FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kontrolka biegu jałowego Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 10:06, 27 Mar 2014 Powrót do góry

I tu właśnie potrzebny jest sygnał z czujnika Neutrala. Rokk weź miernik lub żaróweczkę z przewodami i sprawdź wg schematu co się dzieje. To nie jest trudne. Musisz ustalić czy masa z czujnika Neutrala dochodzi do wspomnianych diód i dalej do przekaźnika side-stand.

Zobacz w [link widoczny dla zalogowanych]. Wszystko jest tam dokładnie rozrysowane i opisane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 23:26, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Rokk




Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Pon 10:38, 31 Mar 2014 Powrót do góry

Veni, Vidi, Vxem!! Very Happy

Wiosenne przepalanie poza dziką radością z jazdy dostarczyło niespodziewanych niespodziewajek.

Cała przedsezonowa regulacja tak poprawiła osiągi zastałego sprzętu, że dopiero wiatr uprzytomnił mi iż przekraczam 160km/h.

Podczas hamowania słyszałem delikatne trzaski, jakby zwarcia i nagle.... uruchomił się neutral, mogę odpalać na nóżce bocznej i wszystko jest cacy.

Podejrzewam że musiałem mieć na czujniku jakieś przepięcie. Dostał wiatru, temperatury i doszedł do siebie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 14:29, 31 Mar 2014 Powrót do góry

Nie wiem czy takie "samo uzdrowienie" jest powodem do radości, gdyż świadczy to o braku styku lub zaśniedziałych stykach, które chwilowo się "oczyściły" bo innego wyjścia nie widzę. Tym samym symptom może powrócić, więc jak masz chwilkę czasu i chcesz poznać lepiej VXa możesz przeczyścić układ elektryczny i sprawdzić jego połączenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:01, 09 Kwi 2014 Powrót do góry

Ku potomności - na zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych], czyli dwie zintegrowane w jednej obudowie diody przez które płynie minus od czujnika neutral'a w skrzyni biegów (właściwie to czujnik jest pod lewą kapą na wałku wybieraka Wink). Trafia on do lampki N oraz do przekaźnika side-stand, a diody działają tutaj jako separator minusa z włącznika przy bocznej nóżce.

Od tych właśnie diód proponowałbym zacząć sprawdzanie w przypadku problemów opisanych w tym poście.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 22:01, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 389
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 23:06, 09 Maj 2014 Powrót do góry

dis napisał:
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto.

Mam mały problemik - przy złożonej nóżce, po włączeniu biegu silnik gaśnie. Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 0:12, 10 Maj 2014 Powrót do góry

Zyjon odczep przewody od stopki, zewrzyj i sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli będzie działało jest odpowiedź gdzie jest przyczyna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 12:11, 12 Maj 2014 Powrót do góry

Zyjon napisał:

Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy?


Dosłownie kilka postów wyżej...

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-uklad-elektryczny,19/kontrolka-biegu-jalowego,2428-8.html

Zyjon, tam na prawdę wszystko ładnie jest wytłumaczone i narysowane... wiec gdyby to było coś innego niż wyłącznik warto zajrzeć do książki serwisowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 389
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 23:50, 13 Maj 2014 Powrót do góry

Przepraszam, że pytałem - miałem odwrotny objaw niż kolega Rokk - mi kontrolka neutrala działała. Pytałem, bo z elektryki jestem noga (i nie wszystko co pisze griba było dla mnie jasne). Jednak ogólnie bardzo dziękuję. Diagnoza Dis'a była właściwa. Co prawda nie znalazłem wtyczki od wyłącznika przy stopce, jednak po jego odkręceniu i ponownym założeniu wszystko zaczęło właściwie funkcjonować. Tak z ciekawości o jakich przewodach Dis pisałeś, bo przewody idące do wyłącznika są w nim zatopione. Dąkąd idzie ten kabelek? Do tej diody pod siedzeniem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 0:32, 14 Maj 2014 Powrót do góry

Zyjon napisał:
Przepraszam, że pytałem


No co Ty, daj spokój, po prostu myślałem, że nie zauważyłeś tamtego postu. Rolling Eyes
Jak coś nie jasne to pytać, pytać, pytać. Very Happy

Przewód idzie do góry, a złączka jest pewnie w okolicy wiązki, gdzieś za lewą cewką zapłonową. Przewód rozgałęzia się na wspomnianą diodę i przekaźnik "side-stand".

I teraz tak - jak minus z wyłącznik przy nóżce nie płynie (a powinien tam być jak jest ona złożona), to gdy zapniesz bieg, minus od czujnika ze skrzyni zanika i na lampce i na przekaźniku. Wtedy rozłączy on zasilanie modułu i cewek. Innymi słowy przekaźnik musi mieć minus z czujnika neutrala (który zasila również lampkę) albo z czujnika nóżki, żeby zapłon działał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin