FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Strzały w tłumik Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 13:59, 26 Sie 2007 Powrót do góry

Cześć
Mam do was pytanko. Po uruchomieniu mojego VX'a na włączonym ssaniu mam strzały w tłumik. Gdy już się nagrzeje i ssanie jest wyłączone nic takiego nie ma miejsca. Co może być przyczyną?? Źle wyregulowane gaźniki?? czy może coś innego?? A może to naturalne w tych sprzętach?? (choć tego raczej nie podejrzewam) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 18:24, 27 Sie 2007 Powrót do góry

Z którego cylindra strzela, jaki to rocznik i prawdopodobny przebieg ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 1:13, 28 Sie 2007 Powrót do góry

Rok '92... przebieg 45000 i są na to niemieckie papiury z serwisowania. Który cylinder to pytanie trudniejsze bo nie mam jak sprawdzić jak na dzień dzisiejszy a niestety nie pamiętam... może pojutrze się uda, ale tak na 80% z tego bliżej przodu Smile Jakieś podejrzenia?? :>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 21:32, 28 Sie 2007 Powrót do góry

Byłem, sprawdziłem... lewy tłumik czyli tylny cylinder; taka jakby czkawka...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 21:40, 28 Sie 2007 Powrót do góry

Rozumiem że ma to miejsce to tylko w czasie uruchamiania silnika, a podczas jazdy już nie.
Strzał w tłumik, w tym przypadku spowodowany jest przez to, że dostaje się do niego mieszanka niespalona podczas poprzedniego suwu pracy, a zapalana przez następny zapłon.
Ma to miejsce wtedy gdy ma ona zbyt zubożony (jak na fazę rozruchu) skład.
Myślę ze należałoby sprawdzić czy z obu gaźników linki ssania "wyciągają" równo, jeśli tak, to może się okazać że pęknięta, lub zatkana jest dysza
(przelot ok. 0,15 - 0,20 mm), którą zasysana jest dodatkowa "porcja" paliwa.
Tak czy tak, sprawdź z którego cylindra strzela.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 22:03, 28 Sie 2007 Powrót do góry

Musisz zdjąć tylny gaźnik, odkręcić komorę pływakową, to jest mosiężna rurka osadzona w korpusie gaźnika o śr. ok 3mm ze zwężką na końcu, a "pracuje" w otworze obudowy komory.
Obejrzyj ją uważnie najlepiej przez szkło powiększające, zwłaszcza koniec w miejscu osadzenia dyszy, (nie przetykaj jej drutem tylko przedmuchaj kompresorem), chyba że jest pęknięta, wtedy nie pozostaje nic innego jak tylko próbować zakleić to np. klejem loctite.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pablo70 dnia Nie 7:57, 09 Wrz 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 22:25, 28 Sie 2007 Powrót do góry

Jeśli stwierdzisz że lepiej nie grzebać w tym samemu, to odradzam wszelkiej maści sadystów brudasów spod znaku brechy i młotka, więcej Cię będzie kosztowało, ale końcowy bilans i tak wyjdzie na plus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 22:29, 28 Sie 2007 Powrót do góry

Ten tego... a nie będę musiał po tej operacji przeprowadzać regulacji gaźników?? do tej pory to tylko w junakach się grzebałem (nadal mam 3 szt) i gaźniki podciśnieniowe to dla mnie czarna magia Smile Jeśli trzeba by ustawiać to poczekam z tą zabawą do końca sezonu bo aż takie uciążliwe to przecie te kichanie nie jest...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 11:06, 29 Sie 2007 Powrót do góry

Niestety, muszę potwierdzić Twoje obawy - pegaz przy mikuni to jak maluch przy porsche. Tyle tylko, że nie musisz rozbierać go na czynniki pierwsze, komora pływaka to cztery śrubki i dysze masz na wierzchu, nie wiem tylko czy daje sie ona wymontować z korpusu gaźnika.
Ze względu na czasochłonność tej operacji, to może faktycznie lepiej poczekać do końca sezonu, ale wiedz o tym że im zimniej, tym coraz trudniejszy będzie rozruch tego silnika.
Na marginesie dodam że w tym gaźniku nie bardzo jest co regulować,
- może tylko skład mieszanki na wolnych obrotach, pod warunkiem że śrubka regulacyjna nie jest zaczopowana (ekologia), i ew. poziom pływaka.
Natomiast bez synchronizacji raczej się nie obędzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 15:01, 29 Sie 2007 Powrót do góry

Dzięki za szybką odpowiedź... mówiąc o regulcaji oczywiście miałem na myśli synchronizację Smile ale w takim wypadku to jednak poczekam z rozbebeszaniem aż się całkiem zimno zrobi i już na jazdę nie będzie szans Smile

P.S. Zawsze tutaj taka cisza na tym forum?? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 18:11, 29 Sie 2007 Powrót do góry

No to życzę powodzenia, i ponownie uczulam na tzw. kulturę techniczną,
- czysto, widno i bez pośpiechu Wink
Cisza - zgadza się. Ale zwróć uwagę na fakt że większość problemów i dylematów posiadaczy tego modelu, zostało tu (bądź na innych forach) poruszonych i w dużej mierze rozwiązanych.
Niestety czy może lepiej "stety", Suzuki VX 800 nie jest motocyklem zbyt popularnym (dla mnie zaleta), kultowym raczej też nie (zwisa mi). Choć na pewno nieszablonowym, - zakładam że większość jego użytkowników
lubi to samo co ja, czyli prostą, czystą, i klasyczną formę.
Ponadto nie ma bardzo o czym pisać - posiadacze goldasów wymieniają się uwagami na temat swoich świecidełek, i stroboskopów,
ducatowców rajcują nowe a'la carbonowe dodatki,
czoperowcy chwalą się ilością chromowanych bajerów, makaronów i wieśniackimi malunkami w płomienie lub gołe babki - czyli cały "Agrotuning"
No, a chyba nikt rozsądny nie założy do VX-a light baru, lub radia z głośnikami Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pablo70 dnia Czw 10:50, 30 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 18:39, 29 Sie 2007 Powrót do góry

pablo70 napisał:
a chyba nikt rozsądny nie założy do VX-a light baru, lub radia z głośnikami Very Happy


No widzisz... a właśnie o tym myślałem Very Happy żartuję oczywiście, ale mimo wszystko jestem przyzwyczajony do większego ruchu na forach. Na ten przykład DzikiJunak generuje średnio około 60 postów dziennie mimo tego że chyba wszystkie tematy były już wcześniej czy później poruszane Wink często jest gadaka o przysłowiowej "dupie Maryni" ale przynajmniej jest tak jakoś swojsko Wink No ale tak jak mówisz... VX'y mocno się nie psują (na nasze szczęście), wiele to ich nie ma (a szkoda bo to fajny sprzęt) więc pewnie nieprędko coś tutaj się zmieni. Nic no, najwyżej zostanę dyżurnym spamerem, będę pisał i sam sobie odpowiadał Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
.:Anioł Ciemności:.




Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:11, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

Qrcze dopiero teraz dogrzebałem się do tego postu i załuję ze tak pozno bo duzo madrych rzeczy było powiedziane!!!

po czasie tez cos swojego dorzuce. Dla mnie tez byłoby fajnie jakby na forum był wiekszy ruch, ale to co jest teraz równiez mi sie podoba, bo jak czegos szukam to uderzam tutaj i zawsze to znajde.

Po drugie, zgadzam sie VX jest nieszablonowym moto, niby naked ale jednak troche choppera w nim siedzi i troche turysty. Typowa próba zrobienia motocykla uniwersalnego. Dla mnie to złoty środek, choć nie ukrywam że jeżeliby miał 20 kucy wiecej to już nigdy nie zmieniłbym go na innego rumaka.

Tu skończe moje długaśne dywagacje bo o VXsie mogłbym gadac bez przerwy Smile
Może ktos to przeczyta do końca i nawet sie ze mna nie zgodzi w czymś to wyjdzie fajna dyskusja;)

Pozdrawiam VXsowców!!!
Myśle jeszcze jeżdzacych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 20:54, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

Anioł - odnośnie mocy w VX, to opowiem Ci historyjkę.
W moim (37 kW) jakiś czas temu zużyła się membrana tylnego gaźnika, nowa - to wówczas koszt ok. 460 złociszy (skurwysyństwo), a jeśli już to wypadałoby wymienić obie:(( Skończyło się na tym że na łódzkim motobazarze kupiłem używane gaźniki (od wersji 45 kW) z całymi membranami - 200 zł.
Przejdę do meritum, otóż po założeniu tych gaźników faktycznie poprawiła się dynamika, czuć to po przekroczeniu 6 tys. obr. min.
Druga prawda jest taka że spadła elastyczność silnika przy np. 3 tys.,
i niestety wzrosło zużycie paliwa - wcześniej schodził mi nawet poniżej 5 l.
Moje doświadczenia pokrywają się z danymi fabrycznymi dotyczącymi momentu obrotowego, tj. że owszem, w wersji 61 KM moment wynosi 72 niutony, ale przy 5400 obr. min. (w wersji 50 KM wprawdzie "tylko" 69 N.
ale już przy 2800 obr. min.).
Zawsze jest coś za coś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pablo70




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 21:40, 18 Wrz 2007 Powrót do góry

Pewnie gdyby ten silnik wpadł w ręce zdolnego i doświadczonego tunera to wyciśnięcie tych dodatkowych 20 koni nie byłoby problemem, ale zawsze w takich przypadkach okupione jest to zmniejszoną żywotnością
- (przede wszystkim wału) , a także absurdalnymi kosztami.
Po prostu nie warto nawet o tym myśleć Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin