Autor Wiadomość
griba
PostWysłany: Śro 0:32, 14 Maj 2014   Temat postu: Objaśnienie

Zyjon napisał:
Przepraszam, że pytałem


No co Ty, daj spokój, po prostu myślałem, że nie zauważyłeś tamtego postu. Rolling Eyes
Jak coś nie jasne to pytać, pytać, pytać. Very Happy

Przewód idzie do góry, a złączka jest pewnie w okolicy wiązki, gdzieś za lewą cewką zapłonową. Przewód rozgałęzia się na wspomnianą diodę i przekaźnik "side-stand".

I teraz tak - jak minus z wyłącznik przy nóżce nie płynie (a powinien tam być jak jest ona złożona), to gdy zapniesz bieg, minus od czujnika ze skrzyni zanika i na lampce i na przekaźniku. Wtedy rozłączy on zasilanie modułu i cewek. Innymi słowy przekaźnik musi mieć minus z czujnika neutrala (który zasila również lampkę) albo z czujnika nóżki, żeby zapłon działał.
Zyjon
PostWysłany: Wto 23:50, 13 Maj 2014   Temat postu:

Przepraszam, że pytałem - miałem odwrotny objaw niż kolega Rokk - mi kontrolka neutrala działała. Pytałem, bo z elektryki jestem noga (i nie wszystko co pisze griba było dla mnie jasne). Jednak ogólnie bardzo dziękuję. Diagnoza Dis'a była właściwa. Co prawda nie znalazłem wtyczki od wyłącznika przy stopce, jednak po jego odkręceniu i ponownym założeniu wszystko zaczęło właściwie funkcjonować. Tak z ciekawości o jakich przewodach Dis pisałeś, bo przewody idące do wyłącznika są w nim zatopione. Dąkąd idzie ten kabelek? Do tej diody pod siedzeniem?
griba
PostWysłany: Pon 12:11, 12 Maj 2014   Temat postu: Manuale serwisowe nie gryzą

Zyjon napisał:

Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy?


Dosłownie kilka postów wyżej...

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-uklad-elektryczny,19/kontrolka-biegu-jalowego,2428-8.html

Zyjon, tam na prawdę wszystko ładnie jest wytłumaczone i narysowane... wiec gdyby to było coś innego niż wyłącznik warto zajrzeć do książki serwisowej.
dis
PostWysłany: Sob 0:12, 10 Maj 2014   Temat postu:

Zyjon odczep przewody od stopki, zewrzyj i sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli będzie działało jest odpowiedź gdzie jest przyczyna.
Zyjon
PostWysłany: Pią 23:06, 09 Maj 2014   Temat postu:

dis napisał:
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto.

Mam mały problemik - przy złożonej nóżce, po włączeniu biegu silnik gaśnie. Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy?
griba
PostWysłany: Śro 22:01, 09 Kwi 2014   Temat postu: Diody

Ku potomności - na zdjęciu tajemnicza kosteczka, czyli dwie zintegrowane w jednej obudowie diody przez które płynie minus od czujnika neutral'a w skrzyni biegów (właściwie to czujnik jest pod lewą kapą na wałku wybieraka Wink). Trafia on do lampki N oraz do przekaźnika side-stand, a diody działają tutaj jako separator minusa z włącznika przy bocznej nóżce.

Od tych właśnie diód proponowałbym zacząć sprawdzanie w przypadku problemów opisanych w tym poście.
dis
PostWysłany: Pon 14:29, 31 Mar 2014   Temat postu:

Nie wiem czy takie "samo uzdrowienie" jest powodem do radości, gdyż świadczy to o braku styku lub zaśniedziałych stykach, które chwilowo się "oczyściły" bo innego wyjścia nie widzę. Tym samym symptom może powrócić, więc jak masz chwilkę czasu i chcesz poznać lepiej VXa możesz przeczyścić układ elektryczny i sprawdzić jego połączenia.
Rokk
PostWysłany: Pon 10:38, 31 Mar 2014   Temat postu:

Veni, Vidi, Vxem!! Very Happy

Wiosenne przepalanie poza dziką radością z jazdy dostarczyło niespodziewanych niespodziewajek.

Cała przedsezonowa regulacja tak poprawiła osiągi zastałego sprzętu, że dopiero wiatr uprzytomnił mi iż przekraczam 160km/h.

Podczas hamowania słyszałem delikatne trzaski, jakby zwarcia i nagle.... uruchomił się neutral, mogę odpalać na nóżce bocznej i wszystko jest cacy.

Podejrzewam że musiałem mieć na czujniku jakieś przepięcie. Dostał wiatru, temperatury i doszedł do siebie Very Happy
griba
PostWysłany: Czw 10:06, 27 Mar 2014   Temat postu: Neutral

I tu właśnie potrzebny jest sygnał z czujnika Neutrala. Rokk weź miernik lub żaróweczkę z przewodami i sprawdź wg schematu co się dzieje. To nie jest trudne. Musisz ustalić czy masa z czujnika Neutrala dochodzi do wspomnianych diód i dalej do przekaźnika side-stand.

Zobacz w książce serwisowej dział ELECTRICAL SYSTEM, s. 7-14 - 7-16. Wszystko jest tam dokładnie rozrysowane i opisane.
dis
PostWysłany: Czw 0:54, 27 Mar 2014   Temat postu:

Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto.
Zyjon
PostWysłany: Czw 0:37, 27 Mar 2014   Temat postu:

Rokk napisał:

2. brak możliwości odpalenia na bocznej nóżce

Czy to nie jest normalny objaw? Przy bocznej nóżce jest jakiś czujnik, który jak mi się wydaje uniemożliwia zapalenie z rozłożoną kosą. (u mnie jednak można tak odpalić, lecz myślałem, że to anomalia) Rolling Eyes
dis
PostWysłany: Śro 16:25, 26 Mar 2014   Temat postu:

Mogę powiedzieć, żę pierwsze 2 punkty opisane były wcześniej natomiast kolejne 2 to:
ad.3 sprawdź czy nie masz czujnika przy sprzęgle - były wersje z czujnikiem i nie odpalisz jak nie wciśniesz sprzęgła (analogicznie jak w intruzach) - czujnik podobny do tego z hamulca z prawej strony
ad.4 za pozycją lock są światła postojowe. Jak przekręcisz kluczyk za daleko po pozycji Lock będą włączone światła i blokada. Sprawdź pomiędzy off a pozycją w której masz postojowe czy możesz wyciągnąć kluczyk. Jeśli tak to po prostu za mocno przekręcasz stacyjkę w kierunku Lock.
Rokk
PostWysłany: Śro 14:54, 26 Mar 2014   Temat postu:

Ekhm, pojebałem po całości Embarassed

Symptomy:

1. brak kontrolki neutral
2. brak możliwości odpalenia na bocznej nóżce
3. brak możliwości odpalenia bez sprzęgła (a widziałem na YouTube że sie daje normalnie)
4. po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "LOCK", załączają się pozycyjne i nie gasną, muszę mieć na zwykłym "OFF"

Jakieś sugestie?
griba
PostWysłany: Pon 13:10, 24 Mar 2014   Temat postu: Side-stand diode

Przyjrzyj się jeszcze takiej małej kosteczce, która jest na przewodach w okolicy skrzynki bezpieczników - to dwie diody, którymi minus z wyłącznika przy stopce idzie na kontrolkę neutral i na przekaźnik "side-stand" (ten przekaźnik dopiero daje prąd na moduł, jest też zasilany minusem z wyłącznika przy nóżce). Może kosteczka wypadła?

Tutaj masz schemat instalacji elektrycznej.

W razie czego pytaj.
Rokk
PostWysłany: Nie 21:59, 23 Mar 2014   Temat postu:

Dzięki, sprawdze to jutro.

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group