FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Maniek
Wysłany: Śro 9:15, 14 Sie 2019 Temat postu: Re: Słów kilka o VX'ie
griba napisał:
Zbiornik 19l daje całkiem dobry zasięg. Zdrowy VX nie boi się autostrady - prędkość podróżna 140-150 nie jest dla niego problemem
Tu się zgadzam z Gribą. Chociaż według mnie 140-160 i mamy jeszcze zapas na wyprzedzanie.
griba napisał:
Najlepsze warunki gdzie VX czuje się jak "ryba w wodzie" to jednak drogi "krajowe" i prędkość <110 km/h.
Tu się nie mogę zgodzić - dla VXa nie ma różnicy w klasyfikacji dróg. Miejska, gminna, powiatowa, wojewódzka, krajowa, ekspresowa, autostrada, to dla VXa pikuś.
dis
Wysłany: Pią 22:53, 09 Sie 2019 Temat postu:
Można się złożyć w zakrętach choć tu przeciwskret się przydaje. Masa nie ma nic do składania się bo nawet Gold Wing potrafi się nieźle składać a dużo zależy od kierowcy. Nadwymiar w 2 opcjach jest osiagalny ale koszt to ok 300zl komplet na 1 cylinder.
bowman
Wysłany: Pią 14:02, 09 Sie 2019 Temat postu:
Tak się jeszcze zapytam tłoki nadwymiarowe po szlfie dostane i wszystkie inne podstawowe części do remontu dostane za normalne pieniądze? czy wszystko trzeba sprowadzać? Czy tak duża masa vx nie przeszkadza w wolnych manewrach? można się składać w zakrętach czy jest to totalny cruiser?
griba
Wysłany: Pią 11:40, 09 Sie 2019 Temat postu: Zakupy
Powodzenia w zakupach. Nie zapomnij się pochwalić jak się uda.
bowman
Wysłany: Czw 18:09, 08 Sie 2019 Temat postu:
W weekend jadę oglądać jedną sztukę, jak kupie to pewnie rozpisze się na forum
griba
Wysłany: Czw 12:00, 08 Sie 2019 Temat postu: Słów kilka o VX'ie
To tak na szybko...
Ostatnie egzemplarze Suzuki VX zjechały z taśmy produkcyjnej na przełomie lat '96/'97. To już ponad dwie dekady temu więc to co jest na rynku ma już swój wiek. Jestem prawie pewien, że liczniki niektórych VX'ów obróciły się po raz drugi. Stąd być może biorą się opinie o awaryjności.
Turystyka długodystansowa jak najbardziej wchodzi w grę. Problemem jest napór wiatru przy wyższych prędkościach i pozycja - zgięte w kolanach nogi - ale to już wynika z urody motocykla. Sprawę załatwiają wysoka szyba i dodatkowe podnóżki na gmolach.
Do zalet należy zaliczyć silnik, prosty w konstrukcji, ale dynamiczny i ekonomiczny jak na swoje osiągi. Kardan to oczywiście brak kłopotów z napędem. Oprócz ECM nie znajdziesz żadnej elektroniki. Zbiornik 19l daje całkiem dobry zasięg. Zdrowy VX nie boi się autostrady - prędkość podróżna 140-150 nie jest dla niego problemem, choć trzeba pamiętać o zwiększonym zużyciu oleju, które występuje zazwyczaj powyżej 6k rpm. Najlepsze warunki gdzie VX czuje się jak "ryba w wodzie" to jednak drogi "krajowe" i prędkość <110 km/h. Nie ma problemu na mieście. Smukła sylwetka i wąska kierownica pozwalają przeciskać się w korkach. Do tego 805 cm^3 i nie ma na światłach "kozaka", który by podskoczył do VX'a.
Motocykl nie boi się też "terenu" - sprawdzone, udowodnione. Koło 18" z przodu, wytrzymałe zawieszenie, brak elementów silnika pod spodem, które mogą się urwać. Bez problemu daje radę, gdy trzeba gdzieś dojechać polną lub leśną drogą. Dźwięk silnika... dwa kominy robią dobrą robotę, jak ktoś lubi takie rzeczy to będzie zadowolony nawet bez żadnych modyfikacji seryjnych wydechów!
Klasyczny wygląd, bez zbędnych bzdetów i pierdółek to coś co przyciąga oko, zależy kto co lubi, ale jak dla mnie po prostu klasa sama w sobie.
Z wad (w sumie to nie wada, taki charakter motocykla i już) wymieniłbym geometrie ramy z Intrudera, która powoduje, że VX błędów nie wybacza. Trzeba świadomie jeździć z przeciwskrętem, uważać na manewrach parkingowych itd. Ale to daje frajdę!
Gaźniki połączone linkami - niektórzy pseudo "mechanicy" boją się tego jak ognia. Dziwne, bo to naprawdę nie jest skomplikowane. Zawieszenie, amortyzacja - gdy przesiadam się z innego motocykla mam wrażenie, że VX trochę tak sobie prowadzi się na nierównościach, wybojach - pływa - ale po chwili to uczucie mija.
Jak coś sobie jeszcze przypomnę, to dopiszę.
Poradnik kupującego
Kupujemy używany motocykl
.
dis
Wysłany: Czw 11:58, 08 Sie 2019 Temat postu:
Najlepiej porównywać kody poszczególnych części. Jeśli są takie same to znaczy, że w obu maszynach były identyczne. Ogólnie gotowej listy nikt nie poda, trzeba samemu porównywać numerację.
Jest wiele stron zagranicznych z fiszkami i numeracją części. Ja używam alpha-sports.com najeżdżasz na suzuki i masz roczniki i modele. Tam tylko sprawdzam numerację a później szukam po innych stronach. Mega-zip czy coś takiego ma fajne ceny.
bowman
Wysłany: Czw 11:56, 08 Sie 2019 Temat postu:
Sorry że pisałem z gościa ale wylogowało mnie
Gość
Wysłany: Czw 11:55, 08 Sie 2019 Temat postu:
Niestety wiem o tym ile kosztuje remont w praktyce nie będzie to mój pierwszy motocykl który będę remontował... A wiesz może gdzie znajdę listę części które są wymienialne między intruderem a vx?
dis
Wysłany: Śro 23:26, 07 Sie 2019 Temat postu:
Pytanie ile chcesz włożyć w remont i które elementy chcesz remontować. By zrobić silnik trochę kasy potrzeba, wizualną jest za to chyba jednak tańsza.
Gość
Wysłany: Śro 20:52, 07 Sie 2019 Temat postu:
Jestem z Sandomierza a szukam egzemplarza do remontu w zimie do 2 tysięcy jak na razie przewinęło mi się kilka sztuk na olxie za niewielkie pieniądze które planuje zobaczyć w najbliższym czasie
dis
Wysłany: Śro 15:09, 07 Sie 2019 Temat postu:
Na początek musisz wziąć pod uwagę, że nie jest to sprzęt nowy ale ma charakter. Opinia, że rama rdzewieje jest podawana zapewne przez tych którzy mieli dzwon lub nie dbali o to by wężyk przelewowy od akumulatora prawidłowo wychodził pod moto (lub w ogóle go nie mają). Kwas z akumulatora może powodować rdzawy nalot pod nim i na wahaczu jednak zwykle wystarczy to przelecieć papierem i zabezpieczyć. Moto ogólnie nie gnije. Co do części silnikowych to standardowe elementy eksploatacyjne są dostępne i raczej problemu nie ma. Trochę więcej zabawy jest jak chcesz jakiś nietypowy element ale tu też w sieci jest sporo używek i nawet nowe - nowe najlepiej sprowadzać z zagranicy bo są tańsze niż u nas w kraju w aso. Jeżeli dbasz o maszynę nie sądzę by była bardziej awaryjna od innych. Nie wiem czemu wiele osób twierdzi że VX jest awaryjny skoro ma silnik z intrudera uważany za bardzo trwały i nie do zajechania. Co do tras to ważne jest jak szybko chcesz latać. Przyjemne przelotowe na tej maszynie to ok 110, autostradami i ekspresówkami nie ma na nim sporej przyjemności nie mniej długi trasy też potrafi zrobić co potwierdzili niektórzy forumowicze.
Jeśli chodzi o wady to na bank brak 6 biegu. Dużą zaletą jest za to bezobsługowy kardan (tylko co 2 lata prosta zmiana 220ml oleju).
Podaj w profilu skąd dokładnie jesteś to może ktoś z twoich okolic pomoże przy weryfikacji maszyny. W okolicach świętokrzyskiego jest kilku aktywnych użytkowników. Dużo można też wywnioskować o stanie ze zdjęć więc jak będziesz miał coś na oku to podaj link do zdjęć i spróbujemy powiedzieć co nieco o danym egzemplarzu.
bowman
Wysłany: Śro 14:13, 07 Sie 2019 Temat postu: Wady i zalety VX800
Witam, od dłuższego czasu podoba mi się VX i zacząłem się zastanawiać nad kupnem jednak słyszałem bardzo różne opinie na jego temat że np. rama rdzewieje/ gnije, że nie ma już część silnikowych i że jest to awaryjny motocykl. Szukam motocykla na trasy który będzie bezawaryjny także brać vx pod uwagę? czy jest to sprzęt bardziej do latania wokół komina? jakie ma wady ? którym elementom należy się szczególnie przyjrzeć przy kupnie?
Forum VX'em all! Strona Główna
»
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
VS51... AREA
----------------
Suzuki VX 800 - Powitalnia
Suzuki VX 800 - Pogaduchy
Suzuki VX 800 - Spotkania, zloty i rajdy
Suzuki VX 800 - Relacje z tras i podróży
Suzuki VX 800 - Technika jazdy
Suzuki VX 800 - Dla motocyklisty
Suzuki VX 800 - Giełda
Pośmiejmy się!
Relacje ze zlotów i spotkań forum VX'em all!
Nie tylko Suzuki VX 800 - Motocykle słuszne inaczej
Dział techniczny
----------------
Suzuki VX 800 - Zrób to sam
Suzuki VX 800 - Silnik
Suzuki VX 800 - Układ paliwowy
Suzuki VX 800 - Układ chłodzenia
Suzuki VX 800 - Zawieszenie, układ hamulcowy i ogumienie
Suzuki VX 800 - Przeniesienie napędu
Suzuki VX 800 - Układ wydechowy
Suzuki VX 800 - Instalacja elektryczna
Suzuki VX 800 - Elementy nadwozia
Suzuki VX 800 - Pozostałe kwestie techniczne
Suzuki VX 800 - Patenty i usprawnienia
Kontakt z Forum VX'em all!
----------------
Administracja oraz sprawy organizacyjne dotyczące forum, spotkań, zlotów i rajdów.
Administracja zasobami, moderacja oraz problemy związane z rejestracją i logowaniem.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin