FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Cewki zapłonowe - różnica napięć Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Piekarz




Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 22:21, 01 Sie 2023 Powrót do góry

Witajcie Koledzy,

Czy mierzył ktoś z Was napięcia przewodów dochodzących do cewek?
Pytam ponieważ mierzyłem wczoraj w swoim Vxie i była taka sytuacja, że na lewej cewce było 7,8V a na prawej 12V. Dzisiaj powtórzyłem pomiar i na lewej było 0V a na prawej tak jak wczoraj 12V.
Wytłumaczcie mi proszę o co z tym chodzi. Ręczne pokręcenie wałem nic nie zmienia.
Pomierzyłem oporność kabli i wszysko jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 21:00, 02 Sie 2023 Powrót do góry

Cewki dostają plus po KILL SWITCH'u. Natomiast minus przychodzi z modułu zapłonowego. I ten właśnie minus "ładuje" cewkę energią, a gdy zostaje odcięty następuje przeskok iskry.

Gdy silnik nie pracuje i nie są generowane impulsy z czujnika położenia wału pomiar napięcia na wejściu cewki nic nie da, bo moduł zapłonowy nie jest wtedy w stanie pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 21:58, 02 Sie 2023 Powrót do góry

griba napisał:
Cewki dostają plus po KILL SWITCH'u. Natomiast minus przychodzi z modułu zapłonowego. I ten właśnie minus "ładuje" cewkę energią, a gdy zostaje odcięty następuje przeskok iskry.

Gdy silnik nie pracuje i nie są generowane impulsy z czujnika położenia wału pomiar napięcia na wejściu cewki nic nie da, bo moduł zapłonowy nie jest wtedy w stanie pracy.


Cześć Griba,

Przyznam szczerze, że bardzo liczyłem na Twoją odpowiedź Smile. Wielkie dzięki. To co napisałeś do mnie dotarło. Skoro cewki dostają napięcie po kill switchu to do obu cewek powinno dochodzić 12V czy niekoniecznie bo na jednej nie ma minusa z modułu?
To norma czy mam uwalony moduł?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:54, 02 Sie 2023 Powrót do góry

Teraz sobie uświadomiłem, że w moim Vx z 96 roku chyba tak nie jest, że plus wychodzi z kill switcha bo wychodzi przewód pomarańczowo biały do obu cewek z modułu. Dodam, że ja mam moduł 45C40 (małe piny i na dużej kostce 6 kabli a nie 4 jak w popularnych 45C00).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 13:16, 03 Sie 2023 Powrót do góry

Tak powinno dochodzić +12V. Tylko sprawdzaj je względem minusa z akumulatora.

Dziwne, jeśli inaczej to rozwiązali w tym innym module.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin