FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 trochę pytań eksploatacyjnych... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Czw 22:52, 22 Cze 2006 Powrót do góry

witam!
nie wymieniałem jeszcze u siebie filtrów powietrza,a już 10000 nakręciłem swoim vx,jaka jest ich żywotność,wie ktoś?
czy te filtry są obydwa takie same?
do myślenic się ktoś może na zlot w sobotę wybiera?
na koniec pytanie do ivana:filtry w larssonie są od 63 do 85 pln,miałbyś taniej?
a klocuszki hamulcowe?jakie?za ile?
jeszcze pytanko o płyn hamulcowy - jakiego ludziska używacie?
pozdro
shreq


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Iwansky




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: Sob 12:45, 24 Cze 2006 Powrót do góry

Witaj. Filtry powietrza nie wymienia się po danym przebiegu. Zależy to od ich zabrudzenia. Jeżeli jeździ się po bardziej zakurzonych drogach to oczywiście wymagają czestrzej wymiany. Nie ulega wątpliwości że 10tyś to jednak dużo nawet jeżeli używałeś moto na drogach o małym zapyleniu. Ja po 6tyś miałem w puszkach filtrów istny "obraz nędzy i rozpaczy". Oczywiście mogę ci zaproponować filtry i tak jak obiecałem będą tańsze. (Obydwa filtry są identyczne). Hiflofiltro który w larssonie kosztuje 63zł u mnie będzie cie kosztowął 55zł. Za japońską mivę która w larsonie jest w cenie 87zł. u mnie- 75zł. Zresztą filtry biorę z larssona więc masz dokładnie ten sam towar Smile. Jeżeli pytasz o klocki to polecam goldfreny. Cena u mnie 68zł. Są dostępne jeszcze EBC. Tyle tylko że zwykłe EBC za które zapłacisz 70zł są tak słabe że wytrzymują jakieś 2tyś km w VX-ie(sprawdzone). Natomiast seria gold EBC to wydatek 110zł. Bezsensu biorąc pod uweagę że goldfreny które ci poleciłem są właśnie ze złotej serii i wykazują się tak dobrymi parametrami jak EBC gold. Sprawdziłem to w VX-ie. Jeszcze płyn- oczywiście castrol lub motul. Wymiana co dwa lata. Castrol kosztuje chyba 14zł. więc nie ma co oszczędzać. Pozdrawiam i zapraszam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marjan
Gość






PostWysłany: Sob 13:16, 24 Cze 2006 Powrót do góry

shrequ napisał:

jeszcze pytanko o płyn hamulcowy - jakiego ludziska używacie?
pozdro
shreq

Płyn hamulcowy DOT 4 nie będzie się różnił zależnie od marki - no nie ma bata. Kup DOT 4, nawet z Organiki i będzie działał tak samo jak Castrola.

PZDR
Iwansky




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: Pon 21:24, 26 Cze 2006 Powrót do góry

marjan napisał:
shrequ napisał:

jeszcze pytanko o płyn hamulcowy - jakiego ludziska używacie?
pozdro
shreq

Płyn hamulcowy DOT 4 nie będzie się różnił zależnie od marki - no nie ma bata. Kup DOT 4, nawet z Organiki i będzie działał tak samo jak Castrola.

PZDR

Będzie się różnił i to znacząco. Wiesz dlaczego płyn należy wymieniać? nie dlatego że traci on swoje właściwości tylko dlatego że jest hydroskopijny i chłonie wodę. Przyjmuje się że można jeździć gdy zawartość wody nie przekroczy 2% w płynie. Dlatego po dwóch latach wymiana jest konieczna. Pozatym organika nie produkuje płynów do motocykli, w przeciwieństwie do castrola. A przy ostrym hamowaniu płyn potrafi osiągać temp. 270 stopni. Dlatego płyn do motocykla zawiera inne składniki. A już koronnym argumentem jest fakt że kosztuje to kilkanaście złotych. Lepiej lejcie płyny motocyklowe renomowanych producentówSmile)))żeby nie okazało się że płyn to sprite, a wy pragnienie.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marjan
Gość






PostWysłany: Śro 13:29, 28 Cze 2006 Powrót do góry

iwansky napisał:
Będzie się różnił i to znacząco. Wiesz dlaczego płyn należy wymieniać? nie dlatego że traci on swoje właściwości tylko dlatego że jest hydroskopijny i chłonie wodę. Przyjmuje się że można jeździć gdy zawartość wody nie przekroczy 2% w płynie. Dlatego po dwóch latach wymiana jest konieczna. Pozatym organika nie produkuje płynów do motocykli, w przeciwieństwie do castrola. A przy ostrym hamowaniu płyn potrafi osiągać temp. 270 stopni. Dlatego płyn do motocykla zawiera inne składniki. A już koronnym argumentem jest fakt że kosztuje to kilkanaście złotych. Lepiej lejcie płyny motocyklowe renomowanych producentówSmile)))żeby nie okazało się że płyn to sprite, a wy pragnienie.....

Nie mówiłem, że nie należy wymieniać płynu. Wręcz przeciwnie, zachęcam do jak najczęstszej wymiany zarówno płyny (zwłaszcza, jeśli moto parkuje na zewnątrz) jak i oleju (zwłaszcza jeśli moto jest używane większości w mieście).
Płyn chłonie wodę - ale każdy tak samo, niezależnie od producenta. Nie polecałem płynu organiki ani castrola - nawet nie wiem jakiego ja używam. Taki sam można kupić na statoil z ich metką, w identycznej buletce. DOT określa temperaturę wrzenia płynu i jego odporność na higroskopijność, czy nie? I tak - im wyższy tym te wskaźniki lepsze dla użytkownika. Pomijamy tutaj gęstość, która różni się między DOT4 a niższymi (trudnymi w tej chwili do kupienia) starszego typu. A w autach też mogą występować takie temperatury, IMO.
Płyny hamulcowe nie powinny być mieszane, ale od biedy da się. Zmieszałem kontrolnie DOT3 zlany z układu hamulcowego z nowym DOT4 i nie stało się nic, przed czym mnie ostrzegano. Nie powstały żadne nowe stany skupienia tylko jednorodna mieszanina. Nie znaczy to, oczywiście, że polecam mieszanie płynów w układzie hamulcowym. Z tego co wiem, jedynie DOT 5,1 nie miesza się z innymi z powodu innej bazy chemicznej - ten płyn też niszczy gumę, jeśli się mylę - poprawcie mnie.
Reasumując - płyn hamulcowy, podobnie jak chłodniczy nie istnieje jako _motocyklowy_ lub _samochodowy_ . Są to płyny do układów chłodniczych lub hamulcowych. I tyle. Tak jak olej, ale to kwestia marketingu - nie techniki. Do VXa producent zaleca DOT4 i nie pisze, że ma to być płyn "motocyklowy". Lejmy więc (zmieniając nawet i co roku, byle po zimie) DOT4 i będziemy mieli czyste sumienie. I sprawne hamulce.

PZDR
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin