sprowadza się do tego, iż linka jest za mało naciągnięta i nie rozłącza tarcz sprzęgłowych do końca. Idea


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 15:04, 15 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Voyto




Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie RJA

PostWysłany: Pią 10:51, 28 Kwi 2017 Powrót do góry

Wyregulowałem przy silniku i jest OK
Dzięki Wszystkim na pomoc. Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 11:39, 29 Kwi 2017 Powrót do góry

Good job! Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wluczykij85




Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Nie 20:00, 08 Kwi 2018 Powrót do góry

Witam. Podpinam się do tematu. Mam problem ze sprzęgłem. U mnie objawia się tym że pod wpływem gwałtownego dodania gazu obroty wzrastają a motocykl jedzie w niezmienionej prędkości. Tzw.ślizg. Jest sens regulacji czy raczej trzeba wymienić tarcze? Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:03, 08 Kwi 2018 Powrót do góry

Jeżeli wycisk ma luz i na lince też jest luz to raczej tarcze do wymiany. Nie mniej można je zmierzyć i sprawdzić czy faktycznie są zużyte a to nie jest sporo roboty.
Przy okazji warto sprawdzić sprężyny bo tarcze mogą być ok a sprężyny już mogą nie dociskać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 22:04, 08 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 22:11, 08 Kwi 2018 Powrót do góry

Regulacje zawsze warto zrobić przed wymianą, bo to zajmuję tylko chwilę. Luz na klamce ma być około 4-5 mm (przy jej mocowaniu względem korpusu) - o ile dobrze pamiętam. Zajrzyj do książki serwisowej.

Jak to nie pomoże to sprężyny, przekładki oraz tarcze do sprawdzenie i ewentualnej wymiany.

Jedna uwaga - sprężyny mogą trzymać limit wysokości, ale być już za miękkie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin