FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Intryga związana z ciśnieniem oleju. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Schiso




Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rozprza / Brodnica

PostWysłany: Nie 11:03, 10 Lip 2016 Powrót do góry

Hmm, jak wyciągałem kiedyś silnik z Jawy 250 (stara 353) to on ważył dokładnie 55kg więc wydaje mi się że ten nieco więcej będzie ważył.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 22:24, 10 Lip 2016 Powrót do góry

Hejka!

Moim zdaniem samemu silnik ciężko wytargać - na mój gust waży więcej niż 55 kg. Tak z 70-80 kg, może trochę więcej, w sumie ciężko to ocenić. Na stół wrzucaliśmy go we dwóch i wtedy lekko szła robota. Wink Sam blok ze skrzynia bez cylindrów i wału to już spory kawał złomu.

Niemniej jest to możliwe. Silnik - po zdjęciu kołyski - podeprzyj deskami i wtedy zrzuć z górnych wieszaków. Potem możesz go wysunąć z deskami w bok. Inna metoda to unieść ramę motocykla i odjechać z nią znad silnika, ale to raczej na pewno sposób wymagający dwóch osób. Ogólnie pomocnik by się przydał, żeby asekurować silnik przy wyciąganiu - ten pozbawiony mocowania może się wywalić na bok.

Przekładni kątowej nie rozkręcaj - krzyżak jest na wieloklinach z jednej i drugiej strony. Zapamiętaj jak jest założony, bo obie końcówki nie są identyczne co do długości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 9:14, 11 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Schiso




Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rozprza / Brodnica

PostWysłany: Pon 12:19, 11 Lip 2016 Powrót do góry

Możecie mi nieco rozjaśnij sprawę z tym kardanem?
Wciąż nie do końca wiem jak go wysunąć. Czy trzeba odkręcić go z drugiej strony od koła aby wyciągnąć?
Popychając za sam przegub opór stawia sprężyna więc chyba nie tędy moja droga.
Heh, pierwszy moto na kardanie i zagwozdkę mam na całe popołudnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 13:01, 11 Lip 2016 Powrót do góry

Przy kardanie nic nie musisz grzebać by wyjąć silnik, po prostu po odkręceniu silnika wysuwasz go ku przodowi a wielowpust sam schodzi z krzyżaka łączącego silnik z wałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 15:08, 11 Lip 2016 Powrót do góry

Wyjmując silnik, gdy już go przesuniesz, będziesz mógł wysunąć krzyżak. Z obu stron - od wałka z silnika i wałka od przekładni przy kole jest wieloklin.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Schiso




Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rozprza / Brodnica

PostWysłany: Pią 13:14, 15 Lip 2016 Powrót do góry

Silnik wyszedł zgodnie z Waszymi zaleceniami. Bez większego problemu, dwa pasy ściągające, śruby i we dwóch daliśmy radę. Wagowo, szacuje na jakieś 70kg. Powoli go rozkładam, w weekend mam nadzieję całego rozłożę.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 19:38, 15 Lip 2016 Powrót do góry

No to elegancko!

Powodzenia w dalszej robocie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Schiso




Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rozprza / Brodnica

PostWysłany: Śro 19:28, 03 Sie 2016 Powrót do góry

Znów po długiej przerwie, ale mam ratalny system naprawy Wink
Obowiązki, wakacje, itp, szkoda tylko że ukochana nie potrafi spędzać wakacji w garażu, byłoby bardzo mi na rękę Smile.

Rozpołowiłem silnik, nie obyło się bez klucza udarowego przy sprzęgle, nim rozpołowiłem próbowałem szczelinomierzem sprawdzić mniej więcej stan panewek, 0,05 wchodził zaś 0,1 już nie bardzo. Rozbierając faktycznie... rozszedł się w dłoniach. Ale gdyby komuś rozchodził się ciężej, polecam się!

I tutaj moje zdziwienie bo panewki nie mają ani placków ani nic niepokojącego zaś inna sprawa bardzo przykuła moją uwagę. REGULATOR CIŚNIENIA OLEJU.
Po wykręceniu go był w pozycji ok 1/5 i ani mu się widziało ruszyć. To by tłumaczyło kontrolkę oleju na niskich obrotach, nie zamykał się i ciśnienie było za małe, no ale tym samym na wyższych obrotach powinien mieć za wysokie bo jednak regulator był cały czas w tej samej pozycji i nie zwracał dużego nadmiaru. Praktyka pokazała inaczej że na niskich miał ciśnienie: pożal-się-boże kg/m2 zaś na wyższych (ok 3 tyś) miał 3,5 kg/m2.

Dopiero po operacji wciskania go imadłem zaczął pracować w całym zakresie choć w momencie jego dawnej pozycji czuć wyraźne przyblokowanie.
Miewaliście podobne cuda z regulatorem?

Pewnie do wymiany i tu pytanie... może ktoś ma używany ale dobry? bo domyślam się że nowy kosztuje trylion zł + przesyłka 4,50 PLN. Smile

I co sądzicie o takich panewkach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 10:26, 04 Sie 2016 Powrót do góry

Nie wiem w jaki sposób mierzysz luz na panewce szczelinomierzem.

Zobacz w książce serwisowej (Engine, s. 3-35) - jest tam opisana procedura pomiaru luzu plastikowymi wskaźnikami. Popytaj Dis'a - on w ten sposób sprawdzał wałki rozrządu. To na pewno lepsza i dokładniejsza metoda.

Regulator pewnie jest nierozbieralny? Ciężki temat. Jak włożysz ten co masz znów może się zaciąć. Nie spotkałem się z takim czymś.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 10:27, 04 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 20:09, 14 Sie 2016 Powrót do góry

Pomiaru dokonuje się paskami jak z "plasteliny" które po złożeniu elementu rozpłaszczają się na daną szerokość. Szerokość ta definiuje jednoznacznie wymiar luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin