FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Może i błache, ale jak gasicie swoje Vx-y? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
cooli




Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gubin, okolice Zielonej Góry

PostWysłany: Czw 22:23, 10 Lut 2011 Powrót do góry

Jak w temacie.
Na kierownicy przy prawej manetce jest przelacznik, który skutecznie gasi silnik. Spotkałem się jednak z opinią, że silnik należy prawidłowo gasić kluczykiem, a ten przycisk używać tylko w sytuacjach awaryjnych. W moim marnym doświadczeniu z jednośladami zawsze gasiłem w/w przyciskiem, ale jest to ponoć niezdrowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 23:45, 10 Lut 2011 Powrót do góry

Ja nie słyszałem opinii nt. niezdrowego gaszenia tym wyłącznikiem na kierownicy. Jak by nie patrzeć to jedno i drugie powoduje odcięcie zapłonu lecz jak masz np. zagrzany sprzęt i chodzi wentylator to jak wyłączysz kluczykiem to wentylator staje a jak wyłącznikiem to wentylator nadal chłodzi. Jak by takie coś szkodziło to w autach również zrobili by dwa włączniki a nie tylko kluczyk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pią 9:47, 11 Lut 2011 Powrót do góry

cooli napisał:
Jak w temacie.
Na kierownicy przy prawej manetce jest przelacznik, który skutecznie gasi silnik. Spotkałem się jednak z opinią, że silnik należy prawidłowo gasić kluczykiem, a ten przycisk używać tylko w sytuacjach awaryjnych. W moim marnym doświadczeniu z jednośladami zawsze gasiłem w/w przyciskiem, ale jest to ponoć niezdrowe.


Kluczykiem "cooli" odcinasz wszystko a czerwonym wyłącznikiem na kierownicy tylko zapłon ( inaczej zasilanie cewki czy modułu zapłonowego ).


Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 13:14, 13 Lut 2011 Powrót do góry

Z tego co się orientuje to i kluczyk i przełącznik robi zwarcie na statorze* czyli jeśli gasisz go z wysokich obrotów robi się zwarcie na statorze przez co skracasz jego żywotność , jak pracowałem jeszcze w serwisie to większość skuterków czy quadów miało właśnie problemy ze statorem *
*stator-mała cewka zbierająca impulsy z koła magnesowego które potem wzmacnia moduł zapłonowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin