FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kardan , demontaż i montaż tylnego koła. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
kamilo39




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grabów Nad Prosną

PostWysłany: Pon 11:40, 02 Mar 2009 Powrót do góry

Witam wszystkich. Chciałbym sie podzielić z wszystkimi (i jednocześnie ostrzec) moimi przykrymi doświadczeniami przy montażu koła tylnego. Sprawa niby banalnie prosta. Odkręcamy nakrętke, wybijamy ośkę, demontujemy tulejki dystansowe i zacisk, wysuwamy koło z kardana i zdemontowane. Montaż niby też banalnie prosty, robimy wszystko w odwrotnej kolejności. Jednak ja ostatnio montowalem koło po wymianie łożysk , i pomimo że robiłem to już wiele razy, to tym razem zostałem w brutalny sposób uświadomiony że warto zwracać uwagęna staranność takiej czynności jaką jest montaż koła w vx800. Przechodząc do sedna sprawy, po przejechaniu dosłownie kilkunastu metrów po montażu koła, w przekładni kardana zrobił się taki bałagan że aż zablokowało mi się koło !!! Tak tak, właśnie wczoraj jechałem po nowy (używany) kardan. Powodem zniszczenia było zbyt mocne dociągnięcie koła do kardana, tryby dostaly takiego ścisku że łożysko się rozpadło i ścieło kilka śrub w środku. Z kolei przyczyną zbyt mocnego docisku koła do kardana była tulejka dystansowa która po prostu wypadła z obudowy kardana gdy miałem zdemontowane koło (warto na nią zwrócić uwagę po zdemontowaniu koła, ja nigdy nie zwracałem na nią uwagi i mam za swoje) . Dopiero po zablokowaniu koła zacząłem główkować nad przyczyną i po powrocie do garażu znalazłem tulejkę która wypadła z kardana i pokulała się pod ściane. kilka niecenzuralnych słów wykrzyczanych w garażu , demontaż i rozebranie kardana, po czym znowu wiązanka niecenzuralnych słów i poszukiwania na Allegro nowego kardana. Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję że po przeczytaniu tego tekstu ktoś z was zaoszczędzi sobie trochę nerwów i kilkaset złotych. Zaraz idędo garażu zakładać nowy kardan i w końcu pierwsza wiosenna jazda Very Happy Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pon 12:55, 02 Mar 2009 Powrót do góry

a mówili, że jak po demontażu i ponownym montażu nic nie zostanie w ręku to marny flachowiec hehehe Laughing

a tak poważnie to oczywiście współczuję i przypominam, że i tak miałeś szczęście.. jakby tryby wytrzymały trochę więcej to zdążyłbyś się jeszcze poważnie rozpędzić, a wtedy to już by nie było tak różowo może..

miłego składania i jazdy! wczoraj podjarany słońcem ubrałem się w skóry, wyszedłem na dwór i zaraz wróciłem.. nagrzany termometr za kuchennym oknem pokazywał więcej niż realne 4 stopnie i to nadzwyczaj mocno odczuwalne.. w sobotę mimo podobnej temperatury wydawało się przyjemniej..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arti




Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:55, 02 Mar 2009 Powrót do góry

Witam, niedawno miałem podobny przypadek, tylko u mnie zcięło jedno zabezpieczenie i dwie śruby, na szczęscie obeszło się bez wymiany, dorobiłem zabezpieczenie z nierdzewki, rozwierciłem urwane śruby wkeciłem nowe i jak narazie wszystko gra. A przyczyny w sumie nie znam, bo to stało się po dłuższym czasie od demontażu koła.
Pozdrawiam i powodzenia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kamilo39




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grabów Nad Prosną

PostWysłany: Wto 11:20, 03 Mar 2009 Powrót do góry

Nowy (używany) kardan śmiga barzdo ładnie Laughing Jeszcze tylko sprzęgło pordeperuję i sezon rozpoczęty Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pią 9:06, 27 Mar 2015 Powrót do góry

Witam. To mój pierwszy post Smile zakupiłem moje marzenie z dzieciństwa- vx800 Smile lecz w nieco opłakanym stanie. Ale do sedna muszę zmienić tylną gumę ale nie mam pojęcia jak się zabrać za zdjęcie koła. Jeśli była by taka możliwość żeby ktoś opisał to krok po kroku byłbym bardzo wdzięczny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 9:43, 27 Mar 2015 Powrót do góry

Demontaż tylnego koła jest banalnie prosty Wink Musisz postawić moto na centralnej stopce a pod nią najlepiej podłożyć jakąś deskę, żeby stało luźno w powietrzu. Z prawej strony w osi tylnego koła jest srebrna zaślepka, należy ją zdjąć w środku jest śruba, którą odkręcamy kluczem nasadowym (bodajże 17 lub 19). Po odkręceniu wybijamy trzpień, który wyjdzie z drugiej strony. O ile się nie myle należy odkręcić również zacisk więc dwie śruby mocujące go do ramienia odkręcamy, oraz luzujemy, śrubę od ramienia, które wspiera go u góry tak żebyśmy byli w stanie wysunąć go ponad tarczę. Teraz delikatnie ruszamy kołem tak, żeby zeskoczyło z dyfra. To w sumie tyle, pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pią 10:02, 27 Mar 2015 Powrót do góry

No to nic, trzeba spróbować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 15:50, 27 Mar 2015 Powrót do góry

Tak jak pisze góri jest to proste przy czym po zdjęciu ośki kolo przesuwasz w prawo i zejdzie z dyfra nie trzeba nim obracać. Czasem aby wyjąć koło trzeba też zacisk odczepic od tej belki łączącej ją z wahaczem z przodu ale to juz zobaczysz w praniu czy u ciebie trzeba czy nie. Udanej roboty, pamietaj o wyrażeniu koła!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 16:17, 27 Mar 2015 Powrót do góry

Polecam lekturę - [link widoczny dla zalogowanych] - s. 8-26.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 17:48, 27 Mar 2015 Powrót do góry

zwróć uwagę na tulejkę dystansującą którą zobaczysz po zdjęciu koła, (włożona jest pomiędzy kołem a dyfrem). przy zdejmowaniu koła może ona wylecieć i pamiętaj żeby ją włożyć przy montażu bo jeśli zapomnisz to tryby w przekładni szlag trafi. powodzenia.
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pon 11:55, 30 Mar 2015 Powrót do góry

No i po robocie Smile nie było tak strasznie jak myślałem Smile odnośnie tej tulejki to wypadła i co najgorsze wpadła w kanał w garażu, spędziłem dobre 15minut na szukaniu jej. Ale koniec końców znalazłem, zamontowałem i po pierwszej krótkiej rundce jest wszystko ok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin