FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ustawienie lampy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jezior




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olesno

PostWysłany: Sob 13:11, 30 Kwi 2011 Powrót do góry

Witam, dziś chciałem zapytać jak reguluje się przednią lampę? Jakoś po zimie zaczeła mi za wysoko świecić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
maciej792




Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow

PostWysłany: Sob 14:46, 30 Kwi 2011 Powrót do góry

jak sie nie myle to sa przy niej 2 sruby z boku i krecac nimi nastawiasz lampe,jak wysokosc swiatla to ci nie powiem, ale sprawa bregulacji jest b prosta


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 23:27, 30 Kwi 2011 Powrót do góry

Tak naprawdę to są 3 śruby: 2 główne mocujące lampę i jedna z prawej strony pod lampą. Wysokość ustawia się po odkręceniu wszystkich trzech przy czym 2 główne mocujące lampę wystarczyły by jednakże trzecia "usztywnia" odpowiednie jej położenie. Można jeszcze regulować strumień na prawo i lewo przez śrubę znajdującą się z przodu klosza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jezior




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olesno

PostWysłany: Nie 12:13, 01 Maj 2011 Powrót do góry

@DIS te takie śruby na klucz imbusowy tak? i te dwie które trzymają całą lampe po jej prawej i lewej stronie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Nie 12:36, 01 Maj 2011 Powrót do góry

jezior napisał:
te dwie które trzymają całą lampe po jej prawej i lewej stronie ?


Przede wszystkim chodzi właśnie o te dwie po prawej i lewej jak je określiłeś.

A swoją drogą to chyba przez zimę musiałeś mocno przytyć , że światło po zimie strzeliły w górę.


Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jezior




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olesno

PostWysłany: Pon 0:17, 02 Maj 2011 Powrót do góry

Nie po prostu wymieniałem łożyska w główce i może przy demontażu przodu lampa się "podniosła". Ale wielkie dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 0:55, 02 Maj 2011 Powrót do góry

Dokładnie jak pisze Stefan 2 trzymające lampę śruby są głównymi na których ustawia się światło a trzecia o której wspomniałem znajduje się po prawej stronie lampy na dole i ma ona za zadanie usztywnić zadane położenie lampy nawet w przypadku gdyby śruby mocujące odkręcić w celu jakiś zmian czy przeróbek np. podczas układania kabli w lampie. Ten 3 punkt jest bardzo przydatny do ustawiania świateł gdyż główne śruby kręcisz w przeciwnych kierunkach co może spowodować pochylenie bądź podniesienie się lampy zależnie od tego którą dokręcasz jako pierwszą. Jeśli jako pierwszą porządnie przykręcisz śrubę pod lampą to podczas dokręcania głównych śrub lampa nie ma prawa zmienić swojego położenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pon 0:58, 02 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 15:48, 16 Maj 2011 Powrót do góry

No dobra, ale jak ustawic odpowiednio lampy. Bo mi sie wydaje ze zle widze w ciemnosciach i chyba jestem zbyt wysoko. Ale jak jest porzadnie ? Czy jest jakies cwiczenie z wymiarem na murze np jak w samochodach ?
elvis




Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PARYZ

PostWysłany: Pon 15:49, 16 Maj 2011 Powrót do góry

Anonymous napisał:
No dobra, ale jak ustawic odpowiednio lampy. Bo mi sie wydaje ze zle widze w ciemnosciach i chyba jestem zbyt wysoko. Ale jak jest porzadnie ? Czy jest jakies cwiczenie z wymiarem na murze np jak w samochodach ?

pomylka, to ja ten gosc
Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 18:48, 16 Maj 2011 Powrót do góry

Możesz pojechać na stacje i tam ustawić spokojnie. Jak ja jeżdżę to kontrola samych świateł jest za free (ustawienia) i na przyrządzie mogą spokojnie sprawdzić czy bije źle czy nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elvis




Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PARYZ

PostWysłany: Śro 9:58, 18 Maj 2011 Powrót do góry

Mieszkam we francji a tutaj nie ma takich fajnych gosci... Na razie ustawilem na najnizsze zeby w miescie nie swiecic ludziom w oczy. Wiem jak to nieprzyjemnie.

Na internecie czytam :

1/ Postawic motor 3m od sciany (nie siadac na nim i ma stac na kolach)
2/ Wymierzyc wysokosc od ziemi do centrum lampy
3/ Odjac z tej wysokosci 9cm i narysowac linie na scianie
4/ Usiasc na motorze i zapalic lampe
5/ Swiatlo ma padac na ta narysowana linie (inaczej uregulowac)


Sprobuje i powiem czy to ma sens i co to daje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elvis dnia Śro 10:11, 18 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 22:00, 18 Maj 2011 Powrót do góry

Trochę dziwne takie podejście bo jak usiądziesz to możesz świecić i tak po oczach jak masz za miękki tył i twardy przód bądź możesz nic nie widzieć jak będziesz miał miękki przód a bardzo twardy tył.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elvis




Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PARYZ

PostWysłany: Sob 12:24, 21 Maj 2011 Powrót do góry

Po to siadasz przy regulacji bo kazdy obywatel inaczej pochyla motor.

Swiatlo jest ustawione do twojego osobistego pochylu na motorze? A potem to ze ci glowkuje lub sie podnosi podczas jazdy to nie zmienia problemu chyba ze masz swiatla z poziomnica... Tak samo z pasazerem, teoretycznie trzeba by bylo ustawiac swiatla przy kazdej zmianie obciazenia. Ale teoretycznie jako sam kierowca nie zmieniasz az tak warunkow jazdy. Zawieszenie ma te sama twardosc a ty te sama wage. Chyba ze szybko tyjesz Laughing

Wydaje mi sie to stosunkowo logiczne. Wczoraj ustawilem.

Mam tez przepis do prawidlowego ustawiania resorow ale musze je przetlumaczyc. Bardzo dokladna metoda ktora podwaza niektore klasyczne wypowiedzi na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Sob 16:44, 21 Maj 2011 Powrót do góry

elvis napisał:
Po to siadasz przy regulacji bo kazdy obywatel inaczej pochyla motor.

Swiatlo jest ustawione do twojego osobistego pochylu na motorze? A potem to ze ci glowkuje lub sie podnosi podczas jazdy to nie zmienia problemu chyba ze masz swiatla z poziomnica... Tak samo z pasazerem, teoretycznie trzeba by bylo ustawiac swiatla przy kazdej zmianie obciazenia. Ale teoretycznie jako sam kierowca nie zmieniasz az tak warunkow jazdy. Zawieszenie ma te sama twardosc a ty te sama wage. Chyba ze szybko tyjesz Laughing

Wydaje mi sie to stosunkowo logiczne. Wczoraj ustawilem.

Mam tez przepis do prawidlowego ustawiania resorow ale musze je przetlumaczyc. Bardzo dokladna metoda ktora podwaza niektore klasyczne wypowiedzi na ten temat.






Powiem tak "elvis" jesteś niepowtarzalny i takiego chłopa nam po prostu tu na forum brakowało.

Tak trzymaj.

Ja dzisiaj też miałem kłopot ze światłami bo nawet nie wiedziałem jadąc w dzień , że żarówka świateł mijania mi się przepaliła.

Dobrze , że przy tankowaniu zauważyłem bo inaczej a miałem tego samego dnia kontrolę drogową mogłem zapłacić mandat.


Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 10:58, 01 Cze 2011 Powrót do góry

elvis napisał:
1/ Postawic motor 3m od sciany (nie siadac na nim i ma stac na kolach)
2/ Wymierzyc wysokosc od ziemi do centrum lampy
3/ Odjac z tej wysokosci 9cm i narysowac linie na scianie
4/ Usiasc na motorze i zapalic lampe
5/ Swiatlo ma padac na ta narysowana linie (inaczej uregulowac)

dość sensowne wydaje mi się takie nastawienie..

zapodaj też ten wspomniany już dwukrotnie tekst o ustawieniu tylnego zawieszenia Wink jak nie masz czasu tłumaczyć, zapodaj choć po "ichniemu"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin