FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 regulacja zaworów - porażka Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Sob 14:10, 13 Cze 2009 Powrót do góry

Witam. Po kupnie moje moto miało średnią dynamikę mimo najmocniejszej wersji i nie miało w ogóle luzów zaworowych. Pierwsza regulacja (ssące 0,09 i wydech 0,12 ) - moto zyskało dynamikę, ale zawory dzwoniły jak kościelne dzwony. Dziś po raz drugi regulowałem zawory (wszystkie na wartość 0,1) i ... porażka - dzwonią. Co prawda mniej, ale dzwonią. Mam wrażenie, że bardziej w cylindrze nr 2 - tym przy przednim kole. Przymierzam się do trzeciej regulacji za parę dni - wszystkie na wartość 0,08. Co o tym sądzicie? Czy to ma waszym zdaniem jakiś sens?
Pozdrawiam
Bogdan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
nitro




Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wlkp

PostWysłany: Sob 20:15, 13 Cze 2009 Powrót do góry

Tak, ale nie schodz ponizej tej wartości. I jeszcze jedno, bo pod pojęciem "dzwonią" można tez rozumieć tzw spalanie detonacyjne / stukowe, którego przyczyna w tym przypadku moze być zła jakosć paliwa lub zbyt uboga mieszanka. Więc, jeżeli jest to dzwiek na wolnych obrt. to raczej z zaworów a jeśli przy raczej ostrzejszym przyspieszaniu to raczej to o czym pisałem... ????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Sob 20:51, 13 Cze 2009 Powrót do góry

Dzwonią tylko na wolnych obrotach - w trakcie przyspieszania nie słychać dzwonienia. Po następnej regulacji napiszę jaki to dało efekt.
Jeszcze jedno pytanie - jak odpowietrzyć układ chłodzenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 22:59, 13 Cze 2009 Powrót do góry

Odpowietrzyć można odkręcając śrubę z lewej strony na ramie na wysokości chłodnicy potem to już musisz odpalić by pochodził trochę to poziom płynu opadnie(zostanie rozprowadzony w całym układzie) i dolewasz i tak kilka razy nawet można. Mi się jeszcze nie udało zalać zbiorniczka wyrównawczego ale nigdy mi się nie zagrzał w ruchu miejskim (zagrzał się tylko podczas synchro gaźników - uruchomił się wentylator)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Sob 23:00, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Czw 6:27, 18 Cze 2009 Powrót do góry

Witam wszystkich. Znów rzeregulowałem zawory na wartość 0,08 ssące i wydechowe. Niestety, nadal dzwonią. Nie wiem co o tym sądzić i w jaki sposób zlikwidować te denerwujące dzwięki. Czy zejść z wymiarem poniżej 0,08, czy dać sobie spokój i jeździć?Nie wiem. Proszę o radę i pomoc.
Bogdan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Nie 19:46, 21 Cze 2009 Powrót do góry

Witm, oczekiwałem na jakieś rady i podpowiedzi dotyczące przyczyn dzwonienia zawrów, ale nikt mi nie odpowiedział ani nie udzielił jakiejkolwiek rady. Napiszcie czy u was zawory dzwonią lub dzwoniły i jak sobie radziliście Panowie - poradzcie coś bo nie wiem co dalej robić.
Bogdan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ars74




Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Knurów woj.śląskie

PostWysłany: Pon 9:57, 22 Cze 2009 Powrót do góry

Witam. Zakładając że całą regulacje wykonałeś prawidłowo i zawory dzwonią na wolnych obrotach to są tylko dwie znane mi możliwosci - albo zbyt uboga mieszanka, albo to nie zawory tylko zuzyte pierścienie lub tłok (one tez potrafia "ładnie" dzwonić). Uboga mieszanka moze szybko powstać w silniku - wystarczy że rozszczelnią sie połączenia gaźnik - filtr powietrza(jest to bardzo często niedoceniana przez motocyklistów usterka). Co do regulacji zaworów to wartosci luzu w żadnym wypadku nie zmniejszać od podanych przez producenta,z reguły zawory wlotowe maja mniejszy a wylotowe wiekszy luz, przeprowadzamy je w GMP tłoka pomiedzy suwem sprężania a pracy !!! Jesli zmniejszymy poza tolerancje luz zaworu wylotowego to zawór bedzie sie po rozgrzaniu niedomykał, niedotykał gniazda a tym samym nie bedzie oddawał ciepła co w konsekwencji doprowdzi do jego nadpalenia!!! Zawór wlotowy jest chłodzony w wiekszej mierze napływajacą mieszanką więc tam ryzyko jest mniejsze ale także niekorzystne. Wracając jeszcze do ubogiej mieszanki to gaźniki z reguły są skonstuowane tak że-za zasilanie paliwem komory mieszania jest odpowiedzialna inna dysza lub kanał w zależnosci od otwarcia przepustnicy/zakładanych obrotów. Zmień stacje gdzie tankujesz i wlej specyfik do czyszczenia gaźników - mozliwe że jakiś syfy ci przytykaja gaźnik. Napisz ile twoje moto ma przebiegu i zakres obrotów w jakich dzwoni, i opisz swój styl jazdy - to też może cos podpowiedziec.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Pon 14:48, 22 Cze 2009 Powrót do góry

Witam. Dzięki ars74 za zainteresowanie moim problemem i podpowiedz.Zastosuje się do twoich rad: zmienię stacje paliw i wyczyszczę gaźniki (vx'a mam od miesiąca i nie czyściłem gaźników). Sprawdzę również szczelność wszystkich połączeń pomiędzy gaźnikami i filtrami powietrza.Raczej na pewno dzwonią zawory, bo słuchali tego dźwięku liczni motocykliści i nie mieli wątpliwości. Dzwonią na wolnych obrotach do zakresu około 2000 obr/min - później nie. Mój vx jest z 1993 i ma na liczniku 43000 km - ile ma przejechane naprawdę nie mam pojęcia. Jeżdżę najczęściej w mieście pomiędzy 2500 - 35000 obr/min a na trasie 4000-5000 obr/min czyli raczej spokojnie. Jeśli te informacje ci pomogą to bardzo się cieszę.
P.S
Następną regulacje kontrolną zamierzam wykonać po wyżej wymienionych czynnościach (jeśli coś pomogą) pod wymiar: ssące 0,09 - wydech 0,12. Co o tym sądzisz?
Pozdrawiam
Bogdan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ars74




Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Knurów woj.śląskie

PostWysłany: Śro 10:38, 24 Cze 2009 Powrót do góry

Witam. Co do wartości 0,09/0,12 to spoko moze tak byc - ja bym ustawił 0,09/0,11. Po regulacji musisz przyobserwować jedną rzecz: Jeśli ma moc tylko przy zimnym silniku a przy rozgrzanym robi się mułowaty i slaby - to mozna przypuszczać że zawory się rozgrzały, wydłużyły a co za tym idzie niedomykaja i wtedy zwiększyć na wydechu na 0,12. Co do stylu jazdy to zblizony do mojego - warto pamiętac o jednej rzeczy (VX mimo duzego momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów) bardzo szkodliwe jest obciżenie(przyspieszanie) na wysokim biegu z obrotów ponizej 3500. Panewki na wale wtedy maja duze obciażenie - zwiększone naciski powoduja ich szybsze zuzycie!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Nie 18:39, 05 Lip 2009 Powrót do góry

Witam.Nie pisałem dość długo na temat moich problemów z zaworami bo nie było o czym (dość długo nie jeździłem - problemy zdrowotne).
A teraz jest. Wcześniej pisałem, że zawory dzwonią do 2000 obr/min, ale okazało się (po badaniu słuchawkami lekarskimi zakończonymi długą metalową rurką), że dzwonią cały czas bez względu na obroty, ale tylko w cylindrze nr2. Aktualnie mam wszystkie ustawione na wartość 0,08 (dwa cylindry).Dla mnie kompletnego laika w sprawach mechaniki motocyklowej oznacza to, że przyczyna leży być może w zużytych wałkach rozrządu lub dźwigienkach zaworowych.Być może jest inna przyczyna? Napiszcie proszę co o tym sądzicie i jaka jest droga do wyeliminowania dzwonienia.
Pozdrawiam
Bogdan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Pon 8:59, 06 Lip 2009 Powrót do góry

no ni ekoniecznie dzwigienki zaworowe..a osluchaliscie dokladnie gore cylindra?? moze masz juz rowki w tlokach wystukane i pierscienie dzwonia?? moze masz luzne zawory w prowadnicach? najlepszym rozwiazaniem bedzie sciagniecie dekli i dokladne oblukanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Nie 6:43, 02 Sie 2009 Powrót do góry

Witam po długiej przerwie w relacji z moich zmagań z zaworami. Ciekawostka - po zdjęciu pokryw zaworowych i kontrolnym pomiarze poprzednich ustawień (0,08 ssące i wydechowe) okazało się, że zamiast wymiaru 0,08 faktycznie jest 0,11 - luz zaworowy znacznie się powiększył. Jaka jest przyczyna ? - chyba popełniałem jakiś błąd podczas ustawiania.Zgodnie z tym co zaplanowałem i za radą ars74 przestawiłem zawory na wartość 0,09 ssące i 0,11 wydechowe. Po odpaleniu motocykla dzwoniły delikatnie ssące na cylindrze nr1 i wydechy na cylindrze nr2. Jestem upartym człowiekiem i postanowiłem nie poddawać się i wykonałem kolejną regulację - ssące 0,08 i wydechy 0,1. Nadszedł moment prawdy - odpaliłem motor i ...... cisza. Nie dzwonią. Tylko tym razem listek szczelinomierza dokręcałem mocno i po skontrowaniu z trudnością można było go wyciągnąć ze szczeliny. No i koniec moich zmagań z zaworami. Tylko pojawił się nowy - poniżej 2500 obrotów szarpie mi wałem na każdym biegu oprócz 1 (wcześniej tego nie było). Na 1 nie mogę jechać na 1700 obrotów - muszę na pół sprzęgle . Czy tak jest i waszych motocyklach?
pozdrawiam, Bogdan


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdan-27 dnia Śro 5:16, 05 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
slawek




Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:29, 02 Sie 2009 Powrót do góry

Witam. Zainteresowałem się problemem ponieważ dostrzegam kilka nieścisłości. Dziwią mnie te skoki luzu i stukanie w różnych zakresach prędkości obrotowych tzn. za duży luz jest słyszalny w całym zakresie pracy silnika niekiedy jest różnica ciepły- zimny wiadomo rozszerzalność cieplna. Z kolei jednym ze sposobów wyeliminowania odgłosu wytartego wałka jest właśnie mały luz zaworowy niestety doprowadzi to w konsekwencji do uszkodzenia głowicy-wypalenia zaworów. Proponuje ustawić zawory no 0.08 ssące ok 0.1 wydechy ale ważne by listek wsuwać suwliwie(luźno źle ciasno jeszcze gorzej bo ustawiamy za mały luz) i myślę że tu jest problem jeśli listek wsuniemy nie prostopadle do osi zaworu to luz może wyjść bardzo duży i za każdym razem inny zależnie od kąta wprowadzenia listka dlatego proponuję wygiąć listek i wtedy ustawiać luz. Jeśli chodzi o wałek to pozostaje tylko demontaż i pomiary ponieważ same pomiary czasów rozrządu nie sprawdzą nam wzniosu krzywek i stanu dźwigienek. pozdrawiam w ten śliczny dzień.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Pon 14:30, 03 Sie 2009 Powrót do góry

no i znalazłem przyczynę szarpania wałem na niskich obrotach - po prostu miałem nierówno naciągnięte linki od gazu i w związku z tym nierówno otwierały się przepustnice i następowało szarpanie wałem
pozdrawiam, Bogdan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin