FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wibracje silnika. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 10:58, 02 Cze 2011 Powrót do góry

Witam!

Stefan - właśnie tego się obawiam, że te fabryczne wskazówkowe wakumoetry po prostu nie są wstanie pokazać reakcji na zmianę położenia śruby składu mieszanki. Zmiana wyjdzie przy rurkach.

Czy mógłbyś fotkę zamieścić wakuometru rurkowego?

Z drugiej strony co do dokładności - przy niewielkiej desynchronizacji rzędu ok. 0,02 bara (nie pamiętam skali moich wakuometrów) na wolnych obrotach nie słychać zmiany.

Ale może przy obciążeniu (jazda) to ma wpływ.

Z drugiej strony śruba składu to bieg jałowy i średnie obroty.

***

W kwestii regulacji składu śrubą jałowego - myślałem jeszcze o pomiarze temperatury kolanek - co by jednakowa była. Kiedyś kolega miał laserowy bezdotykowy wskaźnik temperatury. Muszę kiedyś wypożyczyć i zobaczyć czy coś by z tego było.

***

A tak na marginesie wczoraj odstawiłem VX i na razie jestem na etapie naprawy linki ssania.

Sznurek mi się urwał i w końcu zabrałem się z naprawę. Wink

Po rozebraniu okazało się, że część która idzie od manetki do łącznika niestety przerdzewiała (mimo smarowania olej nie doszedł do środkowej części, zrobił się zadzior i oto efekt).

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 12:21, 02 Cze 2011 Powrót do góry

Griba widziałem na allegro linkę jak byś chciał szybko i prosto pozbyć się problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 12:25, 02 Cze 2011 Powrót do góry

Dzięki DIS.

Ja dorabiam z części od roweru.

Mam już pancerz z teflonem i linkę uniwersalną od hamulca. Koszty na razie 9 zł.

Połączenie z grubsza obmyślone tylko na razie czasu brak na spasowanie i testy.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Czw 14:04, 02 Cze 2011 Powrót do góry

griba napisał:
Witam!

Stefan - właśnie tego się obawiam, że te fabryczne wskazówkowe wakumoetry po prostu nie są wstanie pokazać reakcji na zmianę położenia śruby składu mieszanki. Zmiana wyjdzie przy rurkach.

Czy mógłbyś fotkę zamieścić wakuometru rurkowego?

Z drugiej strony co do dokładności - przy niewielkiej desynchronizacji rzędu ok. 0,02 bara (nie pamiętam skali moich wakuometrów) na wolnych obrotach nie słychać zmiany.

Ale może przy obciążeniu (jazda) to ma wpływ.

Z drugiej strony śruba składu to bieg jałowy i średnie obroty.

***

W kwestii regulacji składu śrubą jałowego - myślałem jeszcze o pomiarze temperatury kolanek - co by jednakowa była. Kiedyś kolega miał laserowy bezdotykowy wskaźnik temperatury. Muszę kiedyś wypożyczyć i zobaczyć czy coś by z tego było.

***

A tak na marginesie wczoraj odstawiłem VX i na razie jestem na etapie naprawy linki ssania.

Sznurek mi się urwał i w końcu zabrałem się z naprawę. Wink

Po rozebraniu okazało się, że część która idzie od manetki do łącznika niestety przerdzewiała (mimo smarowania olej nie doszedł do środkowej części, zrobił się zadzior i oto efekt).

Pozdrawiam,
Griba








Witam !

Jeśli chodzi o tą moją u-rurkę to kiedyś wygląda ona właśnie tak , tylko bez tych u góry dławików:

http://www.youtube.com/watch?v=XajulWlvIiY&NR=1

Dzisiaj jest bardzo podobna tylko posiada cztery rurki , które wychodzą z dolnego zbiorniczka .

Ale zasada działania jest identyczna .

Nie stosuję żadnych dławików i zbiorniczków ( nazywają te zbiorniczki, co niektórzy bezpieczeństwa, żeby ciecz nie dostała się do cylindra ).

Bez dławików jest jeszcze czulszy na każdą zmianę podciśnienia.

Konstrukcji i pomysłów na budowę tych u-rurek jest tyle ile osób , które je używa.

A teraz wrócę jeszcze do tego co napisałeś a mianowicie , że kręcąc śrubką składu mieszanki ( i tutaj dodam o wartość max 1/2 obrotu ) na wolnych obrotach nie słychać zmiany ( dodam pracy silnika ) przy niewielkiej desynchronizacji.


Masz rację , że nie słychać ale za to widać na tym wakuometrze, o którym jest mowa wyżej i można wprowadzić korektę.

I jeszcze napisałeś:

"Z drugiej strony śruba składu to bieg jałowy i średnie obroty."

I tutaj też masz rację .

A przyznasz , że często się korzysta jeżdżąc po mieście i nie tylko właśnie ze średnich obrotów.

Te właśnie średnie obroty mają wpływ na zużycie paliwa w normalnej eksploatacji w granicach od 1 do 2 litrów na sto paliwa więcej.

A korzyść z tego tytułu można rzec żadna.

No i jeszcze w kwestii pomiaru temperatury tych kolanek.

Jakoś powiem szczerze , że ten pomysł nie do końca mnie przekonuje .

Jest wiele przyczyn , które będą miały wpływ bezpośredni na różnicę temperatur naszych kolektorów wydechowych, nie koniecznie śrubka składu mieszanki wolnych obrotów.

Spotkałem się kiedyś z taką świecą ( tylko wyleciało mi z pamięci jej nazwa ) zamiast porcelanki jest wizjerek taki jakby szklany.

Wkręca się to ustrojstwo w miejsce naszych świec i po kolorze spalanej mieszanki ( widać przez ten wizjerek ) można ustalić skład mieszanki paliwowo-powietrznej wolnych obrotów.

Nawet nie dawno to gdzieś na allegro widziałem .

Podejrzewam że żaden z nas w garażu nie trzyma ,ale do tego celu służy analizator spalin a i tak nie wszędzie go można zastosować.




Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STEFAN dnia Czw 15:14, 02 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 14:15, 02 Cze 2011 Powrót do góry

Stefan ta świeca to colortune. Ten sam producent oferuje wakuometry do synchro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Czw 15:12, 02 Cze 2011 Powrót do góry

dis napisał:
Stefan ta świeca to colortune. Ten sam producent oferuje wakuometry do synchro.




O właśnie .

Zobaczy "dis"żeby w tym wieku taką słabą pamięć mieć ?

To strach pomyśleć co będzie dalej.

Jeszcze trochę to będę się pytał ludzi gdzie swoją Zuzannę zaparkowałem.


Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Czw 17:20, 02 Cze 2011 Powrót do góry

Jeszcze co do wibracji na kierownicy. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale z doświadczenia samochodowego zwróciłbym również uwagę na wyważenie kół. W samochodzie nie raz to było przyczyną wibracji na kierownicy. Oczywiście raczej nie szukałbym tu przyczyny jako na pierwszym miejscu, ale myślę że warto o tym pamiętać. Szczególnie jeśli te wibracje rosną wraz z prędkością.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 21:42, 02 Cze 2011 Powrót do góry

Jeszcze śrubki - te wibracje to Robert łapał przy prędkościach autostradowych, czyli obroty wyższe raczej wchodziły w grę, powiedziałbym nadśrubkowe... Wink

A temperaturę kolanek zmierzyłbym chodź z ciekawości. Muszę załatwić ten miernik.

Co do analizatora łącznik wydechu psuje zabawę, ale też można by spróbować czy coś sonda pokaże. Może spaliny nie mieszają się aż tak bardzo.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pią 6:26, 03 Cze 2011 Powrót do góry

griba napisał:
Dzięki DIS.

Ja dorabiam z części od roweru.

Mam już pancerz z teflonem i linkę uniwersalną od hamulca. Koszty na razie 9 zł.

Połączenie z grubsza obmyślone tylko na razie czasu brak na spasowanie i testy.

Pozdrawiam,
Griba




Witam "griba"!

Mam takie małe pytanie , bo też się zastanawiałem nad dorobienie sobie linki ssania i gazu w razie awarii.

Jak dobrze pamiętam za moich dawnych czasów nikt żadnych linek mimo , że czasami bywały w sklepach motoryzacyjnych nie kupował tylko dorabiał lutując końcówki do wcześniej odmierzonego rdzenia wykorzystując najczęściej stary pancerz.

Czy ten pancerz rowerowy ma taką samą średnicę co nasz ?

Czy mniejszą ?

Nigdy nie miałem okazji tego pomierzyć , zawsze wylatywało mi to z głowy jak byłem blisko tego tematu .

A chodzi o to , że są gniazda na końcówki pancerza i albo nie wejdzie bo jest za gruby lub wejdzie i będzie się trochę w tych gniazdach telepał na boki.

Czy rozbierałeś ten rozgałęźnik linek ?

Nawet nie wiem czy ten element się otworzy bez uszkodzenia.



Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 23:38, 05 Cze 2011 Powrót do góry

Witam!

Stefan, pancerz jest innej konstrukcji - trochę chudszy, gdyż nie ma wewnątrz metalowej osnowy tylko teflonowe wyłożenie.

Pasuje jednak w gniazda końcówki od strony manetki i rozgałęźnika, jeżeli dać dodatkowo koszulkę termokurczliwą.

Ja pancerz oryginalny musiałem wywalić, bo przerdzewiał gdzieś w środku. Tak dawałbym w niego linkę rowerową.

Rozgałęźnik można łatwo otworzyć z jednej strony. Nie rozbierze się go do końca, bo trzymają linki od strony gaźnika. Nic tam w zasadzie nie ma. Linki łączą się taką jakby deseczką, która jest ciągnięta linką od strony manetki.

Na weekend robota została odłożona. Jutro będę kończył. Jeżeli wszytko będzie ok i się wyrobię to dam fotorelację.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Marcinplnl




Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ijmuiden Holandia

PostWysłany: Sob 15:28, 16 Wrz 2017 Powrót do góry

Witam
Mam pytanie, czy też macie takie wibracje powyżej 5tyś.że lusterka wpadająw takie drgania że na autostradzie cieżko widać odbićie w nich - obraz jest w nich rozmyty i aż strach na inny pas wjeżdzać ?

Ps.jakie macie obroty w swojej maszynie jak się rozgrzeje bez ssania - moja ma 150obrotów - nie jest to za dużo jak na V'ke. Powinienem zmniejszyć.

Wibracje na moto występują też gdy włącze zimny silnik to zanim się nagrzeje to trochę trzęsie ale to chyba normalne przy tym typie silnika Smile

Będę wdzięczny za wasze opinie jak wasza maszyna zachowuje się przy 5 tyś obrotach i jak widok w lusterkach ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 21:05, 17 Wrz 2017 Powrót do góry

Co do lusterek to pierwsze jest pytanie jakie masz obciążniki na końcówkach kierownicy? Bez nich drgania na kierownicy są faktycznie znacznie większe. Jeżeli są oryginalne (ok 450g sztuka) to powinno być ok. Ja z oryginalnymi dobrze widziałem wszystko w lusterkach lecz po zdjęciu obraz się rozmył.
Co do obrotów zależą one od wersji i gaźników. W książce podają zakres od ok 1000 - bodajżę 1350obr/min. 1500 to można by powiedzieć, że górny zakres bo dużo też zależy pod jakim kątem patrzy się na obrotomierz. Pamiętaj tylko, że przy zmniejszaniu obrotów może to trochę wpłynąć na synchro dla obrotów jałowych (choć nie zawsze) dlatego warto ustawiać obroty przy synchronizacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin