FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Brak iskry na przednim/pierwszym baniaku Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jumadawid




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:09, 28 Kwi 2012 Powrót do góry

Witam wszystkich. Mam spory problem po zimowej dlubaninie Suzi pali na jeden cylinder na 1 baniaku nie ma iskry ;/ z to na tylnym cylindrze powalila by slonia. Przepinalem cewki na "zdrowy" baniak obydwie ladnie daja przekladalem swiece. Kumpel sprawdzal instalacje miernikiem kiedy wpiol sie w przewody idace do cewki z przedniego niedzialajacego baniaka zaiwazyl ze napiecie pojawia sie juz po przekreceniu stacyjki natomiast na "zdrowym" baniaku dopiero po walnieciu z rozrusznika. Znajomy twierdzi ze to wina moulu zaplonowego gdyz ten blednie podaje sygnal i ciagle daje napiecie na cewke ktora w odpowiednim momecie nie ma dosc sily aby dac iskre . Jesli popelniam jakas herezje to z gory przepraszam nie bardzo sie znam na kabelkach;) i teraz pytanie czy kolega ma racje i rozgladac sie za modulem ? czy moze sa tam jeszcze jakies kondensatory poza nim ktore mogly uledz awari ? nadmienie rowniez ze modol byl juz kiedys regenerowany. jesli to mialo by jakies znaczeniedodam ze wymieniana byla uszczelka na felernym baniaku ( osobiscieuwazam ze to nie ma nic wspolnego bo gdybym zle ustawil lncuszek to po 1 juz bym o tym wiedzial ;p a po 2 iskra byla by dawana tylko w zlym momecie ) jesli mozna prosic o jakas pomoc w tym temacie Wink pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 16:24, 28 Kwi 2012 Powrót do góry

Po pierwsze warto napisać skąd jesteś. Pozwoli to w przypadku takich podejrzeń i chęci sprawdzenia np. na innym module zwrócić się do kogoś z okolicy czy mógłby podjechać i sprawdzić na drugim module sprawnym. Jest to o tyle proste w przypadku twoich podejrzeń, że zmiana modułu to wypięcie 2 wtyczek i przełożenia go więc nie zajmuje wiele czasu i nie potrzeba żadnych narzędzi. Moim zdaniem także może to być moduł ale głowy nie dam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jumadawid




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:39, 28 Kwi 2012 Powrót do góry

Dzieki za podpowiedz z tym adresem Wink wiec tak motocykl stoi w rzeszowie gdyby ktos byl chetny pomoc Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jumadawid




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:43, 29 Kwi 2012 Powrót do góry

No to jak Panowie wpadl komus do glowy jakis pomysl jeszcze jak ten pomysl ugrysc ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 21:50, 29 Kwi 2012 Powrót do góry

Ja niestety jestem za daleko by to sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 17:11, 02 Maj 2012 Powrót do góry

Hej!

Jumadawid - na cewce cały czas ma być plus, a moduł daje minusy na podstawie sygnałów z czujnika przy alternatorze.

Być może walnął tranzystor, przez który moduł steruje cewką. Jeżeli moduł był regenerowany może był on już wymieniany.

Rozbierz moduł i zobacz co tam masz. Zrób zdjęcia i zapodaj. Może wystarczy wymienić ten tranzystor. Spróbuję podpowiedzieć co wstawić i jak podłączyć jak podasz co masz tam teraz.

Schemat masz tutaj > [link widoczny dla zalogowanych] s. 7-5.

Widać tranzystory, które sterują cewkami.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Motokiko




Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:40, 04 Maj 2012 Powrót do góry

Witam
Suzuki jumy stoi u mnie. Mam fotkę modułu rozebranego. Ten schemat posiadam ale nie jestem na tyle biegły żeby skumać ten moduł Evil or Very Mad
Oto fotka:
[img][/img]
(zdjęcie pojawi się tu niebawem, niestety mój net zbytnio zamula i nie mogę załadować fotki)

Wg mnie coś jest nie tak z modułem. Na włączonym zapłonie po odpięciu cewek i wpięciu tam miernika na "dobrym" baniaku nie ma napięcia, pojawia się dopiero gdy kręcę rozrusznikiem. Na "zepsutym" jest cały czas. Prosiłbym o dokładne opisanie co przelutować na module i parametry elementów które muszę kupić. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić i jak to proszę pisać.

Pozdrawiam
Motokiko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 12:00, 05 Maj 2012 Powrót do góry

Wyślij mi mail na priv. Podam swój - podeślesz fotkę i obczaimy co masz sprawdzić i wymienić.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jumadawid




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 7:25, 06 Maj 2012 Powrót do góry

Jak wskazuje temat pod tym linkiem kryje sie fota odmotokiko [link widoczny dla zalogowanych]

Image

Jeśli link komuś nie działa to tu jest poprawny:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Czw 17:23, 07 Mar 2013 Powrót do góry

No to odświerzam Smile VX trafił jednak do warsztatu na regulację gaźników, jednak nic to nie dało, cały czas łapie zawiechę od 4,5 - 5 tyś. pod obciążeniem.
Mechanik obstawia na moduł, że przy takiej częstotliwości impulsów coś krzaczy, ale pewności nie ma. Co myślicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 19:56, 07 Mar 2013 Powrót do góry

Gregor znajdź kogoś w okolicy i pożycz sprawny moduł by sprawdzić i go ewentualnie wykluczyć. Ja ostatnio użyczałem swój Baltonie i też sprawdzaliśmy czy jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 20:06, 07 Mar 2013 Powrót do góry

Przewody WN i fajki oraz świece są ok?

Pozdrawiam.
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Czw 22:58, 07 Mar 2013 Powrót do góry

A jest na forum ktoś z mazowieckiego??? Szkoda że nie ma jakiejś mapki, gdzie wszyscy mogliby wrzucać swoje lokalizacje Smile
Fajki i świece wydają się być ok. Dziwne jest tylko to, że dzieje się tak tylko podczas jazdy, na pusto jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 23:33, 07 Mar 2013 Powrót do góry

Jak pod obciążeniem nie daje rady to może coś z paliwem.

Za mała wydajność pompy = uszkodzona membrana lub słabe podciśnienie?

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gregor




Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW

PostWysłany: Pią 9:18, 08 Mar 2013 Powrót do góry

Problem leży po stronie zapłonu, nie paliwa. Zastanawiam się nad trzema rzeczami:
1. Jak bardzo moduły są awaryjne?
2. Czy możliwe jest że kable lub cewki WN zakłucają np sygnał dochodzący z czujnika do modułu?
3. Może nie chodzi o obciążenie, tylko np drgania podczas jazdy powyżej 4,5 / 5 tys i jakiś kabel dostaje przebicia, np od stopki bocznej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin