FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Regulacja zapłonu Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Wto 13:21, 05 Lut 2013 Powrót do góry

Po remoncie mojego VX są dwie sprawy z którymi musze sobie jeszcze poradzićjedna to skrzynia biegów którą postaram się dzisiaj zająć, a druga to regulacja zapłonu. Już przy kupnie kolanka mojej Suzi były fioletowe i tak bez zmian zostało teraz po odpaleniu bez tłumików okazało się że z głowicy w miejscu mocowania kolanek pojawia się ogień.

Czy jest możliwość regulacji zapłonu żeby zlikwidować ten objaw ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 14:11, 05 Lut 2013 Powrót do góry

Zapłon w VX jest elektroniczny i z nim nic nie zrobisz. Może rozrząd jest nieco przesunięty i przez to pojawia się ogień. To tak przypuszczenia na szybko bo tylko na chwilę wpadłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Wto 14:33, 05 Lut 2013 Powrót do góry

Co do rozrządu to jest w najbliższym położeniu względem znaków, porównywałem ze zdjeciami na forum i jakoś tej opcji nie brałem pod uwagę.

Niestety jakaś przyczyna musi być i tzreba ja znaleźc.

Szkoda że nie zrobiłem zdjęć w jaki sposób mam ustawiony teraz rozrząd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 20:48, 05 Lut 2013 Powrót do góry

Hej!

Kiedy ten ogień - przy przegazówce, czy jak?

Potencjalne przyczyny:

1) Źle ustawiony luz zaworów wydechowych.
2) Zły skład mieszanki - gaźniki do regulacji.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Wto 20:50, 05 Lut 2013 Powrót do góry

Równiez przy normalnej pracy lub przy załączonym ssaniu

Gaźników jeszcze nie regulowałem, zawory teoretycznie były dobrze, ale sprawdzić na pewno nie zaszkodzi w drugiej kolejności po regulacji

Przy przegazówce płomienie się zwiększały troche.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Wto 20:51, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 20:51, 05 Lut 2013 Powrót do góry

Hm, jak przy normalnej pracy cały czas to ciekawa sprawa.

Sprawdź te zawory na początek.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Czw 17:32, 07 Lut 2013 Powrót do góry

wiktor napisał:
Po remoncie mojego VX są dwie sprawy z którymi musze sobie jeszcze poradzićjedna to skrzynia biegów którą postaram się dzisiaj zająć, a druga to regulacja zapłonu. Już przy kupnie kolanka mojej Suzi były fioletowe i tak bez zmian zostało teraz po odpaleniu bez tłumików okazało się że z głowicy w miejscu mocowania kolanek pojawia się ogień.

Czy jest możliwość regulacji zapłonu żeby zlikwidować ten objaw ?




Może zacznę od końca.

Tak jak koledzy już wspomieli w naszym moto nie ma możliwości zmiany zapłonu.

Zapłonem zarządza moduł zapłonowy i on steruje cewkami zaplonowymi.

Sprawa przebarwień naszych kolanek ( można inaczej określić kolektora wydechowego ) jest nieco bardziej złożona.

Spróbuję w paru zdaniach ten problem naświetlić .

Na wstępie sprawa pojawiającego się ognia z głowicy w miejscu mocowania naszego kolanka ( kolektora wydechowego ) w czasie pracy silnika.

Zawsze się bedzie pojawiał ( w miejscu wyżej okreslonym ) i w każdym silniku spalinowym ( nic nadzwyczjnego ).

Temperatura spalaninia mieszanki poliwowo powietrznej może sięgać tysiaca stopni celsjusza.

My na tą temperaturę spalania mieszanki mamy oczywiście wpływ ( w naszym przypadku )regulując i ustawiając gaźniki.

Ustawianie skład mieszanki paliwowo powietrznej , regulacje , ustawienia ( synchronizacja ) gaźników w naszym moto są dobrze opisane na naszym forum.

A teraz przebarwienia naszych kolanek czy jak kto woli kolektorów wydechowych.

Przyczyn może być naprawdę wiele.

Zacznę od tego , że orginalne kolano do Vx-sa to nie jedna rura a na zgięciu są dwie i ta część kolana zachowuje się jak termos .

Chroni zwenętrzną rurę przed bardzo wysoką temperaturą.

Jeśli wewnętrzna część została przepalona ( uszkodzona ) tak jak pięknie pokazał i opisał to nasz kolega " SuMo " na forum w dziale "Układ wydechowy" w temacie bodajże " Moja przygoda z tłumnikami" to resztę można sobie dopowiedzieć dla czego są przebarwienia.

Może być kolano dorabiane ( nie orginalne ) z nierdzewki , doberane z innego moto to też należy się spodziewać przebarwień.

Oczywiście jedną z przyczyn tego problemu może być także jak wspomniał kolega "Griba " regulacja i ustawienie gaźników.

Sposób eksploatacji również będzie miał wpływ na przebarwienia naszych kolanek ( przy wysokich temperaturach otoczenia jazda przy otwartej przepustnicy na maksa przez dłuższy czas ).

Odnośnie skrzyni biegów podejrzewam , że w czasie montażu popełniłeś jakiś drobny błąd.

Zobacz zdjęcia zrobione przez kolegę "Griba" w dziale "Zrób to sam " w temacie " Wymiana panewek w VX-sie " może znajdziesz błąd jaki popełniłeś przy składani mechanizmu zmiany biegów.






Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Czw 21:54, 07 Lut 2013 Powrót do góry

Czyli zależność przebarwiania się kolanek od zapłonu można uznać za mit?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pią 9:08, 08 Lut 2013 Powrót do góry

góri napisał:
Czyli zależność przebarwiania się kolanek od zapłonu można uznać za mit?




Jest tak jak napisałeś.




Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin