FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Odpalenie silnika po 3 latach Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
asma1313




Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 18:45, 26 Mar 2017 Powrót do góry

Cześć wszystkim. Dawno mnie tu nie było.
Sytuacja jak w temacie. Przez moją nieobecność moto stało prawie 3 lata. I pytanie jest następujące. Co się mogło stać w silniku przez ten czas i jakie procedury zrobić po kolei żeby nic nie uszkodzić. Wiem że muszę naszykowac nowe świece, olej filtry i akumulator. Co dalej? Czytałem że warto wrzucić bieg i zakręcić kołem na sucho sprawdzając czy silnik się ruszy. Prawda to czy mit? Moja ukochana będę widział w przyszły weekend i do tego czasu chce się naszykować


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2160
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 0:08, 27 Mar 2017 Powrót do góry

Jeżeli motocykl stał w suchym garażu to nie ma co za dużo kombinować.

Stary olej możesz spuścić. Zimny będzie dłużej ściekał, ale w końcu spłynie. Wymień filtr, zalej silnik nowym olejem.

Świece wykręć, zobacz jak wyglądają. Jak elektrody nie będą skorodowane, to znaczy, że w cylindrach było sucho. Powinny być w porządku.

Jak świece będziesz miał wyjęte możesz spróbować pokręcić silnikiem. Tutaj lepszą opcją niż kręcenie kołem wydaje mi się odkręcenie kapsla na lewej kapie (tej od magneta) i kręcenie kluczem poprzez znajdującą się tam śrubę. To ta sama, którą wykorzystujesz do obracania wałem korbowym silnika przy regulacji luzów zaworowych. Obracasz w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara.

Jak stwierdzisz, że silnik obraca się normalnie (bez oporów, zacięć), a tak zapewne będzie, zakręć kapsel. Akumulator założysz zapewne nowy więc będzie miał sporo energii. Smile Przy wykręconych świecach odkręć manetkę i uruchom rozrusznik. Pokręć w ten sposób trochę silnikiem. Rób przerwy, żeby nie przegrzać rozrusznika. Będzie mu w miarę lekko bo bez świec w cylindrach nie będzie sprężania. Dzięki temu filtr napełni się nowym olejem i rozejdzie się po całym silniku.

Wkręć świece. Sprawdź jeszcze czy jest iskra. Zalej gaźniki paliwem przez rurki odpowietrzenia lub odpływy na dole komór pływakowych. Włącz ssanie i próbuj uruchomić silnik.

Daj znać czy się udało. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 11:46, 27 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
asma1313




Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 13:01, 27 Mar 2017 Powrót do góry

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Moto od zawsze stało w suchym, ale mimo tego zawsze po jednej zimie był problem z odpaleniem. I tak wiem że czeka mnie jeszcze regulacja gaźników, sprawdzanie kompresji i wymiana hamulców i opon, ale najbardziej boje się o silnik. gdzie wlać paliwo bezpośrednio do gaźników znajdę w serwisówce?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2160
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 18:21, 27 Mar 2017 Powrót do góry

asma1313 napisał:
gdzie wlać paliwo bezpośrednio do gaźników znajdę w serwisówce?

Zajrzyj tutaj Arrow [link widoczny dla zalogowanych] Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin